Boomloze zadelpad

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Boomloze zadelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:01

Ik ben opzoek naar een nieuwe dekje voor onder mijn zadel (boomloos) nu vind ik het alleen erg irritant dat de dekjes zo ontzettend duur zijn. Ik zat wat rond te neuzen op de site van Grandeur en daar vond ik onderleggers. De engelse vertaling is alleen er voorlopig uit en mijn Duits is echt te slecht voorwoorden.

Het gaat om deze onderlegger:
Afbeelding

Dit lijkt mij veel handiger, want dan kun je gewoon normale dekjes kopen, met deze onderlegger erboven op.

Alleen word er op de site niets specifieks vermeld of het geschikt voor boomloos is of dat het gewoon voor onder een boomzadel is. Wel zijn er twee maten, voor boom en zonder boom.

dit is de link:
http://www.grandeur.de/
en dan op Haftsystem "ET"

Ook weet ik niet of je de inlages kun vervangen. Waarschijnlijk staat het allemaal helder op de site vermeld, maar ik ben echt een ramp in duits, iemand die mijn vragen kan beantwoorden? Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Re: Boomloze zadelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:19

" Es kann an den nachstehenden Grandeur-Decken sowohl auf der Ober-, als auch auf der Unterseite befestigt werden!"
Oftewel, je "moet" hem wel met je Grandeur pad gebruiken. Dan kan je hem eronder, of erboven gebruiken. Er zitten geloof ik losse inlages in, dus die kun je inderdaad vervangen Lachen

Ik weet niet wat voor boomloos zadel je hebt? Op www.innovatack.com staan Budget pads voor onder de Barefoot, heb er laatst één besteld, de beige, en hij is echt super! Megadikke inlages erin, mooi kleurtje en een super vastmaak systeem.

Zou niet met zekerheid durven zeggen of je deze onderlegger ook met een gewoon dekje kunt combineren. Lijkt me haast van wel, het gaat júist om de inlages bij de boomloze zadels, en die heb je hiermee..

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:24

Bedankt voor je vertaling! Haha!
Bedoelen ze niet met grandeur pad gewoon een ander dekje? Want inlages zitten er in, en als je ze zelf bij kan vullen moet het toch uiteindelijk de zelfde dikte kunnen krijgen als de grandeur inlages.

Ik had die pads al gezien, maar het probleem is (naja probleem Bloos ) dat ik nogal van setjes en leuke dekjes hou, en ze blijven allemaal zo duur. En als ik dan gewoon één onderleggen kan kopen, dan kan ik voor de rest lekker voldoen met goedkope dekjes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:28

Geen dank, ben blij dat mijn duits nog eens van pas komt! Haha!
Tja dat weet ik niet, want inderdaad, bij de grandeur heb je vaak al inlages, of in ieder geval de mogelijkheid tot inlages. Inlages+onderlegger met inlages wordt wel heel erg dik.
Dus ik denk dat als je een gewone pad met die onderlegger combineert, je al wel aardig in de goede richting zit. Zolang je maar die ruggegraatvrijheid en drukverdeling hout.
Vraag het anders eens aan pmarena op bokt hier, zij is van BF NL, wie weet kan zij je helpen.

Hihi ik was nooit van de setjes, maar sinds ik mijn rode hoofstel heb met rode HAFpad, en beige indiaanse bosal met beige Budget pad van InnovaTack.. Bloos

Moet zeggen dat, als het zou werken, ik het ook ideaal zou vinden, heb een paard wat snel en veel zweet, dus een beetje pad is zo nat. Heb nou na twee jaar BF eindelijk drie pads bij elkaar gespaard, maar als je een gewoon dekje kan combineren met een onderlegger.. *LOL*
Al zijn drie pads voor één paard ook wel voldoende natuurlijk Clown

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:39

Ik ben hier eigenlijk ook wel heel benieuwd naar. Maar dan eerst onderlegger dan dekje? Of eerst dekje dan onderlegger? Ik hou dit topic in de gaten. Zou toch wel heel mooi zijn.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:41

Maakt volgens de site niet uit, maar persoonlijk zou ik eerst de pad doen en dan het dekje. Dan hoef je het ook niet steeds te wassen.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:09

Hai die budget pad he? heeft die ook dat symponova/physio pad materiaal want mijn paard kon hier absoluut niet tegen, kreeg er bulten van in de buurt van de pommel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:38

Zou je pmarena hier op bokt even moeten pb-en Lachen

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:00

Ok bedankt berdien! Ik ga het proberen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:17

wauw dat zou ideaal zijn! kan je die ook in nederland bestellen?

