Ik heb mijn pony nu ruim een maand. Ben er al eerder eens mee bezig geweest, maar toen was het niet mijn eigen pony en het boterde niet zo met mij en eigenaars. (Om een lang verhaal maar eens kort te maken.
)
Even mijn eigen quote.
Citaat:
Wijken voor druk, van een touw, van mijn vinger, of op 'druk van mijn houding'. Dat heb ik ook min of meer in deze volgorde geoefend. Voorhand, achterhand; middenhand zijn we nog mee bezig.
Mijn pony is vier, maar nog niet onder de man geweest.
Ik oefen met een stalhalster en touw (soms zonder touw) veel overgangen, op houding en commando (vind ik fijn voor als ik er straks voor het eerst opga), zowel als hij naast me loopt als wanneer hij om me heen loopt. Nu we wat meer aan elkaar gewend zijn oefen ik ook tempowisselingen. Het houd hem alert en ik vind het fijn.
Dit is niet het enige wat ik doe natuurlijk, maar globaal waar ik nu mee bezig ben.
Tijdens het oefenen kom je natuurlijk ook vanzelf weer dingen tegen.
Ik heb een aantal dingen van een kennis geleerd, die al eerder heeft geholpen. Verder gebruik ik 'als vanzelf' veel onderdelen van de games van Parelli.
Geen bepaalde stijl, wel bepaalde principes.
Het ging vandaag heerlijk, het was echt bevestiging van dat we wel op de goede weg zijn.