Hoe 'natural' ben jij voor jezelf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Hoe 'natural' ben jij voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 13:08

Let je ook zo op je eigen gezondheid net als dat je dat doet voor je paard?

Ik ben bijv. heel blij dat mijn kantoor een stuk lopen is vanaf het laboratorium en ik probeer zoveel mogelijk te lopen tijdens werktijd. Mensen gewoon opzoeken ipv bellen/mailen/interne post. Verder ben ik door mijn eczeem probleem er van overtuigd dat ook het menseneten in onze cultuur te eiwitrijk is. Ik eet geen kaas, melk of yoghurt, of varkensvlees (anders krijg ik uitslag), ik heb geen kalktekort (waar ze altijd mee dreigen..) en leef er prima op Ja

Lenneke_

Re: Hoe 'natural' ben jij voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:20

Ik denk veel na over wat gezond is, gezond eten enzo. Maar het daadwerkelijk doen is nogal eens een probleem.
Ik ben een vrezelijke vreetzak en eet de hele dag door. Ik zeg wel eens: baasjes gaan toch op hun hond lijken? Ik ga op Anouar lijken, die eet ook de hele dag door Clown

Ik ben wel vegetarisch, zuivel en eieren neem ik zo min mogelijk.
Ik probeer ook veel te bewegen. Nu in de vakantie is het even wat minder, maar normaal fiets ik 2 uur per dag, train ik 3 keer in de week met Anouar en probeer ik regelmatig te skeeleren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:22

Oja, ik hou heel veel van natuur en heb een hekel aan de stad. Ik zit liever in een hutje op de hei dan in een huisje in een stad.
Het lijkt me geweldig om een keer een lange trektocht te maken met Anouar met zo min mogelijk middelen

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:29

Gezond eten, ik let er wel op, maar of ik het ook echt doe Schijnheilig
Verder beweeg ik heel veel, ben veel te vinden in de bossen, en heel weinig in de stad. Alleen voor school en als ik iets moet hebben ofzo. Voor de rest ben ik (bijna) altijd buiten.
Dus, wel redelijk natural Knipoog

En ik loop ook vaak op blote voeten Haha!
Laatst bijgewerkt door Liex op 02-08-06 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:32

Nou snap ik het... mijn pony vreet ook het liefste heel de dag door... Ik vreet ook heel de dag door.
Daarentegen sport ik wel veel en loop zoveel mogelijk op mijn werk.
In het weekend loop ik de hele dag door om klanten te helpen (werk ik een winkel waar we vloeren verkopen).
Ik drink de hele dag door water in plaats van frisdrank, behalve in het weekend.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:34

Ja, ik ben redelijk natural voor mezelf.
Ik heb elke week een biologisch groentepakket, eet praktisch geen suiker. Kook zo min mogelijk met voorbewerkte producten en kant en klaar spul. Nooit potgroenten, bijna altijd vers, af en toe uit diepvries.

Naar mijn werk fiets ik praktisch altijd, laat de auto staan. Fiets minimaal 20km per dag, soms oplopend tot 40 a 50.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:40

ik eet eigenlijk veel te weinig gezond...Regelmatig snoep. Er zijn wel een aantal dingen die ik eet en drink die gezond zijn, maar ik eet ze niet echt bewust voor mijn gezondheid...vooral omdat het lekker is..zOals:

*water
*groene ijsthee
*fruit
*groente

ik wil er wel meer aan gaan doen...
beweging kom ik trouwens nooit te kort Clown het is 17 km fietsen naar mijn paarden, en dan moet ik dus ook nog terug... als ik naar school moet, ga ik niet op de fiets...dat haal ik echt niet. bij mijn paarden ben ik altijd druk bezig...ik kom daar al het langste...en heb daar best een goede naam... die wil ik ook houden...dus ben ik regelmatig aan het vegen, stallen uitmesten etc.