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:50

hou deze ook ff in de gaten!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:52

visconti, ik denk dat dit is wat bijna iedereen zoekt die boomloos rijd. Zou ideaal zijn als dit geschikt zou zijn zeg!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 22:54

Ik ga hem binnenkort bestellen (even geduld tot mijn kleedgeld binnen is Nagelbijten / Gniffelen ) Hoop ook echt dat het werkt.

Wat is niet snap is: Het klinkt echt ideaal, waarom word het dan nog zo beperkt gebruikt? Ik ben bang dat er ergens een addertje onder het gras zit Nagelbijten / Gniffelen

Hij kost trouwens iets in de 60 euro, maar er komen nog 16 euro verzendskosten bij... Dat is wel minder.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:56

ik vraag me wel af hoe dik het is? net zo dik al de BFinlages bv?
(*zoekt het addertje onder het gras maar hoopt het niet te vinden*)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:59

het lijkt trouwens dat die pad een sympanova-onderkant heeft. Dat is voor veel paarden niet zo fijn, helaas.
of zie ik dat verkeerd?
Als je de pad tussen het zadel en het dekje doet heb je minder ruggegraatvrijheid.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 23:02

Je kunt er zelf nog inlages bij proppen dus je kunt ze ook nog dikker maken. Dit is trouwens van het merk Grandeur, de zelfde fabrikant als de pads die boomloosrijden.nl verkoopt voor de barefoots. (daar heb ik trouwens geen ervaring mee, dus ik weer ook niet wat een normale dike is voor een grandeur pad)

@skessa: Als je gewoon een goed sterk dekje hebt, moet het volgens mij niet zo veel uitmaken wat betrefd die ruggengraatsvrijheid. (bij de normale grandeurpads zit ook een dekje, en daar de inlages er nog bij, dit is eigenlijk het zelfde alleen dan losse onderdelen)

Maar volgens de website is het ook onder een pad te gebruiken, dus dat kan dan ook nog. Met sympanova heb ik geen ervaring, maar ik denk dat ik hem gewoon als een soort onderlegger ga gebruiken. (ik heb als voordeel dat ik een Trekker dressage endurance zadel heb, die werken met kussen en heeft van zichzelf al ruggengraatsvrijheid)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:36

Visconti: bij een Grandeurpad heb je altijd nog eerst een laag bont, die het dekje vrij van de ruggegraat houdt.
Als je de pad op een normaal dekje legt drukt dat dekje volgens mij gewoon op de ruggegraat, dat bedoel ik. Dan kun je daarop wel een pad met ruggegraatvrijheid leggen, maar die druk heb je wel dan.
Maar goed, misschien is dat niet zo belangrijk?? Zo werken dekjes onder boomzadels tenslotte ook.
Dat is iets voor de experts, zoals Pmarena of Buitenzinng, denk ik.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 16:09

volgens mij zijn het de inlages die de ruggengraat vrijhouden, niet het bont? Verward (of begrijp ik je verkeerd ? )

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:21

tuurlijk!! Ja
maar waarom zit het bont er anders ook?
misschien wel een rare kronkel van mij hoor Bloos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:51

De inlages zitten bij grandeur aan de onderkant van de pad, dat is het grote verschil...

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:12

skessa schreef:
tuurlijk!! Ja
maar waarom zit het bont er anders ook?
misschien wel een rare kronkel van mij hoor Bloos

volgens mij zit dat bont er onder voor de rug van je pony. met de sympanova kan het niet schuiven maar daar kunnen sommige paarden witte haren van krijgen Knipoog

als hij nou bevalt, dan ga ik hem miss ook wel bestellen Haha! laat het ons weten!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:27

Wendy, je hebt helemaal gelijk!
Het lijkt een mooi idee, maar dan zou ik hem inderdaad aan de onderkant van mijn dekje doen!
'Helaas' heb ik al 3 'boomloze' dekjes, dus schaf ik voorlopig zelf niet zoiets aan, maar ik ben erg benieuwd hoe ie gaat bevallen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:24

Dát is wel weer zo, de inlages zitten bij de HAF, Grandeur en InnovaTack pads aan de onderkant, en houden zo de ruggegraat vrij, en droog.
Overigens hebben niet alle Grandeurs bont aan de onderkant Knipoog
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen Visconti! Ja

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:42

Ik weet niet of dit dekje geschikt is voor de barefoot, maar zoals al eerder vermeld geeft mijn zadel van zichzelf al ruggengraatsvrijheid, en schoftvrijheid. Deze onderlegger moet alleen het hele geheel net wat hoger leggen.

Heb hem gisteren besteld, maar het zal nog wel even duren voordat hij binnenis.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:22

Niet om het een of het ander hoor, maar de kussens van jouw zadel zouden toch dezelfde functie moeten hebben als een grandeur pad bij een barefoot? Waarom gebruik je dan toch nog speciale pads? Zijn de kussens niet dik genoeg?