ik heb al een geruime tijd een probleempje met mijn fjord, dit probleem doet zich bij iedereen voor, en is de ene keer erger als de ander keer.
even een paar voorbeeltjes;
paard in de trailer, het laten wennen aan een trailer omdat ze er angst voor heeft gehad.
niets aan het handje zijn nu al een tijdje bezig en gaat supper, ging vandaag weer zo de trailer in. netjes beloond en er weer uit...
eenmaal uit de trailer werd ze boos/geiriteerd om iets,
maar ze moest nog even blijven staan wand dr kwam een auto langs...
de auto was voorbij (t paard is overgens helemaal niet bang voor auto's od hoor) en kijkt me boos aan (ik herken inmiddels de blik in haar ogen)
draait zich om en rend in draf weg...
heb dr poberen te "straffen"' door een ruk aan het touwhalster... geen erfect echter.
ze ging rustig 100 meter van mij af staan grazen, iemand anders haar nog poberen te vangen, rende ze vervolgens weer vrolijk weg (de gene hielt wel vast, maar kon skien in het gras wand mevrouw geeft nergens om op dat moment)
en nog een voorbeeltje.
je neemt het paard mee uit stal of het land, brengt haar naar de poetsplaats....
een dagelijkse gebeurtenis maar als ze haar nukken heeft rend ze dus als je eventjes niet kijkt de kant op.
of ze nou een hoofdstel in heeft een touwhalster om heeft, een gewoon stalhalster om heeft of zelfs een stangbit en een 100 kilo wegende man die haar vast houd,..... niets helpt....
je zou zeggen, consucwentie... maar dat is het lastige,... het is een echt enorm braaf dier... maar als mevrouw haar nukken heeft (dat zeg ik ik weeet dat ze het gaat doen... maar ben dan net te laat)
zet ze het op het rennen en je krijgt dr niet meer tot stilstand.
nu hadden we vandaag wederom geluk.... alle motoren die langs kwamen bleven of helpen of reden heeeeel langzaam langs (het was gelukkig een overzichtelijke weg)
maar durf er donder op te zeggen dat het een keer wel fout gaat
ik heb het dus al met de "harde" manier proberen op te lossen... maar dit schijnt dus geen efect te hebben..
verder is ze braaf, in de bak of weiland volgt ze me los, dan kan ik haar gewoon los sturen, rijd haar bitloos en kan zelf zonder hoofdstel ofzo alles met haar....
dat is het vreemde ook het is niet dat ik het iedee heb dat ze me niet vertrouwd...
nou is het natuurlijk wel zo dat ze elke keer wint... ze loopt gewoon simpel weg weg... al doet het haar zeer (temenste een stang in je mond en daar aan getrokken worden lijkt me niet fijn
hebben jullie enig iedee wat ik hier mee moet.... behalve het poberen voor te zijn?
mischien kan nh me wat helpen,... maar ze is in de bak dus enorm braaf en veroorzaakt geen problemen...
ik hoop dat jullie mischien tips ofzo hebben of ons kunnen helpen...
groetjes

)