Ik heb scoliose in mijn rug, dus ik zit onder therapie...daarvoor moet ik 35 oefeningen doen voor mijn spieren...ik denk dat ik daar binnenkort, als ik meer ruimte heb op mijn kamer, maar weer eens mee ga beginnen...

ik ben wel van plan veel gezonder te gaan worden...maar na de vakantie Vork

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:41

LiinDseyy schreef:
ik ben wel van plan veel gezonder te gaan worden...maar na de vakantie Vork

Dat bedenk ik ook na elke vakantie Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 13:57

17 km naar je paard Ziek
dan zou ik de auto pakken *lui* *fout*

ik hoop dat ik binnenkort een huis kan kopen vlakbij mijn werk, 6,7 km en dat ik dan kan gaan fietsen. Vroeger fietste ik altijd naar school en vond dat heerlijk! Mijn paard staat dan op 3,5 km, oh wat zou dat heerlijk zijn!!

*hoopt dat het huisje doorgaat*

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:32

ik eet redelijk gezond tegenwoordig, noodgedwongen want ik ben op dieet: geen koolhydraten en suiker
Verder eet ik vegetarisch maar wel kaas en zuivel en eieren

Bewegen heb ik een hekel aan en doe ik alleen als ik bij m'n paard ben, ik ga er met de auto heen, omdat ik veel zooi mee moet slepen (voeremmers, voer, parelli spullen enz.) paardrijden doe ik niet meer, heb ik 38 jaar gedaan, maar dat boek heb ik uit, ik ben zo extreme natural dat ik me er niet meer toe kan zetten om er een zadel op te knuppen.
Als mijn paard mij daartoe uitnodigt (tja Parelli hè) klim ik er wel even op en lift ik een paar meter mee, en verder doen we grondwerk en breng ik veel kwalitijd bij m'n paard door.

Met medicijnen ben ik half-half, ik slik homeopatische middelen tegen de overgang (opvliegers) en verder gewoon ibuprofen800 tegen gwrichtspijnen, anders trek ik het niet, helemaal niet dagen als vandaag: koud en nat. Die pijnen zijn weer een gevolg van iets wat ze niet kunnen vinden en gemakshalve ME noemen en verder niet als ziekte erkennen......

Zelf ga ik naar een gewone dokter, zo min mogelijk want ik heb vreselijk de pest aan die kerel en voor m'n paard komt er een holisitisch DA en een NB-er.

Mijn paard leeft dus meer natural dan ikzelf, hoewel hij wel ingeent en ontwormd wordt op de chemische manier, krijgt ie verder alles zo gezond mogelijk, 24/7 buiten, geen dekens, bit, ijzers, krachtvoer enz. Wat hij aan eten en medicijnen (homeopatische) krijgt, wordt eerst uitgependeld, ook wordt z'n algehele gesteldheid gergeld doorgemeten

Ik geloof niet dat hij mijn spiegel is, wat ze vaak zeggen, want dan zou hij zich regelmatig erg beroerd voelen........en dat merk ik niet aan hem......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:36

Ik heb heel regelmatig dat ik bijvoorbeeld een schaapplek op m'n knie heb Anouar op precies dezelfde plek een wondje heeft.
Een half jaar terug had ik een keer m'n teen gestoten, halve nagel eraf. Kom ik de volgende dag op stal, heeft hij een grote scheur in z'n hoef

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:00

ik hoop niet dat dat bij ons zo werkt, want dan heeft Morrie nu heel veel pijn in z'n rechterschouder... eigenlijk sleutelbeen, maar dat heeft ie niet ....... Huilen

Ik weet wel dat als ik b.v 's avonds of 's nachts een bepaald soort onrust voel dat ik moet gaan kijken bij Morrie, 9 van de 10 x is er dan ook iets vreselijk mis.
Aan dat bepaalde gevoel geef ik tegenwoordig onmiddellijk toe en dan ga ik ook echt zoeken tot ik gevonden heb wat er mis is.

Roxxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:03

Ik verzorg mn paarden beter dan mijzelf... Bewegen doe ik zat, ik moet dan wel gezond eten anders wordt ik duizelig....
Maar heel consequent ben ik er niet mee.....

Ik fiets 100 km in de week naar mn werk, daarnaast heb ik 4 paarden waarvan 3 onder het zadel, elke dag rijden en de verzorging erbij, het hele jaar door. Ik heb niet eens tijd om te sporten..... Lachen

Toch wil ik wel goed voor mezelf zorgen, als ik ziek ben gaan de paarden gewoon door, dus toch maar gezond eten... Lachen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:16

Ik ben erg "natural" voor mijn paard en mijn kinderen en mijzelf. Mijn man , ach....die is oud genoeg en ook wijs Gestoord genoeg om zelf te kiezen. Ik eet het liefst biologisch of nog liever BD, maar dat is vaak net te duur voor mijn budget. Mijn paard eet holistisch samengesteld voer. Met natuurlijke middelen proberen we onze gezondheid optimaal te houden, maar ook de wijze waarop ik met mijn paard om wil gaan (is/kan dat natuurlijk??genoemd worden?) noem ik natuurlijk. Ja, ik ben milieubewust enzo, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit eens lekker snoep of geniet van iets dat misschien niet natuurlijk is...Elke dag een lap vlees hoeft niet voor mij. Elke dag verse groente en fruit wel!

Ik fiets van Delft naar Rotterdam vv voor mijn werk. Ik doe alles op de ligfiets, eigenlijk.
Mijn man fietst, mijn kinderen fietsen...de auto ( een hele ouwe Opa Kadett) staat voor de deur uit te rusten... Dromen ....die komt alleen in aktie bij op de fiets onvervoerbare zaken of voor de vakantie.

En dat wij dit doen en dit volhouden in het smerigste en overbevolktste stukje van Nederland, nou dat komt mede door de diepe wens om nog lang met de wereld te doen en door een stukje ....mentaliteit...zullen we het zo noemen?
Gelukkig woon ik aan de rand van een mooi, klein poldergebied. Toch fijn groen hier in het wilde westen!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:35

Ben amper natural voor mij zelf. Paard komt op de 1e plek en vergeet mij zelf daarom vaak Bloos
Het enige wat gezond is dat ik vanwege een dieet niet uit eten kan en niet/nauwelijks kant en klare maaltijden kan eten. Anders vrat ik normaal veel patat en ieder weekend wel uit eten Haha!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:24

Arabesk schreef:
17 km naar je paard Ziek
dan zou ik de auto pakken *lui* *fout*

Wordt moeilijk als je pas 13 bent Knipoog

Roxxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:32

Ach... ik doe elke dag de friendly game, porcupine game, sidewisegame met mezelf.....

Ik heb nooit een zadel op of een bit in, ik ben te sturen zonder teugels of bit, ik ben niet voor mn derde ingereden.... en leef al ee hele poos in een kudde.

Volgens miij ben ik best natural Lachen Lachen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:33

Ik zit ook niet 23 uur per dag op de WC en het overgebleven uurtje in de zandbak Haha!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 21:40

Ik vind het belangrijk dat je probeert het leven zo goed als mogelijk te organiseren voor de mensen en dieren die afhankelijk zijn van jouw beslissingen. Wat dat zo goed als mogelijk is, daarvoor ben je dan verplicht je best te doen en je zo goed mogelijk te informeren. Blijven bijleren, blijven kijken naar hoe anderen het doen, blijven vragen stellen.. maar het welzijn van in dit geval het paard gaat voor mijn eigen plezier of gemak. Dat is vast geen 'natural' gedachte, ik ken een hoop 'klassieke' paardenhouders die er ook zo over denken. Alleen zien zij bijvoorbeeld een bit niet als iets dat het welzijn van hun paard in de weg zit.
Voor mezelf, tja ik ben nogal nonchalant in mijn eet, slaap en werkgewoontes. En dat is vast niet gezond. Maar goed, eigen beslissing..daar heeft buiten mezelf niemand last van (meestal Tong uitsteken Knipoog ).

