Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

bizzybijtje schreef:Een methode van NH, wat bestaat uit verschillende levels...
Zelf ben ik er niet meer zo voor na het eerste level gekocht te hebben (alweer doorverkocht) ..... Maar dat ben ik persoonlijk
kijk 'ns op http://www.parelli.nl

Heb je ook daadwerkelijk er iets mee gedaan?
Er zijn veel mensen met paarden die wel wat meer Savvy kunnen gebruiken. VxS schreef:De titel zegt het al, ik wil graag weten wat parelli is. Ik heb een vriendin van me er al eens over horen praten maar ik heb geen idee wat het doet. En waarom je het nodig zou hebben.
Kan iemand me helpen?
Het ene paard reageert goed op Hemfling, de ander op Monty Roberts, en de ander weer op Parelli.
en zijn (eventuele) reacties op dingen.. 
Wendy schreef:Het filmpje van clinton anderson vind ik dan weer niks. Te grof.

Wendy schreef:Het filmpje van clinton anderson vind ik dan weer niks. Te grof.
@bizzybijtje: vertelHeb je ook daadwerkelijk er iets mee gedaan?
@VxS: want? Laat me raden, jij hebt vast iets veel beters ontwikkeld...

VxS schreef:Nee, maar ik snap het nut niet. Waarom zou je het nodig hebben als je ook gewoon grondwerk kan doen?
aerdenhout1 schreef:Parelli en al die andere NH grootheden zijn stinkend rijk geworden met iets wat elk echt paardenmens al lang had uitgevonden en dat is kijken en je inleven in een paard.
Deze mensen hebben een goed praatje, waar ik het vaak mee eens ben, maar ik weet ook dat de meeste paardeneigenaren nooit zullen leren hoe een paard ECHT in elkaar zit en gewoon iemand volgen die op dit moment heel erg in de belangstelling staat.

aerdenhout1 schreef:Parelli en al die andere NH grootheden zijn stinkend rijk geworden met iets wat elk echt paardenmens al lang had uitgevonden en dat is kijken en je inleven in een paard.

. Maar ik vind de technieken die aangeboden worden via NH-boeken/dvd's/lessen e.d. wel heel fijn. Ik ken niet een persoon die EN traditioneel bezig is EN zo met lichaamstaal bezig is eigenlijk. Het is net even dat beetje meer met NH....... 
aerdenhout1 schreef:Kijk alleen maar eens naar de o zo bekende, maar totaal niet begrepen join up die je in een hele boel topics tegenkomt. Ze hebben er geen idee van waar ze mee bezig zijn, maar Marty Robbins doet het..dus kunnen wij het ook.