Ik ben blij dat ik mijn lieve buitenpaardje dus voorlopig nog lekker ongestoord buiten kan laten lopen in de kudde.

Wij mogen ook geen schuilstal bouwen (het is gebied van Natuur Monumenten), maar er zijn genoeg bomen en struiken op het landgoed, voor alle duidelijkheid.
Geachte l.s
Op 12 maart hebben wij elkaar aan de telefoon gesproken met een vraag van uw kant over de huisvesting van paarden.Ik heb contact gehad met wat overkoepelende organisatie`s en het volgende ben ik te weten gekomen.
Helaas zal de huisvesting van paarden en andere landbouw(huis)dieren in de nabije toekomst niet wettelijk geregeld worden.
Dit betekend dat alle dieren het hele jaar door buiten mogen staan zonder beschutting tot ongeveer - 15 graden.Dit komt praktisch nooit voor in NL.Volgens hun zal dit niet snel veranderen.Hier wordt door het ministerie van LNV(die de wetten maakt) geen hoge prioriteit aan gegeven.Het is zelfs zo erg dat als paardeneigenaren zelf een stal op hun land willen zetten dit wordt tegengewerkt door de desbetreffende gemeentes.Dus wij vrezen dat dit voorlopig nog niet veranderd wordt in de wet.
Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben