wie ervaring met jong paard starten bij Eddy Modde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zuzu

wie ervaring met jong paard starten bij Eddy Modde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 19:34

wie heeft er ervaring met/bij Eddy Modde met jonge paarden starten?

zet je je paard daar dan in training?
hoe lang zal hij dan ongeveer moeten blijven?
hoe vaak ga je zelf erheen voor les?

ik heb zelf een tinker van bijna 4 en hij is ingereden toen hij 3 jaar was.....ik heb toen zelf ongeveer 3 maandjes met hem door de polders gehobbeld....hij is daarna ziek geworden, dus nu is er eigenlijk ca een half jaar niets met hem gedaan.
Ben nu net zelf met level 1 begonnen.....maar wil toch eigenlijk liever dat hij professioneel wordt geschoold in het begin....
ik heb zelf ook al 15 jaar niet meer paard gereden, dus vandaar dat het me verstandig lijkt om hem door een ander (op de parelli manier) te laten beleren...

kan ook eddy modde wel mailen....maar ben eerst even benieuwd naar ervaringen van anderen.

dieszoemies

Re: wie ervaring met jong paard starten bij Eddy Modde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:46

ik ben ook wel benieuwd er na? wil mijn merrie in eerste instantie ook bij hem laten starten maar vind het echt zooo duur! ik vind het echt jammer dat het zo veel kost! maar ik geloof wel dat je er ooke cht iets supers voor terug krijgt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:22

dieszoemies schreef:
ik ben ook wel benieuwd er na? wil mijn merrie in eerste instantie ook bij hem laten starten maar vind het echt zooo duur! ik vind het echt jammer dat het zo veel kost! maar ik geloof wel dat je er ooke cht iets supers voor terug krijgt!

Goed lesgeefmens wat je gewoon zeer regelmatig begeleid zal een beter resultaat geven, voorop gesteld dat de ruiter (M/V) voldoende basiskennis n huis heeft. Het zal niet sneller gaan, ook niet goedkoper zijn, maar het resultaat zal wel stabieler zijn en het risico op terugval is vrijwel nul. Dat kan iemand je na een maand (of twee) training niet garanderen.

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:37

heb contact gehad met oostburg....ze hebben pas in september weer plaats voor jonge paarden....en dat gaat me net even iets te lang duren.......

hier in mijn buurt zit geloof ik niemand .....zou inderdaad fijner zijn als er iemand met enige regelmaat op mijn stal zou kunnen komen voor begeleiding....maar ik zou niet weten wie.....

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:35

xdjailo heeft haar haf laten starten door eddy. ze zit ook in de parelli (huiskamer) topics.

Ik heb er ook over na gedacht voor mijn tinker... ik ben er nog niet uit. voorlopig red ik het zelf (zadel en ruitermak maken)

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:31

Misschien moet je eens proberen Conrad van Pruijssen te contacteren. Hij vraagt wel veel geld maar bij hem leer je zó immens veel en hij geeft je ook regelmatig begeleiding. Als je meer info wil stuur me gerust maar een PB.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:39

kun je niet iemand zoeken die jou gewoon kan helpen? desnoods iemand die zelf al in een hoger level zit?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 13:10

ik heb geen idee of er iemand bij mij in de buurt woont die ook aan parelli doet.........ben hier op bokt ook zo gauw niet iemand tegengekomen....iedereen woont ver weg.....

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:38

zuzu schreef:
ik heb geen idee of er iemand bij mij in de buurt woont die ook aan parelli doet.........ben hier op bokt ook zo gauw niet iemand tegengekomen....iedereen woont ver weg.....

Conrad komt regelmatig bij ons (Schouwen-Duiveland). Hij kan je heel goed begeleiden als je je paard wilt inrijden. Hij legt alles stap voor stap uit en helpt je daarmee ook overweg. Zoals gezegd als je meer info wilt hebben stuur me dan maar een PB dan kan ik je ook zijn mail doorgeven zodat je hem zelf kunt contacteren.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:58

ikke schreef:
dieszoemies schreef:

Goed lesgeefmens wat je gewoon zeer regelmatig begeleid zal een beter resultaat geven, voorop gesteld dat de ruiter (M/V) voldoende basiskennis n huis heeft. Het zal niet sneller gaan, ook niet goedkoper zijn, maar het resultaat zal wel stabieler zijn en het risico op terugval is vrijwel nul. Dat kan iemand je na een maand (of twee) training niet garanderen.

