Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
schaapjuh schreef:
Cassidy schreef:Staan er eigenlijk ook nog paarden van andere eigenaren op het land? Hoe word daarbij ontwormd? Er hoeft er maar eentje tussen te zitten waar de ontworming niet regelmatige verloopt en je zit met de gebakken peren (en met een besmet land)
cornelie schreef:Ik haal dagelijks de mest uit de wei en ik laat de mest controleren door www.wormbestrijding.nl en als het niet nodig is ontworm ik ook niet.
Cassidy schreef:Wormbesmetting kan dodelijk zijn, behalve dat hij er op dat moment ziek van wordt kan de schade die de wormen hebben aangericht zo graverend zijn dat het paard er uiteindelijk aan doodgaat....
Beter chemisch ontwormen dan een dood paard omdat het zo nodig Natural moest. Hoewel...dood paard is ook erg Natural...
Lenneke_ schreef:Eén keer peer jaar een equimax tegen lintwormen en voor de rest wissel ik per jaar af
Cassidy schreef:Er word ook weleens gezegd dat knoflook een paard beschermd tegen wormen...en toch heb ik gehoord van paarden die ondanks knoflook een wormbesmetting hadden....
Kijk, ieder paard heeft wormen, ook na een ontworming neem je nooit alles mee. Wat er met ontwormen wordt gedaan is het aantal wormen verminderen. En dan kun je maar beter zorgen dat dat het echt gebeurd, dan te vertrouwen op kruidenmengsels....
Cassidy schreef:Beter chemisch ontwormen dan een dood paard omdat het zo nodig Natural moest. Hoewel...dood paard is ook erg Natural...
Wendy schreef:Lenneke_ schreef:Eén keer peer jaar een equimax tegen lintwormen en voor de rest wissel ik per jaar af
Belangrijk is dat je niet op de merknaam let, maar op de werkzame stof.
Ik ontworm ook chemisch. De ponies worden tegelijk ontwormd met mijn paard en we halen de mest weg.
Cassidy schreef:Wormbesmetting kan dodelijk zijn, behalve dat hij er op dat moment ziek van wordt kan de schade die de wormen hebben aangericht zo graverend zijn dat het paard er uiteindelijk aan doodgaat....
Beter chemisch ontwormen dan een dood paard omdat het zo nodig Natural moest. Hoewel...dood paard is ook erg Natural...