Vraagjes over Easyboots.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Vraagjes over Easyboots.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 19:11

Hallo bokkers,

Ik ben me aan het verdiepen in de Easyboots hoefschoenen.
Ik heb ook al heel veel aan de zoekfunctie gehad.
Maar ik loop nog tegen 2 vraagjes aan, misschien kunnen jullie mij helpen.

1) Ik twijfel tussen met of zonder gaithers. Ik heb namelijk al Old Macs en Cavallo schoenen geprobeerd. Deze zitten dus over de huid zeg maar en beide gingen ze schuren. Kan iemand mij meer vertellen over het eventueel schuren van de gaithers?
Ik hoor namelijk veel dat ze met gaithers beter blijven zitten, maar ik wil niet weer schoenen aanschaffen die weer een schuurprobleem bezorgen.

2) Wat betreft de maat. Ik heb bij Silence hoe hoeven gemeten en ze zijn 11 cm breed en 12 cm lang.
Kan ik dan het beste maat 00 of 0 bestellen?
Over twee weekjes moet hij weer naar de smid.

00: wijdte 98 - 110 mm, lengte 106 - 117 mm.
0: wijdte 111 - 116 mm, lengte 118 - 124 mm.

Alvast bedankt.

Speedster

Re: Vraagjes over Easyboots.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:31

Ik heb ook de easyboots met gaiters, die schuren echt niet. Ik zou dus met gaiters nemen. Gezien de afmetingen die je opgeeft zou ik absoluut voor de maat 0 gaan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:32

Scheelt het echt veel, qua blijven zitten met gaithers?

Denk je dat ze bij maat 0 niet te ruim zijn, als hij bij de smid geweest is?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:48

Ik heb ze tot nu toe nog niet zonder gaiters gebruikt, ik vind het met een veel veiliger idee op de een of andere manier. Voor die paar tientjes wilde ik het zekere voor het onzekere, nadat de boa's en old macs wat betreft verliezen een teleurstelling waren. Voordeel vind ik wel, dat als je de gaiters eraan hebt, dat je dan eventueel de backstrap (dat riempje aan de achterkant) eraf kunt laten (met een ander vervangend onderdeeltje erbij), of zoals ik gedaan heb, de backstrap smaller snijden (omdat hij in de hoefballen drukte doordat mij paard erg lage hielen heeft).

Je kunt natuurlijk even wachten tot de smid geweest is, en dan kijken hoeveel het scheelt qua maat. Iets te ruim is wel beter op te vangen dan te krap (met behulp van de manier van sluiten, een maatje kortere backstrap of desnoods een inlage erin), want dan krijg je ze echt met geen mogelijkheid aan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:51

OK dan! Bedankt.

Kan wel begrijpen, dat het een veiliger gevoel geeft. Ik denk dat ik met alleen de schoenen ook contine zijn voetjes check Clown

Het gaat inderdaad maar om een paar tientjes om de gaithers erbij te nemen.
Maar het schuurprobleem bij andere heeft me nog wat huiverig gehouden.
Maar als ik de gewone schoene koop en losse gaithers kan ik allebei de opties nemen natuurlijk,

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:00

Dat kan ook, maar dan krijg je er wel een iets andere backstrap bij (gewone in plaats van de zogenaamde comfort straps). Ik zou me om het schuren geen zorgen maken. Ik was er ook erg huiverig voor, bij de boa's was het zelfs tot bloedens toe open en ik heb alles geprobeerd, maar de epics zitten echt super. Maar je kunt natuurlijk eerst de gewone easyboots proberen en als die goed blijven zitten en je ze echt niet verliest, hoef je ook geen gaiters te kopen. Kan altijd nog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:02

Kun je bij het model waar de gaithers aanzitten (sorry, naam even kwijt) de gaithers ook los maken of niet?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:06

Ja dat kan. Op de andere backstrap na heb je dan weer een gewone easy boot (maar ook dat ding is gewoon los te bestellen). Net een bouwpakketje Haha!! De modellen die de gaiter hebben, zijn de epic en de bare, maar de bare heeft aan de voorkant een andere sluiting als de gewone (niet zo'n clip). Maar ook daarbij kan de gaiter los.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:09

Dan word het nu nog even kijken voor welk model ik ga Knipoog

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:10

Succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 22:10

Dank je, ook voor alle info. OK dan!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:39

Ik heb de easyboot epics, bevallen supergoed ! Mijn paard heeft geen last van schuurplekjes en de schoenen blijven heel stevig zitten, ze loopt er makkelijk een paar uren op. Het is wel even oefenen om ze goed om te krijgen.
Hiervoor heb ik Old Macs gehad, maar die waren heel snel kapot, daarvoor heb ik Dallmers gehad, die bevielen op zich goed, maar verloor ik regelmatig en sleten redelijk snel af. De Easyboots heb ik nu zo'n 2 jaar en zijn nog nooit verschoven of uitgegaan. Het continu naar beneden kijken of de hoefschoenen er nog zitten is dus ook echt niet meer nodig, rijdt een stuk relaxter.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 12:49

Klinkt wel goed.
Ik ben ook voor de epic gegaan.
Volgende week komen ze binnen als het goed is Knipoog

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:40

Ik heb mijn easyboots binnen. Zijn in prima staat voor een paar 2e hands OK dan!

