Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
evita_ schreef:En ik dan maar de tweede..Nou dan zal ik maar de eerste zijn die niet goed snapt wat met beginpost bedoeld wordt.
Huertecilla schreef:in 1963 publiceerde Prof.N.Tinbergen materiaal over cognitieve ethologie.
Hij definieerde 4 vragen en daar is sindsdien een 5de aan toegevoegd:
1. For a normal, typical member of the species, what precisely is the capacity to _____?
2. In virtue of what does a normal, typical member of the species have the capacity to _____ such that the capacity is (a) intentional, (b) pragmatically evaluable, (c) coherent, (d) reliable, and (e) productive?
3. How does a normal, typical member of the species typically (exercise his or her capacity to) _____?
4. How does the capacity to _____ of the normal, typical member of the species interact with the rest of his or her cognitive capacities?
5. Why do members of the species typically have the capacity to _____?
Tinkerloos schreef:evita_ schreef:En ik dan maar de tweede..Nou dan zal ik maar de eerste zijn die niet goed snapt wat met beginpost bedoeld wordt.![]()
Misschien als iemand het duidelijker verteld,want nu kom ik niet eens door de eerste zin..
Bandida schreef:Je moet dan de strepen invullen met werkwoorden die met de cognitieve capaciteit (verstandelijk vermogen, leggen van verbanden) van je onderzoeksdieren te maken hebben?
Zwartwitje schreef:Moet op alle streepjes niet gewoon 'learn' staan...?
edit: of zit ik nu helemaal in de verkeerde hoek te denken
Moniek schreef:volgens mij heel intresant als ik het begreep.
ik krijg altijd de neiging om jou posts uit te printen en mijn handtekening eronder te zetten als een verlopig koop contract.
zelfs mijn notaris begreep ik beter.
graag even uitgelegd als dat even kan.
gr moniek

sorry we zijn te dom om jou te volgen. Arabesk schreef:HC volgens mij moet je het ons nog een keer uitleggensorry we zijn te dom om jou te volgen.
Huertecilla schreef:Arabesk schreef:HC volgens mij moet je het ons nog een keer uitleggensorry we zijn te dom om jou te volgen.
Dan gaat het gewoon over.
hc
evita_ schreef:zou het dan niet fijn zijn als het voor meerdere mensen begrijpelijk is.

ALS ik snap wat hij schrijft
) toch soms hele interessante discussies uitmonden in het met elkaar om de oren slaan met uit de lucht gegrepen argumenten. Dat onderzoek van van Dierendonck van laatst leverde ook een mooie discussie op, toch? 
MysticTinker schreef:Al die moeilijke woorden, er zitten hier ook veel mensen die geen hoge opleiding hebben gehad, geen tien voor nederlands op hun rapport, en toch graag mee willen discussiëren.