Naturals vaak caploos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Naturals vaak caploos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 12:29

Ik zie veel foto's van naturals met hun paard en ik zie dat ze vaak zonder cap rijden. Ik vind dit zelf best jammer, ik rijd zelf altijd met cap! (stel dat mijn paard struikelt, en ik er toch af val...dan heb ik mijn hoofd in ieder geval beschermd).

Rijd jij met of zonder cap? en wat is daar de reden van?

Arabesk

Re: Naturals vaak caploos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:30

Nee beslist nooit! Ik rij altijd met cap Ja

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:38

ik rij zonder cap, als ik denk dat ik een cap nodig zou hebben, stap ik niet op mijn paard, dan werk ik op de grond tot hij zo leftbraind is dat ik geen cap nodig zal hebben.
Ik zorg ook dat ik op de grond sta voordat mijn paard evt. rightbraind zal worden.
Ik heb geleerd mijn paard te lezen".

Op een ander paard dat de mijne zal ik dan ook nooit en te nimmer stappen, tenzij ik maandenlang de tijd krijg om grondwerk te doen en hem op die manier door en door te leren kennen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:56

kunamosity schreef:
Ik zie veel foto's van naturals met hun paard en ik zie dat ze vaak zonder cap rijden. Ik vind dit zelf best jammer, ik rijd zelf altijd met cap! (stel dat mijn paard struikelt, en ik er toch af val...dan heb ik mijn hoofd in ieder geval beschermd).

Fijn dat jíj voor jezelf een helm opzet. Waarom zou jij het jammer moeten vinden dat een andere dat eventueel niet doet?!
Bemoei je er niet mee!
Ik rij regelmatig met een integraalhelm, compleet met motoX-harnas etc... vaak zonder wat ook. MIJN keuze! Ik vind het vréémd dat een dergelijke helm in de ruitersport niet beschikbaar is, maar verder?

Ik begrijp niet wat het jou aangaat wat volgens jou vermeende naturals doen. Ík heb geen mening over jouw wel/niet dragen van een helm. Ik weet niet of het nodig/zinvol is of dat je beter aan je vaardigheid of band met jouw paard kan werken. Geen idee en hou mijn mond dus.
Míj kan het alleen maar wat schelen dat jij iets meent te kunnen vinden over de keuzes van een ander terwijl je dat niet bij benádering kan beoordelen. Alsof er nog niet genoeg via subjectieve as(s)ociaties naar conclusies van vooroordelen gesprongen wordt in de paardenwereld!

hc

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:00

Je bent gewoonweg niet verzekerd als je om wat voor reden dan ook van je paard afvalt en toevallig met je hoofd op iets hards terrecht komt... dat vind ik al een goede reden om altijd een cap op te zetten.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:01

Huertecilla schreef:
kunamosity schreef:

Fijn dat jíj voor jezelf een helm opzet. Waarom zou jij het jammer moeten vinden dat een andere dat eventueel niet doet?!
Bemoei je er niet mee!
Ik rij regelmatig met een integraalhelm, compleet met motoX-harnas etc... vaak zonder wat ook. MIJN keuze! Ik vind het vréémd dat een dergelijke helm in de ruitersport niet beschikbaar is, maar verder?

Ik begrijp niet wat het jou aangaat wat volgens jou vermeende naturals doen. Ík heb geen mening over jouw wel/niet dragen van een helm. Ik weet niet of het nodig/zinvol is of dat je beter aan je vaardigheid of band met jouw paard kan werken. Geen idee en hou mijn mond dus.
Míj kan het alleen maar wat schelen dat jij iets meent te kunnen vinden over de keuzes van een ander terwijl je dat niet bij benádering kan beoordelen. Alsof er nog niet genoeg via subjectieve as(s)ociaties naar conclusies van vooroordelen gesprongen wordt in de paardenwereld!

hc

er bestaat ook iets als aardig reageren...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:02

Eva1975 schreef:
Je bent gewoonweg niet verzekerd als je om wat voor reden dan ook van je paard afvalt en toevallig met je hoofd op iets hards terrecht komt... dat vind ik al een goede reden om altijd een cap op te zetten.

ik weet niet wie jou dat heeft wijsgemaakt, maar dit is pertinent niet waar.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:04

Arabesk schreef:
Nee beslist nooit! Ik rij altijd met cap Ja

Same here.
Diegene die zonder cap rijden, moeten het zelf maar weten. Kan ik écht niet mee zitten, de TS stelt een normale
vraag en er wordt zo fel op gereageerd. Waarom?? Iets te verdedigen?
Cap of niet heeft niks met de 'band met je paard' te maken maar meer met verantwoording (over jézelf)! Lachen

Edit Clown
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 20-09-07 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:05

