Daarom open ik dit topic, hier kan het hele spectrum van natuurlijk paardhouden en bekappen bediscussiëerd worden.
Barst maar los!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_angela_ schreef:Mijn mening: ijzers zijn slecht, hoe je het ook wend of keert.
_angela_ schreef:Je mag van mij best voor een ijzer kiezen, ook ivm met de slijtage, maar ga niet lopen roepen dat het zo goed is. Het geeft wel degelijk beperkingen, en die moet je goed in je besluit meenemen.
jeddah schreef:Mijn vraag is, wie "bepaalt" wat de definitie van natuurlijk paarden houden is? Het lijkt me van belang dat je dat eerst weet. Want een ijzers is, uiteraard, niet natuurlijk. Maar dat is een touwhalster evenmin. Wie bepaald wat wel "mag" en wat niet??
jeddah schreef:Mijn vraag is, wie "bepaalt" wat de definitie van natuurlijk paarden houden is? Het lijkt me van belang dat je dat eerst weet. Want een ijzers is, uiteraard, niet natuurlijk. Maar dat is een touwhalster evenmin. Wie bepaald wat wel "mag" en wat niet??
Waratje schreef:_angela_ schreef:Mijn mening: ijzers zijn slecht, hoe je het ook wend of keert.
Nee, ijzers geven enige schade aan de hoef (de nagelgaten), maar daarmee zijn ze niet per definitie slecht.
sofie123 schreef:Ik heb een vraagje: ik ben van plan een paard te kopen maar deze heeft geen ijzers. Er werd ook niet veel mee gereden dus dat was niet nodig. Maar ik ben van plan met haar de straat op te gaan, en ik ben bang dat de hoeven teveel gaan slijten en dat ze gaat uitsleren ! Ijzers onderzetten, of gewoon laten zoals het is?
Cassidy schreef:sofie123 schreef:Ik heb een vraagje: ik ben van plan een paard te kopen maar deze heeft geen ijzers. Er werd ook niet veel mee gereden dus dat was niet nodig. Maar ik ben van plan met haar de straat op te gaan, en ik ben bang dat de hoeven teveel gaan slijten en dat ze gaat uitsleren ! Ijzers onderzetten, of gewoon laten zoals het is?
Als jij niet in staat bent om de hoeven zelf bij te houden op het moment dat ze Natuurlijk bekapt wordt (en dat betwijfel ik, je paard staat nu zonder ijzers maar is niet natuurlijk bekapt) , zou ik er een ijzertje onder laten zetten.
Cassidy schreef:sofie123 schreef:Ik heb een vraagje: ik ben van plan een paard te kopen maar deze heeft geen ijzers. Er werd ook niet veel mee gereden dus dat was niet nodig. Maar ik ben van plan met haar de straat op te gaan, en ik ben bang dat de hoeven teveel gaan slijten en dat ze gaat uitsleren ! Ijzers onderzetten, of gewoon laten zoals het is?
Als jij niet in staat bent om de hoeven zelf bij te houden op het moment dat ze Natuurlijk bekapt wordt (en dat betwijfel ik, je paard staat nu zonder ijzers maar is niet natuurlijk bekapt) , zou ik er een ijzertje onder laten zetten.