Waar baseer je dit op? Heb je zelf een jong paard laten starten door Eddy?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:38

In het boek van Parelli staat letterlijk:
"Sending your horse tot a horse trainer to learn to put up with your inadequacies is only going to last a week at best"
Ik geloof er niet in je paard ergens in training te zetten.... denk dat je zelf met je paard aan de slag moet gaan, gesteund door een goede trainer. En misschien heeft Eddy iemand bij jou in de buurt die hij kan aanraden om je te helpen? Zeker als je al 15 jaar lang niet zo met paarden bent bezig geweest is het opbouwen van vertrouwen, het weer in het ritme komen denk ik eerder belangrijk dan LEvel 1 Parelli halen toch? Of die persoon die door anderen wordt aangeraden? Of gewoon iemand die aan NH doet en bij jou in de buurt woont? Misschien oproepje hier plaatsen?

OVerigens niets tegen Eddy Modde hoor, maar dat terzijde Cool

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:00

zuzu schreef:
wie heeft er ervaring met/bij Eddy Modde met jonge paarden starten?

zet je je paard daar dan in training?
hoe lang zal hij dan ongeveer moeten blijven?
hoe vaak ga je zelf erheen voor les?

ik heb zelf een tinker van bijna 4 en hij is ingereden toen hij 3 jaar was.....ik heb toen zelf ongeveer 3 maandjes met hem door de polders gehobbeld....hij is daarna ziek geworden, dus nu is er eigenlijk ca een half jaar niets met hem gedaan.
Ben nu net zelf met level 1 begonnen.....maar wil toch eigenlijk liever dat hij professioneel wordt geschoold in het begin....
ik heb zelf ook al 15 jaar niet meer paard gereden, dus vandaar dat het me verstandig lijkt om hem door een ander (op de parelli manier) te laten beleren...

kan ook eddy modde wel mailen....maar ben eerst even benieuwd naar ervaringen van anderen.

Ik heb mijn paard door Eddy in laten rijden en kan niet anders zeggen dat dit perfect gegaan is, ik was zelf toen in Oostburg op vakantie dus was er steeds bij maar hoe het normaal gaat durf ik niet te zeggen, mail Eddy hier even over! Knipoog

Nogmaals, ik heb geen seconde spijt gehad dat ik dit gedaan heb, succes met je beslissing! Je kunt me PBen als je nog andere vragen heb hoor! Haha!

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:01

MaaikeUshi schreef:
In het boek van Parelli staat letterlijk:
"Sending your horse tot a horse trainer to learn to put up with your inadequacies is only going to last a week at best"
Ik geloof er niet in je paard ergens in training te zetten.... denk dat je zelf met je paard aan de slag moet gaan, gesteund door een goede trainer. En misschien heeft Eddy iemand bij jou in de buurt die hij kan aanraden om je te helpen? Zeker als je al 15 jaar lang niet zo met paarden bent bezig geweest is het opbouwen van vertrouwen, het weer in het ritme komen denk ik eerder belangrijk dan LEvel 1 Parelli halen toch? Of die persoon die door anderen wordt aangeraden? Of gewoon iemand die aan NH doet en bij jou in de buurt woont? Misschien oproepje hier plaatsen?

OVerigens niets tegen Eddy Modde hoor, maar dat terzijde Cool

Daarom was ik er ook zelf, Eddy heeft hem eerst de ''basis'' geleerd en mij daarna 'les' gegeven..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:07

Dat is natuurlijk helemaal super als je het zo kunt regelen. Wat een heerlijke vakantie zal dat geweest zijn!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:11

Hoi zuzu,

Dat is toevallig!
ik woon op Goeree Overflakke
en ben voor NH en ook Parelli.
Ik merk dat ook steeds meer mensen hier in geinteresseerd raken!

