Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Arabesk schreef:Zodat je ons weer kunt vertellen dat ons denkraam klein is en onze horizon beperkt.
zou niet de eerste keer zijn dat ze dat doen...Ilzas schreef:Idealiter stonden paarden 24/7 buiten. Dat kan natuurlijk ook gewoon niet in Nederland.
, de parken zijn dan ook gelijk wat minder ´park´ en meer ´natuur´ en de maatschappij eindelijk eens wat minder ver van het dier.

Huertecilla schreef:Ilzas schreef:Idealiter stonden paarden 24/7 buiten. Dat kan natuurlijk ook gewoon niet in Nederland.
Dus? Kunnen dus geen paarden in NL?!
Ik bedoel; als je geen (zee)aquarium hebt kan je geen zeepaardjes houden. Dat snapt iedereen. Wat is dan het probleem met landpaardjes? Geen land = geen paard![]()
hc
(mijnes in het 24 uurs gedeelte
) 
Ilzas schreef:Maar ja: paard staat in de winter (overdag, doordeweeks: ik werk..) binnen. Ik kan het ook niet helpen en weiger me er schuldig over te voelen.
Huertecilla schreef:inbreng van Bandida plaats ik daarom maar hier
Visconti schreef:Ik doel hier op HIT actief stallen
Huertecilla schreef:Ik bedoel; als je geen (zee)aquarium hebt kan je geen zeepaardjes houden. Dat snapt iedereen. Wat is dan het probleem met landpaardjes? Geen land = geen paard![]()
hc
Bandida schreef:Meer mensen en minder automatisch is ook paard- en mensvriendelijker, voor de paarden fijn dat ze wat te kijken en doen hebben, en voor de mensen fijn voor de werkgelegenheid
fransje23 schreef:Bandida schreef:Meer mensen en minder automatisch is ook paard- en mensvriendelijker, voor de paarden fijn dat ze wat te kijken en doen hebben, en voor de mensen fijn voor de werkgelegenheid
Ik denk dat er juist meer rust in de groep blijft als er automatisch gevoerd wordt. Dan leren ze snel genoeg dat het eten de gehele dag beschikbaar is i.p.v druk gedoe als er een nieuwe lading voer komt.
Voor de mensen die de loonkosten moeten betalen is het ook veel handiger
) zijn.fransje23 schreef:Bandida schreef:Meer mensen en minder automatisch is ook paard- en mensvriendelijker, voor de paarden fijn dat ze wat te kijken en doen hebben, en voor de mensen fijn voor de werkgelegenheid
Ik denk dat er juist meer rust in de groep blijft als er automatisch gevoerd wordt. Dan leren ze snel genoeg dat het eten de gehele dag beschikbaar is i.p.v druk gedoe als er een nieuwe lading voer komt.
Voor de mensen die de loonkosten moeten betalen is het ook veel handiger
Bandida schreef:Klein beetje off-topic (hoewel..) maar weet je wat mij wat tegen staat aan die Hit-actief stallen? Die automatische voerdersystemen. Waarom niet gewoon een mens, of twee mensen, paardenverzorgers. Die weten toch even goed als een computer wie wat komt eten en hoeveel. Wat werkvolk heb je toch nodig op een manege.
Meer mensen en minder automatisch is ook paard- en mensvriendelijker, voor de paarden fijn dat ze wat te kijken en doen hebben, en voor de mensen fijn voor de werkgelegenheid

Huertecilla schreef:Onthaasting van de maatschappij, existentiëler leven, minder consumptie, duurzamer leven, is ook in dít verband weer een winnaar.
Op zich is dát wel voor iedereen voor in ieder geval een groot deel haalbaar, in de zin van individueel.
ik heb al geweldige ideetjes hiervoor, maarja om zoiets te bereiken moet je óf geluk hebben óf heel hard werken voor je centjes.
Arabesk schreef:Maar er zijn weinig mensen te vinden denk ik die zich 's nachts ook bezig willen houden met het voeren van de paarden. Want dat is wat er in de hitactiefstal gebeurd.
Nicolletje schreef:Ik zou dit wel willen en ben er ook een beetje mee bezig al, met onthaasten vind ik, maar ik kan geen vrijstaand huisje met eigen moestuintje en weiland enz. enz. betalenik heb al geweldige ideetjes hiervoor, maarja om zoiets te bereiken moet je óf geluk hebben óf heel hard werken voor je centjes.
En dat laatste gaat imo niet samen met onthaasten.. Dus heb ik geen geld
Arabesk schreef:er is geen toegevoegde waarde van HITactief, alleen is het een paardgerichte oplossing van randstadproblemen als 'geen ruimte, slechte grond, geen weides (in de winter)'