Gratis NH?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Gratis NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 20:53

Ik zou zelf graag aan NH willen doen, maar het geld ontbreekt volledig Nagelbijten / Gniffelen Is er een manier waarop het gratis maar correct kan? En wat zijn jullie meningen over de verschillende methodes? Sorry als er al iets soortgelijks bestaat Knipoog

goingwith

Re: Gratis NH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:59

Er zijn natuurlijk boeken genoeg in de bib. En dan zelf daarmee een eigen keuze bepalen. Heb je iets wat je leuk vind, dan kun je iemand vragen die al wat verder is of je eens mag komen kijken. Clicker training leert nieuwe dingen aan met precies getimde voedsel beloningen. Ik heb een passie ontwikkeld voor going with youre horse. Heel leuk als je iets vindt wat je aanspreekt!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:23

kijken op het parelli toernooi of andere activiteiten waarvan de toegang gratis is

of vragen of je een keer bij een bokker langs mag komen die aan PNH doet Pling

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:20

Als je op het internet gaat struinen kun je al heel veel informatie bij elkaar gaan sprokkelen. Of je het echter dan wel goed doet is de vraag, helemaal als je er verder geen ervaring mee hebt. Ik zou daar in dat geval dan van af zien, en toch wat gaan sparen zodat je dingen goed aanleert en geen verkeerd aangeleerde dingen weer hoeft af te leren.
Heb je een eigen paard, of is dit puur uit interesse?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:21

Moderatoropmerking:
Spam
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 03-10-06 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:26

je kan ook zelf een touwhalster knopen, als je een goed stuk touw hebt tenminste, moet je ff googelen naar die sites met uitleg Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:24

Hier staat een hele lijst met informatieve links over NH viewtopic.php?f=99&t=480878

Verder vind ik het persoonlijk toch handig om begeleiding te hebben. Of iets lukt of niet kan in zoveel kleine dingen zitten, met name over lichaamstaal is het lastig om in je eentje te zien waar het goed gaat of mis gaat en waarom.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 14:11

Iedereen heel erg bedankt!
Hier kan ik zeker wat mee, ik snap dat het allemaal snel mis kan lopen als je het verkeerd doet, maar ik zou toch erg graag aan NH doen. Ik zal iig voorzichtig zijn met de dingen die ik doe. Ik heb zelf een paard waarmee ik het zou kunnen doen dus het is niet gewoon uit puur interesse maar met een doel. Ik wil graag gratis beginnen om te kijken of het iets is voor mij en mijn paard, en als het goed gaat en we er plezier in hebben zal ik er zeker geen problemen mee hebben om te sparen daarmee ik er geld in kan steken. Knipoog

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:41

Geheel gratis is het niet, maar voor slechts 15 euro kun je de DVD (voor op de computer) kopen van EquiSense waarop de eerste stappen van Natural Horsemanship worden uitgelegd. Dan heb je een stap-voor-stap begeleiding en hoef je niet alle informatie van internet bij elkaar te zoeken. Kijk eens op www.EquiSense.nl
Laatst bijgewerkt door callippo op 01-10-06 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:42

De Nevzorov methode is ook geheel gratis (al beweert hij zelf dat het niet onder NH valt Clown )

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 17:45

callippo schreef:
Geheel gratis is het niet, maar voor slechts 15 euro kun je de DVD (voor op de computer) kopen van EquiSense waarop de eerste stappen van Natural Horsemanship worden uitgelegd. Dan heb je een stap-voor-stap begeleiding en hoef je niet alle informatie van internet bij elkaar te zoeken. Kijk eens op www.EquiSense.nl

Ok bedankt dat kan ik nog wel uitgeven Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 17:46

Visconti schreef:
De Nevzorov methode is ook geheel gratis (al beweert hij zelf dat het niet onder NH valt Clown )

Ok, waar kan meer over deze methode vinden ( ik heb er echt nog nooit van gehoord Nagelbijten / Gniffelen )
edit: Ik heb al wat Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:14

hessy8 schreef:
je kan ook zelf een touwhalster knopen, als je een goed stuk touw hebt tenminste, moet je ff googelen naar die sites met uitleg Knipoog

Een touwhalster knopen is zo simpel nog niet, op de fiador bijten heel veel mensen zich stuk, en als die overslaat, moet de knopen op het halster ook nog zo liggen dat ze echt effect hebben.

http://www.goddijn.com/halter/

En voor degenen die de Engelse taal niet zo machtig zijn:

http://www.crea-mar.nl/fraskallagrimur/21.htm

Een touwhalster kost bij Equiplay is bij Equiplay vanaf 10 Euro te krijgen. Voor dat bedrag zou ik toch zelf echt niet aan de gang gaan...

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:43

Whaha ik ben zelf echt totaal niet creatief, en ik ebn erg gewoon ongeloofenlijk slecht in dus ik denk dat ik dan toch liever op internet kijk maar voorlopig vind ik een normaal halster ok Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:51

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:21

Cassidy schreef:
Als je 15 Euro voor een DVD uit kunt geven, gaat 25 Euro dan ook lukken?

viewtopic.php?f=125&t=625206

Ik wil eerst beginnen met de dingen die ik nu van plan ben, ik ben echt blij met de mogenlijkheden en ik wil later best geld uitgeven. Voorlopig houd ik het bij het hele goedkope Clown

maar wat ben ik een gierigaard Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:24

Denk dat je heel veel aan het boek zou kunnen hebben. Maar je moet zelf weten in hoeverre je jezelf te kort doet...Lips are sealed

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 21:55

Ok als het echt zo'n goed boek is wil ik het wel proberen Knipoog Maar niet alles tegenlijk Tong uitsteken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:39

Ga eerst eens een hoop in de Bibliotheek kijken. Kijk wat je aanspreekt, en ga daar mee verder.

Bij de Slegte heb je ook vaak goedkope, nieuwe en 2ehands boeken. Zo is het boekje over Clickeren ook erg leuk om mee te beginnen (en het kost geloof ik nog geen tientje)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 15:25

5 euro was dat boekje Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 15:40

ik ga zeker in de bieb kijken! Haha! Je vindt er goed spul en het is gratis dsu ik heb niets te verliezen Haha!

goingwith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:19

Je leert zowiezo het meeste van gratis, gewoon door te doen en uit proberen. Bovendien de meeste dingen die verkeerd gaan leer je van anderen.

Zo dat is een wijsheid wat wel mag inzinken dacht ik zo. Echt waar hoor! Ik zie zoveel kinderen het heel goed doen en dan op rijles leren ze hoe hun paard te verpesten en de onderlinge band te verstoren. Je kan wel wat lezen, echter het letterlijk proberen na te volgen, is al fout. Elk paard is anders en je intuitie-kompas zuiver houden op wat goed aanvoelt, is een betere richtlijn dan welk boek dan ook.

goingwith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:31

Russ Burns heeft me geïnspireerd, tot going with youre horse. Russ zijn vader had veel pony's waar de hele buurd op leerde paard rijden, tien tallen jaren lang, bij Burns kun je het leren! In werkelijkheid had zijn vader allemaal goedkope paarden, die vaak als onhandelbaar binnen gekomen waren. Hij gaf het kind het paard en ging zelf binnen zitten, en liet de kids het allemaal zelf uitzoeken. En dat ging perfect, aldus Russ.

NH is vooral die kinderlijke openheid weer leren toe te passen, vooral door ontleren van alles wat je gezegt is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 23:33

Toch jammer dat niet iedereen een dergelijk probleempaard tot zijn beschikking heeft Haha! Sommigen moeten het dus gewoon leren, ipv door schade en schande wijs te worden.

goingwith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 00:07

Grapjas, onhandelbaar binnen gekomen wil niet zeggen onhandelbaar gebleven. Kinderen en paarden bouwen heel voorzichtig hun kunnen samen uit, als je ze vrij laat. En ja als ze de rijkunst machtig worden, spelen ze op het maximum van hun kunnen, kinderspel eigen. En dan donder je der wel eens van af, maar je leert er wel van rijden!