Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

!! Hou het als een soort leidraad...
) 

sanne83 schreef:Waarom begin je met iets nieuws uitproberen op een veulen?
Laat het veulen met rust en oefen op een ouder paard die al wat gewend is.

vlinder1973 schreef:nu gaat ze iedere keer dat ik haar knuffel'pal tegen me aanliggen!!!
Iemand dat al eens meegemaakt?
vlinder1973 schreef:Onze haflinger heeft vorige week een prachtig veulentje gekregen. Ze is een merrie en heet Spring. Omdat ik haar zelf wil gaan beleren, heb ik het boek 'van veulen tot rijpaard'aangeschaft. Dit is vlgs het natural horsemanship op de achtergrond.
Ben dus nu begonnen met het veulentje overal te aaien en bekloppen. Gaat heel goed, alleen als ik bij haar billen kom bokt ze! Hier vind ik niets over in het boek terug. Weet iemand watvoor reactie dit is?
En in het boek staat met 6 weken te beginnen met halstertje...maar ik hoor om me heen; zo snel mogelijk...nu al?
Ik ben bang dat ik te snel zal gaan en dat is tuurlijk niet de bedoeling. Tips?
(Maar weet dat niet meer helemaal zeker, geen veulens dit jaar
)
)
Als ik naar de wei kom gaat ze al net als haar moeder hinniken zodra ze me ziet! en dan komt ze aanrennen (springen). Dat bericht van cassidy heb ik ook wel wat aan...dacht inderdaad; 'hoe moet dat als Springertje een Spring is' En dat leunen doet ze inderdaad!
) maar ze is tenslotte nog maar 3 weken nu.
Leiden aan het halster hebben we nog niet gedaan, wel met een touw om de hals en dat ging al best goed. Aan het halster daar wacht ik nog even mee, ik wil niet dat ze panisch gaat trekken ofzo. Eerst maar eens rustig opbouwen met wat lichte druk aan het halstertje en dan meegeven met haar hoofd.