Echter wat me opviel waren die schroeven aan de binnenkant. Kan ik daar iets over heen plakken ofzo? Of maakt het niet uit.
Ik ga ze vanmiddag passen en hoop nu dan eindelijk de juiste schoen te hebben gevonden.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:43

Ik heb de schroeven gewoon bloot liggen. Maar je kunt er natuurlijk altijd iets overheen plakken als ze de hoef zouden beschadigen. Daar heb ik bij mij in ieder geval nog niks van gemerkt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:30

Ik heb vandaag gepast:

Vooralsnog blijven de hoefschoenen absoluut niet rug vriendelijk voor rugpatienten Boos!
Ook het vastmaken gaat niet echt makkelijk.

Verder twijfel ik of ze wel goed passen/zitten voor mijn haflinger ze sluiten niet zo mooi aan van de achterzijkant.. Ik had ze gekocht voor mijn fjord maar daar zijn ze te klein voor. Niet getreurd ik wou ze voor de haf ook hebben.

Heeft iemand voor mij een paar foto's van een goed zittende easyboot. Ik ga morgen even foto's maken dan kan ik mijn 'probleem ' even makkelijker uitleggen.

Pluspunt: ze zijn erg ligt en felix stapte er zo mee weg...in draf ook weinig problemen op gewenning na denk ik.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:35

Ik zou een foto met een goedzittende easyboot ook wel heel fijn vinden Knipoog
Silence heeft op andere schoenen ook geen problemen gehad, liep er zo op weg.
Hopelijk op de easyboots ook. Ik ben alleen bang, dat ik niet helemaal goed zie of ze goed passen,
Ik hoor in ieder geval van heel veel mensen dat ze moeilijk aan gaan, dus dan weet ik dat ik niet te snel moet opgeven als ik ze ga passen Clown

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:05

Ik heb ook easyboots Epics en ook bij mijn paard schuren ze helemaal niet. De Epics schijnen vele malen makkelijker aan te gaan de Bares. En ik moet zeggen dat ik ook helemaal geen problemen heb om ze aan te doen. Zeker nu ze ze een paar keer aangehad heeft, gaat het steeds makkelijker. Volgens mij is wat dat betreft geen enkele schoen "rugpijn-vriendelijk". Je moet toch altijd ff een tijdje krom staan.

Nee, heb ze nu een tijdje, maar ben heel tevreden. Ook voor wat betreft de slijtage. Zie nog niks.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:56

Silence schreef:
Klinkt wel goed.
Ik ben ook voor de epic gegaan.
Volgende week komen ze binnen als het goed is Knipoog

Dus toch maar geen ijzers? Ben heel benieuwd hoe ze bevallen!:-)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:41

Nee, om te beginnen geen ijzers inderdaad.
Kan me er voorlopig nog niet in vinden Knipoog
Probeer het eerst op deze manier.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:03

easyboot epics, maar met een nieuwe sluiting, de easy-up buckle
Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 08:37

Citaat:
Volgens mij is wat dat betreft geen enkele schoen "rugpijn-vriendelijk". Je moet toch altijd ff een tijdje krom staan.

Ja en dat is dus bij mij een probleem Boos! . Ik kan me super voelen voor een ritje maar vaak kan ik na het aantrekken van de schoenen me paard wel weer afzadelen omdat ik dan gewoon niet meer rechtop kom.
Ik kon van de week geen eens een hoop stront wegvegen.

Aangezien ik zomers erg veel met de wagen rijd zie ik het toch niet als een oplossing...denk dat er van de zomer toch weer een ijzertje(kunstof) onder gaat als het blootvoets niet meer wil lukken Duivel

Ik heb de oudere versie van easyboot..dus bij de epics kan ik niet zo goed aanwijzen waar mijn probleem zit.
maar ik neem vandaag mijn camera mee en ga even plaatjes maken.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:16

Het klopt dat ze na een tijdje wat gemakkelijker gaan. De eerste paar keren heb ik ze vervloekt en ze met het zweet op mijn voorhoofd na een kwartier eindelijk aangekregen, maar nu duurt het nog geen minuutje per schoen. Ik heb wel de voorkant wat lager gesneden met een stanleymes, ten eerste zat die rand erg dicht bij de kroonrand, maar bovendien gaat het aantrekken zo een stuk makkelijker. Daarnaast heb ik de backstraps tot ongeveer een kwart van de breedte teruggesneden, die drukten bij mijn paard in de hoefballen en zorgden er ook voor dat ik de schoen erg moeilijk aan kreeg. Ik heb wel de epic, ik weet niet of dit bij de versie zonder gaiter ook goed kan i.v.m. verliezen. Als laatste heb ik die plaatjes waarmee de backstrap vastzit aan de schoen (die zijn bij de gewone ook iets anders), iets platter "afgeschaafd" (er zit kunststof overheen bij de epic). Ik vond ze erg dik, er kan best veel af waardoor de zijkant van de hoef makkelijker de schoen in gaat. Al die aanpassingen kunnen echt zonder probleem, op de site zeggen ze zelfs dat je dat vooral moet doen. Ik heb er laatst een leuk filpje van gezien, eens kijken of ik dat nog vind.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 16:22

Nou, helaas.
Ze passen niet, pasvorm komt totaal niet overeen met de hoefvorm No Cheer
Ander maatje heeft dus ook geen nut.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:04

In welk opzicht passen ze niet? Krijg je ze niet aan?