Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
spokie79 schreef:Wat gaaf zeg. Waar geeft zij les?
bispax schreef:schitterend verhaal , inderdaad je zult nog veel waardevolle inf krijgen , zou leuk vinden als je ze ook hier weer plaats ...
spokie79 schreef:Echt gaaf hoor Shakir. Ik hoop dat ik ooit zo iemand tegen kom. Waar zitten jullie in de buurt. Ga ik misschien eens rondwandelen.
snuffelhues schreef:Ik werk ook met honden èn paarden.
Het zijn allebei sociale groepsdieren, met een leider, een rangorde en vriendschappen. Natuurlijk is een paard een prooidier en een hond een roofdier, maar er zijn ook heel veel overeenkomsten. En zeker in de manier van leren. Het zwaartepunt ligt bij honden op het het vergaren van voedsel, en bij paarden in het behouden van rust en veiligheid. Op dat gebied vraagt het een iets andere aanpak in training, maar de basisprincipes zijn hetzelfde.
Leuk dat je haar gevonden hebt, lijtk me een hele interessante persoon. Heb zelf juist een weekend-workshop achter de rug over het paard als spiegel. Dus wat eht paard jou te vertellen heeft over jezelf. Ook heel interessant!
xnitax schreef:Heb je je nooit afgevraagd waar zij dat geleerd heeft, van iemand anders of geleidelijk door boeken te lezen ofzo?
Lijkt me zo super om dat ergens te kunnen leren!
Heel veel succes in ieder geval...
snuffelhues schreef:In Heiloo, in Nederland, wel 2 uur rijden vanaf Antwerpen...
http://www.newspirittravel.nl , en dan "Ruiter tussen twee werelden". Lees ook eens het gelijknamige boek van Linda Kohanov, heeel interessant!
Bij honden leg ik inderdaad de nadruk op positieve versterking, dus het werken naar een beloning, en bij paarden meer op negatieve versterking, het werken naar rust. Maar gebruik beide methodes door elkaar, op ervaring en gevoel.