Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Arabesk
) en heb haar daarmee eens tegen haar borst geduwd, heel zachtjes, en ja hoor ze liep achter uit
Arabesk schreef:Je bent op de goede weg, nog enkele stappen en je kunt toetreden tot de sekte![]()
Het ontgroeningsritueel bestaat uit het drinken van biologische wijn geplukt en geperst bij volle maan uit een natuurlijk bekapte hoef van de cursus.
Vanaf dan moet je elke ochtend opstaan en drie kaarsjes branden bij je altaar waar foto's van Parelli, Hempfling en Voest staan.

suleilitha schreef:Waarom zou dit beter zijn voor het paard? Het bewijs daarvoor is nog nooit geleverd.
kijk daarvoor even op paardnatuurlijk.nl 

Arabesk schreef:Je bent op de goede weg, nog enkele stappen en je kunt toetreden tot de sekte![]()
Het ontgroeningsritueel bestaat uit het drinken van biologische wijn geplukt en geperst bij volle maan uit een natuurlijk bekapte hoef van de cursus.
Vanaf dan moet je elke ochtend opstaan en drie kaarsjes branden bij je altaar waar foto's van Parelli, Hempfling en Voest staan.
die gaan we invoeren
polly2 schreef:Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden...
Goede wegen...minder goede wegen...
Wat voor jou de goede weg is, kan een ander niet bepalen.
Misschien hou jij van de snelweg...of kies je liever voor de toeristische route...
En bij beide varianten heb je ook nog weer verschillende mogelijkheden.
Wat de juiste route voor jou is....dat kun jij alleen zelf bepalen.
Het gaat er om dat het goed voelt en dat je plezier er aan beleeft.
Het is niet belangrijk wat anderen leuk en goed vinden voor jou....lijkt me.
Dus...mijn vraag is: wat wil JIJ met je paard doen?
En hoe wil jij dat bewerkstelligen?
En nog een vraag: heb je nog tijd om op mijn PB te reageren? Ik heb me sufgetypt en ben erg benieuwd hoe het bij jou geland is....
Elma_ schreef:Ik ga nog op je pb reageren zeker weten! Ga straks even mn kindje naar bed brengen en dan nog even goed doorlezen en dan pb ik terug hoor!
Wat ik wil.. Ik wil dat mn paardje zonder dwang voor mij WILT lopen.. En plezier heeft om met mij te werken,, dat wil ik..
polly2 schreef:Elma_ schreef:Ik ga nog op je pb reageren zeker weten! Ga straks even mn kindje naar bed brengen en dan nog even goed doorlezen en dan pb ik terug hoor!
Wat ik wil.. Ik wil dat mn paardje zonder dwang voor mij WILT lopen.. En plezier heeft om met mij te werken,, dat wil ik..
Duidelijk....
En daarvoor zijn ook weer meerdere wegen om dat te bereiken...
Dus dan rest je nog het nadenken daarover...hoe wil jij dat gaan bereiken?
Ik zou niet direct alles in de wilgen hangen....(je zadel en zo)....want je zult eerst moeten ontdekken, denk ik, of bepaalde zaken wel bij je passen...
Je kunt bepaalde boomloze zadels ook op proef krijgen. Dan kun je kijken of het wel iets voor je is...

Elma_ schreef:@ cassidy, Ik heb m ook een beetje in een opwelling geschreven
Maar ik wil het wel echt gaan doorzetten hoor! Alleen iedereen heeft er weer een totaal andere kijk op
En ikzelf weer een beetje anders
Ik kan nou ook niet echt oefeningen in het grondwerk vinden.. En les erin nemen is gewoon geen optie..
De bedoeling is niet dat ik ineens a la parelli met een touwtje op mn paard wil gaan zitten hoor
Maar ik wil het gewoon allemaal wat vriendelijker, en vooral wat leuker voor mn paardje!