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 20:22

Wat ik niet snap.....ik hoor wel eens: mijn paard gaat voor, ik zie wel of ik zelf dan nog aan bod kom.En ik hoor het niet alleen, ik zie het ook om mij heen gebeuren. Net zoals ik mensen zie die heel goed voor andere mensen zorgen, maar eigenlijk niet voor zichzelf.
Als je niet goed voor jezelf zorgt, hoe kan je dan voor anderen( mensen/dieren) zorgen? Zorgen voor kost energie. Als je die er op een gezonde manier instopt, krijg je er veel voor terug. Zoniet, dan gaat het ergens wringen en kost het je steeds meer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:33

dat lukt prima hoor, ik heb net uitgerekend dat mijn paard medeze maand 2 x zoveel heeft gekost als ik aan mezelf kan uitgeven.... geen enkel probleem..... en dan heb ik niet eens leuke Penny-setjes ofzo gekocht.....alleen noodzakelijk "onderhoud".....

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:28

Ben voor mezelf ook een echte eco Knipoog Eet bijna geen vlees, rook niet, drink niet, geen melkproducten, geen witte suikers (behalve dat wat dan toevallig in je eten zit bij aankoop), en al zeker gene light producten waar smerig aspartaam inzit, geen doktersbezoekjes om niets en veel natuurproducten. En nee, ik heb geen geitenwollensokken maar trendy gekleurde kniesokken Haha!
Op deze site: http://www.fonteine.com/ kun je heel veel lezen over goede voeding en voor d egek houderij van zogenaamde gezondheidsinstellingen.
Blij dat mijn paard gewoon van gras ed leeft en niet van al die zooi die ons voorgezet wordt in de winkel.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:29

Ja, Morrie, jij krijgt dat wel voor elkaar. Ik ben ook heel basic met mijn paard, setjes? BRRRRR, (ik bedoel niet dat merk) bluh! Ik geef daar niets om, ik ga voor het welzijn van mijn paard. Maar echt, ik heb mensen meegemaakt, en nog, met kinders en de hele reutemeteut, die dan koste wat kost een paard moeten en zelf amper meer te eten hebben! Ik bedoel, hoe kan je dan nog goed zorgen, als je jezelf, je kinderen op het tweede plan schuift wat betreft eerste levensbehoeftes.....
Natasja, je hebt helemaal gelijk. Leef zo gezond mogelijk, het is iets dat velen onder ons nog niet doorhebben, maar je leefkwaliteit verbetert er echt door. Gezond wil niet zeggen dat je niet mag genieten, je moet er juist wel van genieten! Ik geniet ook heel erg van de pure smaak van eerlijk en gifvrij geproduceerd voedsel.
Niet alle paardenvoeding is zo puur als we denken, er zit vaak veel melasse in (overschotje van de witte suikermafia ) en het vet komt uit zaden die gebruikt zijn voor winning van plantaardige olie.Ook een overschotje.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:31

aklleen jammer dat ik al het gezonde voer dat ik voor mijn dieet naar binnen moet schuiven nog steeds héél smerig vind........
maar ik ben al 20 kilo afgespekt dus die laatste 15 kilo gaan er ook nog wel af, maar met plezier eten doe ik echt niet meer hoor...... en dan heb ik nog de "mazzel"dat ik door zware hooikoorts weinig proef....(en ruik)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:39

Mensenvoeding is inderdaad vaak troep. Probeer maar eens wat te vinden zonder suikers en zetmeel. Haast niet te doen. En je kunt inderdaad best lekker eten hoor, ook al is het gezond Haha!

Bij paarden is het wat voeding betreft haast nog treuriger gesteld dan bij mensen. Zowat iedereen voert immers brok...