Ik vertrouw m'n paard wel, maar m'n medeweggebruikers niet Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:05

Arabesk schreef:

Precies, kan ik ook helemaal inkomen.. 1 rare stunt van iemand anders en jij en je paard hebben (letsel)schade, zonder dat jij er ook maar iets (of je paard!) mee te maken hebt..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:06

Dat van niet verzekerd zijn met cap is ook niet helemaal waar;;

Citaat:
"Als je gaat rijden zonder een cap op ben je niet verzekerd
Een heel merkwaardig fabeltje! Verzekerd tegen letselschade ben je altijd! Ook als je bezopen achter het stuur van je auto zit, geen gordels draagt en vervolgens tegen een boom rijdt. Of wanneer je rookt en daardoor longkanker krijgt. "Eigen schuld is dikke bult" geldt in Nederland niet, althans niet voor wat betreft de ziektekostenverzekeringen. Het niet dragen van een cap vormt hierop geen uitzondering.
Laten we wel wezen: Rijden met een cap is beslist veiliger, maar helemaal niet rijden is nog veiliger. Welke risico's je aanvaardbaar vindt is een persoonlijk gegeven. "
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 20-09-07 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:06

Broodje aap...
Het is niet verplicht in de wet...

Zelfs als je met een verplichte autogordel (helm) letsel krijgt door hem niet te dragen ben je ook verzekerd.

Hou zou je dan niet verzekerd kunnen zijn bij iets wat niet eens in de wet staat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:07

Morrie schreef:
ik rij zonder cap, als ik denk dat ik een cap nodig zou hebben, stap ik niet op mijn paard, dan werk ik op de grond tot hij zo leftbraind is dat ik geen cap nodig zal hebben.
Ik zorg ook dat ik op de grond sta voordat mijn paard evt. rightbraind zal worden.
Ik heb geleerd mijn paard te lezen".

Op een ander paard dat de mijne zal ik dan ook nooit en te nimmer stappen, tenzij ik maandenlang de tijd krijg om grondwerk te doen en hem op die manier door en door te leren kennen

Die Els.
Zálig en OK dan! om te lezen welke weg jij afgelegd hebt. Jij kan als geen ander beoordelen hoe verkeerd en blokkerend die associaties en conclusies op basis van vooroordelen zijn.
¡TÓP!

Ik zet regelmatig wel een échte helm op wanneer ik een ruigrit ga maken op mijn ruigracer doch dat heeft niets met dat paard noch iets met mij te maken maar met de snelheid en de zwaarte van de omstandigheden. Valkans klein doch aanwezig, risico tgv val HEEL groot = integraalhelm en integraalbp.
Ben nét terug van een rit met leerdoel afdalen. Paar hellingen van >100% genomen. Valkans nihil, risico tgv val vrijwel nihil, nihil x nihil = geen helm op Haha!

hc

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:08

runningkawa schreef:
Broodje aap...

Zelfs als je met een verplichte autogordel (helm) letsel krijgt door hem niet te dragen ben je ook verzekerd.

Hou zou je dan niet verzekerd kunnen zijn bij iets wat niet eens in de wet staat?

Ik weet niet of dit voor mij was maar ik heb mijn verhaal al eventjes aangepast.
Sorry Clown wou geen fabeltjes verspreiden! Lachen (iemand heeft het mij dus ook ooit verteld; maar is dus niet waar Lachen )

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:09

Dan zal ik toch maar even bij je verzekering checken, want je krijgt niet of moeilijk je vernielde spullen vergoed. Wel je ziekenhuis bezoek, maar als bijvoorbeeld je cap, hoofdstel of iets dergelijks is gesneuveld tijdens je val, krijg je die niet vergoed!
Daarom moet een cap ook voldoen aan een bepaald keurmerk, anders was dat ook niet nodig geweest!

Maar iedereen heeft zo zijn eigen ideeen om wel of niet een cap te dragen, en laat iedereen in zijn waarde met meningen.

p.s. ik rijd altijd met cap, mijn paard is super braaf, maar de omgeving (los lopende honden) kunnen nog wel eens schrik reacties geven. En veiligheid voor alles!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:09

runningkawa schreef:
Broodje aap...

precies..Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:12

Escardo schreef:

Dit was aardig. Ze gooit op basis van gebrek aan kennis en vooroordelen een waardeoordeel over wat een ánder moet doen hier op de buis en ik vind dat ze dit niet hoort te doen. Dat is in mijn ogen stemming kweken op basis van onbenul.
Laat haar lekker zélf een helm opzetten.
Het is niet verplicht, je bent verzekerd en de rest is een kwestie van vaardigheden, band met je paard en PERSOONLIJKE risico-afwegingen waar NIEMAND HET RECHT OP EEN MENING OVER HEEFT WANT NIET KAN BEOORDELEN!

