"Zo jullie durven zónder bit"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

"Zo jullie durven zónder bit"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:42

Arggggghhhh, ik word er gek van.

We staan nu vlak bij de duinen, omringd door diverse maneges. Dus als je 's avonds lekker koetedekoet door de duinen rijdt, kom je vaak andere ruiters tegen. En negen van de tien keer:

"Goh jullie durven zo zonder bit"

'durven'
Koe Koe
Jaaaaaaa zeer gewaagd Sigaar
(weet je wat ík eng vind, van die grote bitten met slofteugels eraan Nagelbijten / Gniffelen , als je dát nodig hebt om op je paard te kunnen rijden, stapte ík niet op)

Ik denk dat ik komend weekend maar eens hoofdstelloos de duinen inga Extreme duivel, denk dat ze dan flauwvallen Vork

ikenindi

Re: "Zo jullie durven zónder bit"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:44

hihi, maar dan heb je nog grotere problemen. bewusteloze mensjes opt strand en weggelopen paardjes die door alle poespas om zich heen nog veel eerder ergens in verstrikt raken dan Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:45

haha zal ik zeker doen

liefst nog zonder zadel Clown

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:45

Opvallend want er rijden in die zelfden duinen wel meer mensen zonder bit, soms ook zonder zadel of met een barebackpad Lachen

Het is maar net wie je tegenkomt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:47

fransje23 schreef:
Opvallend want er rijden in die zelfden duinen wel meer mensen zonder bit, soms ook zonder zadel of met een barebackpad Lachen

Ik heb pas twee mensen, verdeeld over anderhalf jaar, gezien die ook bitloos reden No Cheer

edit, wij reden afgelopen weekend met de bareback pads, omdat ik mijn zadel vergeten was Blond Clown
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-05-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:47

geen hoofdstel om geen zadel op en dan de duinen in... ze vallen achterover! Haha! Haha! Haha! Haha!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:47

Ik snap je punt, lijkt me wel tof, ken een meisje bij mij op de PC die ook zo rijd, maar ik kan het ook wel met mijn pony's alleen denk ik dat ze alleen maar gras willen eten haha. Pling
Maar goed, ik weet niet of je zonder cap (kijk dan zou ik iets hebben van, val je hard? Eigenschuld dikke bult) rijdt maar dat vind ik in combinatie zonder bit heel dom, zo grof weg gezegd. Bloos
Ook met bit vind ik dit geen verstandige keuze hoor!

maar ik zou het wel leuk vinden om iemand tegen te komen op het strand die zo rijdt kun je alleen maar van leren toch?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:48

Hahahaaah ROFL , eigenlijk heb je wel gelijk. Moest ik een slof e.d. nodig hebben om buiten te gaan rijden met een bepaald paard zou ik toch liever met het paard gaan dat op een halstertje te rijden is. Gestoord

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:48

ik rij ALTIJD met cap, zelfs op een shet Knipoog

ik hoef geen gaatje in mijn hoofd Haha!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 21-05-08 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:49

Lienek:

in princiepe valt er niet veel van te leren qua rijden wnat ik vind het eigelijk hetzelfde als met bit rijden alleen mn paard vind zonder bit rijden veel fijner.

overigens rij ik alrijd met cap

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:50

hehe is idd heel gewaagd Tong uitsteken
hier ook zo hoor van die reacties. doe gewoon zo verder! je bent goed bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:51

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:52

Laatst riep iemand 'die rijdt zonder teugels'!!

Over Arno, maar arno had wel degelijk teugels, maar dan aan het halster ROFL

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:52

quera schreef:
Lienek:

in princiepe valt er niet veel van te leren qua rijden wnat ik vind het eigelijk hetzelfde als met bit rijden alleen mn paard vind zonder bit rijden veel fijner.

Daar heb je niet helemaal gelijk in, je kunt zo versteld staan (jaja met je mond vol tanden, zo'n actie) dat je denkt; hé! Dat ga ik ook proberen.. en zo toon je ook aan als je dat gewoon kunt dat je een goede band hebt met je pony. (vind ik dan hoor! dit is mijn eigen mening;))
Alleen heb je straks allemaal penny meisjes achter je lopen die dat zo hip vinden Verdrietig

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:54

Lienek schreef:
quera schreef:
Lienek:

Daar heb je niet helemaal gelijk in, je kunt zo versteld staan (jaja met je mond vol tanden, zo'n actie) dat je denkt; hé! Dat ga ik ook proberen.. en zo toon je ook aan als je dat gewoon kunt dat je een goede band hebt met je pony. (vind ik dan hoor! dit is mijn eigen mening;))
Alleen heb je straks allemaal penny meisjes achter je lopen die dat zo hip vinden Verdrietig

