Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kunamosity schreef:Ik zie veel foto's van naturals met hun paard en ik zie dat ze vaak zonder cap rijden. Ik vind dit zelf best jammer, ik rijd zelf altijd met cap! (stel dat mijn paard struikelt, en ik er toch af val...dan heb ik mijn hoofd in ieder geval beschermd).
Huertecilla schreef:kunamosity schreef:Ik zie veel foto's van naturals met hun paard en ik zie dat ze vaak zonder cap rijden. Ik vind dit zelf best jammer, ik rijd zelf altijd met cap! (stel dat mijn paard struikelt, en ik er toch af val...dan heb ik mijn hoofd in ieder geval beschermd).
Fijn dat jíj voor jezelf een helm opzet. Waarom zou jij het jammer moeten vinden dat een andere dat eventueel niet doet?!
Bemoei je er niet mee!
Ik rij regelmatig met een integraalhelm, compleet met motoX-harnas etc... vaak zonder wat ook. MIJN keuze! Ik vind het vréémd dat een dergelijke helm in de ruitersport niet beschikbaar is, maar verder?
Ik begrijp niet wat het jou aangaat wat volgens jou vermeende naturals doen. Ík heb geen mening over jouw wel/niet dragen van een helm. Ik weet niet of het nodig/zinvol is of dat je beter aan je vaardigheid of band met jouw paard kan werken. Geen idee en hou mijn mond dus.
Míj kan het alleen maar wat schelen dat jij iets meent te kunnen vinden over de keuzes van een ander terwijl je dat niet bij benádering kan beoordelen. Alsof er nog niet genoeg via subjectieve as(s)ociaties naar conclusies van vooroordelen gesprongen wordt in de paardenwereld!
hc
Eva1975 schreef:Je bent gewoonweg niet verzekerd als je om wat voor reden dan ook van je paard afvalt en toevallig met je hoofd op iets hards terrecht komt... dat vind ik al een goede reden om altijd een cap op te zetten.
Arabesk schreef:Nee beslist nooit! Ik rij altijd met cap
Arabesk schreef:Ik vertrouw m'n paard wel, maar m'n medeweggebruikers niet
Citaat:"Als je gaat rijden zonder een cap op ben je niet verzekerd
Een heel merkwaardig fabeltje! Verzekerd tegen letselschade ben je altijd! Ook als je bezopen achter het stuur van je auto zit, geen gordels draagt en vervolgens tegen een boom rijdt. Of wanneer je rookt en daardoor longkanker krijgt. "Eigen schuld is dikke bult" geldt in Nederland niet, althans niet voor wat betreft de ziektekostenverzekeringen. Het niet dragen van een cap vormt hierop geen uitzondering.
Laten we wel wezen: Rijden met een cap is beslist veiliger, maar helemaal niet rijden is nog veiliger. Welke risico's je aanvaardbaar vindt is een persoonlijk gegeven. "
Morrie schreef:ik rij zonder cap, als ik denk dat ik een cap nodig zou hebben, stap ik niet op mijn paard, dan werk ik op de grond tot hij zo leftbraind is dat ik geen cap nodig zal hebben.
Ik zorg ook dat ik op de grond sta voordat mijn paard evt. rightbraind zal worden.
Ik heb geleerd mijn paard te lezen".
Op een ander paard dat de mijne zal ik dan ook nooit en te nimmer stappen, tenzij ik maandenlang de tijd krijg om grondwerk te doen en hem op die manier door en door te leren kennen
runningkawa schreef:Broodje aap...
Het is niet verplicht in de wet...
Zelfs als je met een verplichte autogordel (helm) letsel krijgt door hem niet te dragen ben je ook verzekerd.
Hou zou je dan niet verzekerd kunnen zijn bij iets wat niet eens in de wet staat?
wou geen fabeltjes verspreiden!
(iemand heeft het mij dus ook ooit verteld; maar is dus niet waar
) runningkawa schreef:Broodje aap...
Het is niet verplicht in de wet...
Zelfs als je met een verplichte autogordel (helm) letsel krijgt door hem niet te dragen ben je ook verzekerd.
Hou zou je dan niet verzekerd kunnen zijn bij iets wat niet eens in de wet staat?
Escardo schreef:er bestaat ook iets als aardig reageren...
Huertecilla schreef:Escardo schreef:er bestaat ook iets als aardig reageren...
Dit was aardig. Ze gooit op basis van gebrek aan kennis en vooroordelen een waardeoordeel over wat een ánder moet doen hier op de buis en ik vind dat ze dit niet hoort te doen. Dat is in mijn ogen stemming kweken op basis van onbenul.
Laat haar lekker zélf een helm opzetten.
Het is niet verplicht, je bent verzekerd en de rest is een kwestie van vaardigheden, band met je paard en PERSOONLIJKE risico-afwegingen waar NIEMAND HET RECHT OP EEN MENING OVER HEEFT WANT NIET KAN BEOORDELEN!
hc
rakkertje13 schreef:er wordt zo fel op gereageerd. Waarom?? Iets te verdedigen?
Escardo schreef:dus als ze dat jammer vind is dat haar mening
Huertecilla schreef:Escardo schreef:dus als ze dat jammer vind is dat haar mening
Je mist de kern VOLLEDIG.
Ze heeft geen récht op een mening over iets waar ze NIETS van of over weet, wat ze niet kan beoordelen dus geen mening over kán hebben.
hc
Huertecilla schreef:kunamosity schreef:Ik zie veel foto's van naturals met hun paard en ik zie dat ze vaak zonder cap rijden. Ik vind dit zelf best jammer, ik rijd zelf altijd met cap! (stel dat mijn paard struikelt, en ik er toch af val...dan heb ik mijn hoofd in ieder geval beschermd).
Fijn dat jíj voor jezelf een helm opzet. Waarom zou jij het jammer moeten vinden dat een andere dat eventueel niet doet?!
Bemoei je er niet mee!
Ik rij regelmatig met een integraalhelm, compleet met motoX-harnas etc... vaak zonder wat ook. MIJN keuze! Ik vind het vréémd dat een dergelijke helm in de ruitersport niet beschikbaar is, maar verder?
Ik begrijp niet wat het jou aangaat wat volgens jou vermeende naturals doen. Ík heb geen mening over jouw wel/niet dragen van een helm. Ik weet niet of het nodig/zinvol is of dat je beter aan je vaardigheid of band met jouw paard kan werken. Geen idee en hou mijn mond dus.
Míj kan het alleen maar wat schelen dat jij iets meent te kunnen vinden over de keuzes van een ander terwijl je dat niet bij benádering kan beoordelen. Alsof er nog niet genoeg via subjectieve as(s)ociaties naar conclusies van vooroordelen gesprongen wordt in de paardenwereld!
hc
Arabesk schreef:Ik vertrouw m'n paard wel, maar m'n medeweggebruikers niet
kunamosity schreef:Ik zie veel foto's van naturals met hun paard en ik zie dat ze vaak zonder cap rijden. Ik vind dit zelf best jammer, ik rijd zelf altijd met cap! (stel dat mijn paard struikelt, en ik er toch af val...dan heb ik mijn hoofd in ieder geval beschermd).
Rijd jij met of zonder cap? en wat is daar de reden van?