manege naturals?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chuky

manege naturals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 18:23

Ik rijd op een ('gewone') manege en kan dus nu nog niet veel natural dingen doen. Wel ben ik heel erg in NH geinteresseerd en heb ik er best wel wat boeken over. Zijn er meer mensen die wel heel erg geinterresseerd zijn maar er (nog) niks/bijna niks mee kunnen doen?

ik hoop van jullie te horen Knipoog

(ook tips over hoe ik nu wel wat met NH kan doen zijn zeer welkom Knipoog

Aislinn

Re: manege naturals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:53

Ja ik ben er ook heel erg in geinteresseerd, maar kan er ook niks mee doen. En ik rij ook op een gewone manege Knipoog Mijn verzorgpaard is al een tijd geleden verkocht, maar toen was ik nog niet zo met NH bezig als nu. Dus ik kan nu ook niks met mijn voorkennis Verdrietig
Ik ga wel eens tijdens het uitstappen met een paard/pony aan de hand lopen, maar meer dan dat is het ook niet...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:01

Ik ook!
Ben ook erg geinteresseerd in NH, maar rijd alleen op een manege. De laatste paar dagen ben ik begonnen met een beetje grondwerk met een manegepony. Helaas heeft het voor mij geen zin om nu een paard te gaan verzorgen, omdat ik over een half jaar op kamers ga, ergens anders in het land. Hoe meer ik leer over NH, hoe meer ik zie wat er fout gaat op de manege. Dit zal er wel toe leiden dat ik uiteindelijk stop op deze manege en een eigen paard ga kopen, waarmee ik helemaal nh kan gaan. Maar ik moet nu eerst mijn eindexamen halen en dan nog een vierjarige hbo opleiding gaan volgen, dus een eigen paard zit er voorlopig nog niet in helaas.

chuky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:51

Ik stap inderdaad ook wel pony's uit vaak na de les (al wordt mijn pony de laatste tijd heel vaak over genomen) en verder blijft het helaas alleen erover lezen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:00

Je kunt natuurlijk alvast demonstraties en lessen als kijker gaan bezoeken, en op sommige NH-evenementen kun je aan workshops deelnemen zonder een paard, of met een paard daar van de locatie. D'r is alvast zat te leren tot je straks lekker een eigen paard hebt Lachen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:00

En je kunt een hoop gaan lezen over het zo paard-vriendelijk mogelijk rijden. Aan de optoming kun je niets doen, maar wel aan je eigen zit. Door veel te lezen en te kijken, kun je al een hoop leren, en de les voor het paard een stuk fijner maken.

Verder zou je kunnen aanbieden op de manege om een aantal van de paarden misschien (vaker) buiten te zetten, en weer binnen te halen. (als dat een optie is).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:37

dit is misschien wel de volgende gat in de markt Ja een Natural Manege!!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:17

Pellie schreef:

Als die zou komen zou ik zeker een keer komen kijken/lessen! Haha!

Maar inderdaad, gewoon veel lezen en proberen het voor het paard zo fijn mogelijk te maken.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:20

www.spirithorses.be
Zoiets?
Er zijn wel meerdere maar ik weet niet of er een in de buurt van Groningen is.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:26

Pellie schreef:

daar had ik het toevallig net nog over met een vriendin! Zij vroeg mij of er NH-stallen waren, omdat er wel dressuurstallen zijn.. Ik wist daar eigenlijk geen antwoord op, volgens mij nog niet, toch?

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:31

Mm, wij hebben niet een echte naturalmanege die je waarschijnlijk bedoeld, maar er worden wel veel cursussen (Nh) gegeven, een hit-actiefstal en nog wat van dat soort dingen. Is alleen niet echt bij jou in de buurt Knipoog. De paardenmaat bij ons in de buurt is wel natural, dat is geloof ik ook een manege, alleen wat kleinschaliger..
Doe zelf wel Nh met m'n verzorgpony's en zou het heel gaaf vinden als de manege dit ook uitbreid

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:32

Pellie schreef:

Mijn droom Vork

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:35

Visconti schreef:
Pellie schreef:

Mijn droom Vork

Mijne ook Knipoog

chuky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:33

leef je droom!!:D:D

als ik later groot ben......Tong uitsteken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:22

leef je droom... ja dat is wel een mooie Ja

ik denk dat het inderdaad tijd wordt dat er zulke paarden-recreatieplaatsen worden opgezet, ik vind manege in deze zin dan bijna een vies woord.

van de week hoorde ik weer iets, waar me de haren van overeind gingen staan, over hoe de jeugd in de buurt les krijgt op de manege... en wat ze dus vooral NIET leren... hele simpele dingen zoals met je zit werken enzo. triest hoor, dat dit nog kan tegenwoordig

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:19

Ach ja die pony's in smalle stands en de manier waarop ze gereden worden is voor mij een reden geweest te stoppen. Ik heb er al eens over nagedacht om als ik er de tijd en het geld voor heb, een stuk of wat ponietjes te kopen en daarvoor ruitertjes te zoeken in de vorm van les. Dan zou ik in een klein groepje ze leren hoe met pony's om te gaan etc.

chuky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 12:43

cindysponys schreef:
Ach ja die pony's in smalle stands en de manier waarop ze gereden worden is voor mij een reden geweest te stoppen. Ik heb er al eens over nagedacht om als ik er de tijd en het geld voor heb, een stuk of wat ponietjes te kopen en daarvoor ruitertjes te zoeken in de vorm van les. Dan zou ik in een klein groepje ze leren hoe met pony's om te gaan etc.

zo gaat het gelukkig lang niet op elke manege
Ik denk dat zoals je beschrijft wat je zou willen doen dat op die manier veel maneges zijn ontstaan

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:50

ik heb al 1.5jaar geen les omdat mensen mij niet wilden lesgeven vanwege het NH zijnde. nu heb ik waars. binnenkort weer les op een manege maar wel prive van een vrouw die NH doet. das super Haha! maar wachten tot ik eindelijkk weer les heb Haha!

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:33

Ik heb ook interesse in NH, maar ik rij op het moment helemaal niet. Ik heb idd ook niet zoveel zin om op een gewone manege te gaan rijden. Ik zoek dan ook (passief, heb niet zoveel tijd voor een paard dus geen haast) een verzorgpaardje waar ik wel wat NH mee mag/kan doen.

Een NH-manege zou natuurlijk geweldig zijn en dan idd ook nog een die wel in de buurt is. Ik zou eventueel naar de Paardenmaat kunnen gaan waar jasmijntjuh het overhad. Het is wel ver fietsen, maar als ik de tijd heb kan ik er een keer heen gaan...

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:36

In Valtermond zit een Natural Horsemanship instructrice. Zij doet Academische rijschool dus gecombineerd mat het natural horsemanship. Een echte aanrader. Ze geeft ook les op haar eigen paarden en pony's.
Pb me maar als je site wilt.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:38

in oostvoorne zat er een, maar die is weer weg geloof ik, ondersteund door emiel voest.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:10

de manier van lesgeven op de manege, omgang met paarden, stands... ja hier in friesland zijn ze nog!! waren voor mij wel redenen om een eigen paard te willen, alleen toen wist ik zelf niet dat het zó anders kon... Lachen en dat is dik 4 jaar geleden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:53

Chucky, ik ken wel iemand in Mensingeweer die NH en rijden combineert..
Oh, en dan moet ik nog even m'n frustratie kwijt...sorry sorry
Zaterdag was ik met iemand mee naar een wedstrijd, het was bij een manege aan de rand van Groningen. Ik heb nog nooit zo iets triests gezien, er waren nieuwe stallen met de afmetingen van stands...de pony's die erin stonden konden zich met moeite omdraaien! De stallen van de paarden waren volgens mij nog kleiner dan 3 x 3 Boos! Het verschil met stands was dus dat ze niet aan een touwtje vast stonden...grrrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:27

Hoe is het mogelijk, Kinke. Dat daar tegenwoordig nog vergunningen voor worden afgegeven... Boos!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:54

ik snapte het ook niet. volgens mij kun je daar ook paarden in pension zetten....Dan is er echt een steekje aan je los!