Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
colette_007 schreef:gewoon veel hooi geven en als je er langs komt en ziet dat het op is bijgeven
jeske333 schreef:Je kan een paard 24-7 hooi geven, maar hou er wel rekening mee dat het dan hooi moet zijn waar niks in zit. Als er teveel voedingstoffen in zitten, heb je kans dat ie:
-te dik gaat worden.
-zich bevangen gaat eten.
Bovendien is het voor een paard/ pony ook leuk om de overgebleven sprietjes tussen het zaagsel/ stro/ vlas uit te vissen..
nu er nauwelijks gras meer te knabbelen is op de wei en zij alleen een afdak hebben,vind ik het wel belangrijk dat ze de hele dag door iets te knabbelen hebben op de wei om zichzelf warm te kunnen houden.
In de natuur staan de paarden ook vaak op schrale grond.. dus teveel is ook weer niet goed.. en dan liever een keer wat bij geven, dan in een keer teveel..
Mac schreef:Bij mijn paarden (Paints) kom ik uit op ergens tussen een halve en een hele baal hooi per paard (pony) per dag. Da's gemiddeld; het hangt idd af van wat voor soort hooi je hebt, maar het geeft je misschien een idee. Zij leven alleen op hooi; geen gras.
MiesY schreef:dat is gewoon zo veel hooi als je wilt
colette_007 schreef:dat ZEG ik tog telkens als het op is bijvoeren als je wilt weten hoeveel dat is houd je het bijof weeg je het ofsow
timokyana schreef:Mijn paarden (4jarige drachtige appaloosa en mijn 2.5 jarige kruising) staan ook nog steeds op de wei (aankomende winter ook). Ik voer ze hetzelfde als jou, hooi en meusli. Ze krijgen bij mij ongeveer 1.5 baal hooi per 24 uur ongeveer en dan 2 x pdag meusli. Ik voer op het oog , als ik denk dat het te weinig is of paardjes worden magerder voer ik ze ongeveer nog een 0.5 baal extra.
colette_007 schreef:1 baal dat genoeg :S dat verschilt per paard... gewoon TESTEN een paard is een hooi eter ander niet:P
Mac schreef:wordt het in de modder getrapt en wordt het als wc-papier gebruikt.
.