Ik weet niet zeker of dit hier goed staat, maar ik had geen idee waar ik het anders moest plaatsen.
Sinds kort ben ik met mijn paard bezig met een soort grondwerk. Ik weet niet of het officieel bij grondwerk hoort, want ik probeer gewoon wat dingen van mezelf, niet zo zeer van een methode ofzo. Ik doe ongeveer het volgende [nog niet zo veel
]:- Beetje laten volgen, zonder touw/longe/wat-dan-ook
- Naar me toe laten komen, negeren totdat 'ie met zijn hoofd over mijn schouder komt [Ik geloof dat ik dat ooit ergens gehoord heb
]- Op de grond zitten en hem naar me toe laten komen, vervolgens opstaan en daarna laten volgen.
Bij de eerste 'oefening' gooit hij zijn oren in m'n nek en probeert me aan te vallen. Bij de andere twee oefeningen vergrijpt meneer zich aan mijn haren en alle overige rondfladderende delen van mijn lichaam [denk aan: voeten, handen, benen etc]. Aangezien ik graag de rest van mijn leven door zou willen brengen met ál mijn ledematen, zou ik graag willen weten of iemand tips heeft om dit op te lossen

Marjolein

De consequentie of 'het gevoel'?
jij bent degene die goedgedrag kan aanleren en fout gedrag kan afleren bij het paard..