Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GamblersCup schreef:Ik weet niet of ik een lange of korte versie heb gezien, het ging om een schimmel arabier en het zag er behoorlijk relaxt uit allemaal.
Heeft een touwhalster een zelfde soort werking? Of heeft het alleen maar de functie van een gewoon stalhalster? (zoals eerder aangegeven, ik ben net begonnen met info te verzamelen...)
Cassidy schreef:Het dually halster snijdt in neus als je druk houdt, en laat de druk weer los op het moment dat jij loslaat (of behoort dat igg te doen). Er zijn andere halsters die precies hetzelfde doen, maar waar je de druk op meerdere plekken dan alleen de neus krijgt, en waar je subtieler mee kunt werken dan met het Dually halster tegen een fractie van de kostprijs van het halster.
Gebruik eens een gewoon touwhalster en een leadrope? Kun je zien hoe subtiel de aanwijzigen kunnen zijn, maar dat vergt wel een traject vooraf.
GamblersCup schreef:Ik ben niet van plan problemen op te lossen, die heb ik niet met mijn paard. Ik zoek een hulpmiddel voor grondwerk.
Kan iemand dan mijn vraag beantwoorden? Of een touwhalster dezelfde soort functie heeft als een dually, maar dan zachter ofzo? Of is het een gewoon stalhalster?