Ik beleer op natuurlijke BASIS dus ik heb geen diploma's .
Eddy is naar mijn mening een goede aanrading, tuurlijk kost het wat, en heeft hij het keidruk!
Heb contact met hem gehad, als ik ooit tijd heb zou ik graag bij hem mee willen kijken hebben we gezegd. Dan kan ik mijn basiskennis nog verder uitbreiden.

Tot nu toe help ik mensen op het eiland en iets er vandaan. Ik kan het paard eventueel tegen extra betaling een weide aanbieden aan huis.
Als mensen interesse hebben, en zuzu, dan mag je altijd mailen, of op mijn site kijken via mijn profile.

zuzu ik heb jou ge pm't.

groetjes Mariëlle!

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 18:13

weer in het ritme komen en vertrouwen opbouwen is het probleem niet.......ik heb hem al meer als anderhalf jaar en in principe gaat alles helemaal perfect.....
alleen nu ik parelli heb ontdekt zie ik sommige dingen wat anders......

ik ben nu al en aardig eind gevorderd in level 1 en het gaat eigenlijk heel erg goed....hij pakt alles erg goed en snel op.....
alleen is hij al sinds december erg ziek geweest en is nu nog niet helemaal in orde....dus hij heeft een aantal maanden op rust gestaan....en we lopen dus iets achter......

hij is vorig jaar juli ingereden en en half oktober ben ik gestopt met rijden (doordat hij ziek werd....)

maar ik denk dat ik zodra hij weer voor de volle 100% in orde is ....er gewoon zelf op ga.......had contact opgenomen met marieke en die had ook gezegd als ik level 1 zou volgen, ik er gerust gewoon zelf op kan stappen....ik was gewoon bang dingen fout te doen......wil gewoon dat alles "savvy'' verloopt.......

level 1 pakt hij in ieder geval enorm goed op....dus mocht ik aan het rijden toekomen en er toch niet helemaal uitkomen dan kan ik altijd een cursus volgen of contact opnemen met eddy.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:06

Auky schreef:
ikke schreef:

Waar baseer je dit op? Heb je zelf een jong paard laten starten door Eddy?

Ik kijk wel uit. Ik wil weten wat er met mijn paarden gebeurt, dus ik werk met mensen die gewoon aan huis komen en MET mij het paard opleiden. Ik wil namelijk ook opgeleid worden.
Ik heb met grote regelmaat zien gebeuren dat paarden die voor hun opleiding zijn weggebracht, vervolgens allerlei problemen geven bij terugkomst, omdat de eigenaar het opleidingsproces voor een belangrijk deel hebben gemist en daardoor fouten maken. Het paard naar Eddy brengen is geen uitzondering op de regel. Parelli volgens Eddy is niet hetzelfde als Parelli volgens jou.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:12

maar gelukkig zit er ook nog een optie tussen 'alles door Eddy laten doen' en 'zelf prutsen' zoals xDjailo al vertelde. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:35

Auky schreef:
maar gelukkig zit er ook nog een optie tussen 'alles door Eddy laten doen' en 'zelf prutsen' zoals xDjailo al vertelde. Knipoog

Wat denk je dat het kost om twee keer per week vanuit Arnhem naar Vlissingen te rijden? Mijn lesgeefmens gaf steeds voldoende huiswerk mee om de twee weken te overbruggen die er tussen de lessen zat. Natuurlijk heeft het langer geduurt dan wanneer ik hem naar iemand had gestuurt, maar wat maakt het uit. Hij heeft nog zeker 25 jaar voor zich, wat maakt dat ene jaartje dan uit. Bovendien heb ik er zelf ook veel van geleerd, niet in de laatste plaats omdat ik er meer tijd voor heb genomen dan wat het gemiddelde paard krijgt......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:45

@zuzu,
je schrijft dat je 'achter loopt', ten opzichte van wat? Had je een bepaalde planning?
Mijn ervaring met paarden & planning & mezelf is dat het meestal toch anders loopt. En is dat erg? Volgens mij niet. Je kunt met een paard (en vaak ook jezelf Bloos ) toch niet 'sneller' dan kan. Soms duurt het ook langer dan je denkt om iets erin te krijgen, soms is het er opeens. VOlgens mij is het 'achter lopen' eigenlijk nooit erg Knipoog dus ik zou me daar toch niet druk om maken hoor. Kijk je kunt ergens naar streven dat is mooi en dat doe ik ook hoor. Alleen soms loopt het anders, en dan pas je daar je planning toch gewoon weer bij aan? Je paard een spoedcursus geven dat werkt niet hoor Knipoog