hc

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:19

Huertecilla schreef:
Escardo schreef:

Dit was aardig. Ze gooit op basis van gebrek aan kennis en vooroordelen een waardeoordeel over wat een ánder moet doen hier op de buis en ik vind dat ze dit niet hoort te doen. Dat is in mijn ogen stemming kweken op basis van onbenul.
Laat haar lekker zélf een helm opzetten.
Het is niet verplicht, je bent verzekerd en de rest is een kwestie van vaardigheden, band met je paard en PERSOONLIJKE risico-afwegingen waar NIEMAND HET RECHT OP EEN MENING OVER HEEFT WANT NIET KAN BEOORDELEN!

hc

de zinsopbouw klopt niet helemaal maar oke...bilijf aardig als ik er verkeerd op reageer Clown

Als zij een vraag stelt over het wel of niet dragen van een cap door een natural of niet..
dan mag zij daar toch een gewoon normaal antwoord opkrijgen? en ik vind jou antwoord
niet zo netjes...en als zij op deze manier haar mening wil uiten dan mag dat... en dan ben jij niet degene om te zeggen dat ze dat niet mag doen...dus als ze dat jammer vind is dat haar mening en dat jij het daar dan niet mee eens bent. tsja.. jammer dan...
Iedereen zijn eigen manier, maar het kan wel op een leuke en aardige manier..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:22

rakkertje13 schreef:
er wordt zo fel op gereageerd. Waarom?? Iets te verdedigen?

Ja, persoonlijke beslissingsvrijheid Pling

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:25

Escardo schreef:
dus als ze dat jammer vind is dat haar mening

Je mist de kern VOLLEDIG.
Ze heeft geen récht op een mening over iets waar ze NIETS van of over weet, wat ze niet kan beoordelen dus geen mening over kán hebben.

hc

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:28

Huertecilla schreef:
Escardo schreef:
dus als ze dat jammer vind is dat haar mening

Je mist de kern VOLLEDIG.
Ze heeft geen récht op een mening over iets waar ze NIETS van of over weet, wat ze niet kan beoordelen dus geen mening over kán hebben.

hc

nou leg jij de kern dan even uit!....want jij schijnt het te snappen...ik blijkbaar niet en ik ben niet eens blond.. Clown

Ook ik heb een mening over dingen waarvan ik weinig weet en zo heeft ieder mens dat...
Dus ik wacht jou uitleg even af....

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:32

Huertecilla schreef:
kunamosity schreef:

Bemoei je er niet mee!

hc

Jeetje hij mag wel iets minder zeg!!!
Dat jij zonder rijd prima maar ben het met TS eens. Je weet nooit wat je paard doet ookäl ken of lees je hem nog zo goed. Ik rij niet altijd met cap ik de bak. Maar buiten heb ik hem altijd op.

Ieder zijn mening en TS zegt niks verkeerd door te zeggen dat ze het jammer vind. Dat is haar eigen mening net zoals jij die hebt.

Wat reageer jij heftig zeg..........slechte dag?
Laatst bijgewerkt door Salsa op 20-09-07 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:35

Arabesk schreef:

Helemaal mee eens. Daarbij heb je ook van die takken die je ineens tegenkomt als je een bocht om komt galopperen. Al meerdere malen heeft mijn cap me gered van een lelijke hoofdwond van die dingen Bloos Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:36

kunamosity schreef:

Rijd jij met of zonder cap? en wat is daar de reden van?

Ja hoor, alle naturals rijden vaak zonder cap? Verward
Hoe kom je daar nou weer bij? Gestoord
Ik val op bokt in het hokje 'naturals' en geloof me, ik rij niet zonder cap. En veel mensen die ook redelijk die richting op denken, die ik persoonlijk goed ken, ook niet, hoor. In elk geval niet meer dan de 'normals', om maar lekker in de hokjes te blijven......... Op mijn stalling ben ik de enige, die haar paard bitloos, boomloos en stalloos e.d. houdt en geloof me maar, bij die anderen rijden er regelmatig mensen zonder cap. Moet ik die nu ook over 1 kam scheren met alle 'normals'???? (om het maar even makkelijk te houden, noem ik ze maar zo). Haha! Tong uitsteken

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:42

Ik denk dat TS bedoelt dat ze het op meerdere foto's heeft gezien en dat ze zich afvraagd waarom en of het waar is of Naturals vaak caploos rijden. Daarom staat er waarschijnlijk ook een vraagteken achter de titel van dit topic.

Ik denk zelf ook dat het niks uitmaakt of je nou "natural" of "normal" rijdt. Sommige rijden gewoon met en sommige zonder cap.