Als je het zo bekijkt wel maar qua rijden vind ik het hetzelfde

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:55

Arabesk schreef:

heel verstandig. ik heb het niet zo op die:

ik-heb-mijn-paard-zo-opgevoed-of-gedaan-dat-doet-ie-niet-en-anders-heb-ik-gefaald-types.

blijft een paard. Vork

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:56

Arabesk schreef:
fransje23 schreef:

Ik heb pas twee mensen, verdeeld over anderhalf jaar, gezien die ook bitloos reden No Cheer

edit, wij reden afgelopen weekend met de bareback pads, omdat ik mijn zadel vergeten was Blond Clown

Grappig ik kom er namelijk wel meer tegen. Een aantal van de ijslander mensen dan mijn stalgenoten met hun tinkers en ik weet er nog wel een paar uit de buurt. Ze staan nu toch in Egmond-binnen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:59

Arabesk schreef:

tssss en mij dan zo op Ro laten stappen Cool

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:04

Caira schreef:
Arabesk schreef:

tssss en mij dan zo op Ro laten stappen Cool

ja daar heb je gelijk in Clown

in principe laat ik het altijd aan de mensen zelf over wat ze willen, wel of geen cap, maar ik leg altijd wel het verhaal uit van

'je kan nog zo goed autorijden en je kent je auto door en door, maar rij je dan ook zonder autogordel?'

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:17

Lienek schreef:
Ik snap je punt, lijkt me wel tof, ken een meisje bij mij op de PC die ook zo rijd, maar ik kan het ook wel met mijn pony's alleen denk ik dat ze alleen maar gras willen eten haha. Pling
Maar goed, ik weet niet of je zonder cap (kijk dan zou ik iets hebben van, val je hard? Eigenschuld dikke bult) rijdt maar dat vind ik in combinatie zonder bit heel dom, zo grof weg gezegd. Bloos
Ook met bit vind ik dit geen verstandige keuze hoor!

maar ik zou het wel leuk vinden om iemand tegen te komen op het strand die zo rijdt kun je alleen maar van leren toch?

ik denk dat er meer mensen zijn die met bit en zonder cap rijden dan omgekeerd Vork

de enige momenten dat ik geen cap opheb is als mijn paard weer eens heeeeeleemaaal aan de overkant van de weide (4 ha Clown ) staat, en wanneer ik er dan eindelijk ben toch besluit dat hij nu wel mag teruglopen en ik er mij zo even opzet om naar stal te stappen. Maar anders altijd mn cap op, ik hoef inderdaad geen gaatjes in mn hoofd en dat ding heeft al eens letterlijk mijn leven gered.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:18

Tja ik rijd ook bitloos maar had van het weekend een trail en ik was toch erg blij dat ik voor mijn normale hoofdstel had gekozen. Omdat ik dan een noodrem heb (al is het maar voor mijn gevoel).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:21

hahahahaha geweldig !!!!

Had ik vroeger ook met mijn pownie.......... die reed ik bitloos (gewoon hoofdstelletje en dan de teugels aan de neusriem vastgemaakt, want toen waren er nog geen bitloze hoofdstellen)

25 jaar geleden was het helemaal wereldvreemd als iemand zonder bit reed Lachen mensen snapte er niks van Lachen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:50

Tja mensen weten vaak niet beter... Als je gaat paardrijden doe je je paard toch een bit in?! Ben blij dat ik er inmiddels achter ben dat dit helemaal niet nodig is Haha!

Ik krijg vaak de opmerking "hé ze loopt gewoon aan de teugel zonder bit". Ik vind "aan de teugel" sowieso al geen prettige omschrijving, nageeflijk klinkt mij beter in de oren Lachen Alsof je een paard alleen maar met bit nageeflijk kan rijden Frusty

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:59

Grappige reacties zijn dat altijd.

Voor jezelf is bitloos vaak niet bijzonder meer, maar juist 'normaal'. Ik moet er niet aan denken om nog met bit te rijden.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:25

of dan rij je op het ruiterpad en dan kom je zo'n hele kudde manege penny's tegen die denken dat ze overal voorrang hebben, die rijden allemaal met minimaal een b stang of zelfs liverpoolstangen, natuurlijk met martingaal, sporen en zweep en niet zo zachtzinnig ook, dan denk ik ook "arme paarden"