Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

zo'n kleine dingen komen voor zonder dat je het echt beseft denk ik
InekeH87 schreef:Vorige week heb ik iets bijzonders meegemaakt en ik vraag me af of er nog meerdere mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt. Een van de ezels voelde zich niet lekker, hij was benauwd en lag veel op de weide. Ik nam hem mee om te borstelen en een stukje te wandelen. Gewoon wat extra aandacht. Ik zat voor hem op het pad en hij liep om me heen te grazen. Ik vroeg hem eigenlijk meer voor de lol dan dat ik het serieus meende waar hij nou last va had. Hij raakte tot 3 keer toe mijn rug aan net onder mijn schouderbladen op mijn ruggegraat. Ik dacht dat het niks te betekenen zou hebben gewoon toeval. Hij kon daar immers geen last van hebben er was niets wat op rugpijn wees.
1 week later kwam de fysiotherapeute voor hem om hem te bekijken en eventueel te behandelen. Ze zei toen dat hij een kromming in zijn rug had net achter zijn schouders. Het leek wel alsof hij omvergelopen of gevallen was. Hierdoor had hij best veel rugpijn. Wat denken jullie is dit gewoon toeval geweest? Wie heeft er nog zoiets meegemaakt met zijn paard?

Cassidy schreef:Ik heb het ook een keer meegemaakt bij een merrie met een peesblessure, die door een kennis van mij een Reikibehandeling kreeg. Ze ging er op een gegeven moment bij liggen, en wees met haar neus iedere keer weer naar het gevoelige been.
Zelf heb ik het een keertje meegemaakt dat ik van stal uit naar huis wilde vertrekken, en mijn op de laatste dagen lopende drachtige merrie net 10 minuten daarvoor voor die dag welterusten had gewenst.... Ik stap in de auto, start de motor, zet de motor weer af, stapo uit om nog een keer te gaan kijken en zie dat ze bezig is met de bevalling van het veulen.
Als je er open voor staat en de band met het paard goed is, kun je veel dingen van een paard te horen krijgen...
PIB schreef:InekeH87 schreef:Vorige week heb ik iets bijzonders meegemaakt en ik vraag me af of er nog meerdere mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt. Een van de ezels voelde zich niet lekker, hij was benauwd en lag veel op de weide. Ik nam hem mee om te borstelen en een stukje te wandelen. Gewoon wat extra aandacht. Ik zat voor hem op het pad en hij liep om me heen te grazen. Ik vroeg hem eigenlijk meer voor de lol dan dat ik het serieus meende waar hij nou last va had. Hij raakte tot 3 keer toe mijn rug aan net onder mijn schouderbladen op mijn ruggegraat. Ik dacht dat het niks te betekenen zou hebben gewoon toeval. Hij kon daar immers geen last van hebben er was niets wat op rugpijn wees.
1 week later kwam de fysiotherapeute voor hem om hem te bekijken en eventueel te behandelen. Ze zei toen dat hij een kromming in zijn rug had net achter zijn schouders. Het leek wel alsof hij omvergelopen of gevallen was. Hierdoor had hij best veel rugpijn. Wat denken jullie is dit gewoon toeval geweest? Wie heeft er nog zoiets meegemaakt met zijn paard?
Ik geloof dat je paard je zeker kan vertellen wat er aan de hand is door het bij zichzelf aan te wijzen. Bv door z'n rug tegen je aan te duwen. Maar omgekeerd, de plaats aanduiden op jouw rug die pijn doet bij je paard, daar geloof ik niét in.
Dat gaat het vermogen van het paard te boven. het paard zou de link moeten kunnen leggen dat die wervel die pijn doet, overeenkomt met de wervel bij jou. Het paard zit fysiologisch al niet in elkaar zoals de mens, dus zou het paard al moeten gaan omrekenen waar bij jou die wervel ligt die bij hem pijn doet, snap je?
En bovendien is het paard zichniet echt bewust dat jij ruggenwervels hebt
Hij zal wél iets te vertellen gehad hebben, daar ben ik het mee eens!