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 21:52

denk dat ik het verkeerd heb omschreven......ik bedoel niet achterlopen in de trant van dat ik een planning had die nu in duigen valt......want ik heb namelijk helemaal geen planning.........het mag zo lang duren als het nodig heeft....totaal nergens haast mee.....was toch al niet van plan om hem voor zijn 4e jaar weer te gaan berijden......

ik bedoelde alleen dat hij zeker 4 maanden op totale rust heeft gestaan......dus alleen heel af en toe een borsteltje erover en verders veel op stal en overdag even in de wei en het is toch een jong paard.....dus nu heeft hij wat moeite om zijn eigen energiebalans te hervinden..........met achterlopen bedoel ik dus eigenlijk meer ook de geestelijke opvoeding.....ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het uit moet leggen......kan het ook niet uitleggen denk ik......

het vervelende voor Blaze is dat hij sinds ik hem heb al erg vaak ziek is geweest......dus het waren periodes van lekker met hem bezig zijn (wandelen -fietsen - tutten enz.) gevolgd door periodes dat hij zich erg beroerd voelde en dat we helemaal niet deden terwijl hij het in zijn koppie wel graag wilde m aar zijn lichaam het niet kon en zo gaat het dus al 1,5 jaar........hij wil graag maar het kan lichamelijk niet......denk dat dat misschien de omschrijving is van 'achterlopen'

nu wil hij ook ZO graag aan de slag.....maar het gaat gewoon nog niet en daar kan hij dan wel eens wat 'humeurig' van worden.....
dus in die trant loop je dan geestelijk achter......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:43

Soms lastig omschrijven he, op zo'n forum Knipoog
Denk dat ik je nu wel een beetje begrijp hoor. Hoop dat je wat aan alle reacties hebt gehad. En dat Blaze nu wel een wat langere periode (liever natuurlijk nu voor altijd, maar goed, 'n peerd is 'n peerd ) gezond van lijf en leden blijft.
Maar op zich is zijn leeftijd natuurlijk nog lekker jong. Ik heb een 6-jarige haflinger, is tot nu toe ook eigenlijk niets mee gedaan. Hij kon wat freestyle en onder het zadel stappen en draven, bitloos, maar dan heb je het wel gehad. Als ik nu zie hoe snel hij dingen oppakt, echt ongelovelijk. Dat is met jongere paarden toch heel anders. Denk dat als hij lekker in zijn vel zit en qua psyche OK je hele grote sprongen kunt maken. Hoop voor je dat dat gaat gebeuren!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:18

ikke schreef:
Wat denk je dat het kost om twee keer per week vanuit Arnhem naar Vlissingen te rijden?

Vast een heleboel, maar dat is niet van belang. Voor de TS niet aan de orde zo te zien. En die was degene die geïnteresseerd was in de start door Eddy, jij overduidelijk niet.

Citaat:
Bovendien heb ik er zelf ook veel van geleerd

Maar ik geloof ook direct dat xDjailo een heleboel geleerd heeft in die twee weken Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:31

Ik zit vlak bij Eddy Modde, en doe zelf ook aan Parelli! Maar rijd liever zelf mijn paarden in hoor ala Parelli. Op mijn eigen tempo en level voor level, tijd zat ervoor! Eddy is mij veels te duur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:50

Auky schreef:
ikke schreef:
Wat denk je dat het kost om twee keer per week vanuit Arnhem naar Vlissingen te rijden?

Vast een heleboel, maar dat is niet van belang. Voor de TS niet aan de orde zo te zien. En die was degene die geïnteresseerd was in de start door Eddy, jij overduidelijk niet.

Ligt eraan wat TS wil. Gaat ze voor snel ogende trucs of voor blijvend resultaat.
Auky schreef:
ikke schreef:
Bovendien heb ik er zelf ook veel van geleerd

Maar ik geloof ook direct dat xDjailo een heleboel geleerd heeft in die twee weken Knipoog

Trucjes?