I used to be normal, now I'm natural

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

I used to be normal, now I'm natural

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:06

Voor al je foto's van normal tot natural

Ik bijt de spits af:

verzorgpaard
Afbeelding

eerste eigen paard
Afbeelding

huidige eigen paard
Afbeelding

heb alleen geen foto's van mezelf aan het rijden met touwhalster...

Afbeelding

ik ben nooit echt heel erg normal geweest en nu niet extreem natural

Hierin ben ik wel heel erg natural geworden

Afbeelding

Oamaru

Re: I used to be normal, now I'm natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:10

Verzameltopics zijn niet toegestaan

Ik kan me vergissen hoor: maar het ziet er niet echt natural uit

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:13

ijslanderfan schreef:

En jij bepaalt wat natural is?

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:14

Eerste rijfoto met mijn paardje, juli 2004:
Afbeelding
en begin deze maand (juist ja, toen het nog warm was...)
Afbeelding

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:14

haha Arabesk, krijg je gelijk een lekkere reactie. Ik ga foto's zoeken voordat dit topic op slot gaat..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verzorgpaarden

Toen nog een boel paardjes zadelmak en beleerd op de normale en toch vrij harde manier.
En uiteindelijk voor een eigen pony gekozen.

Afbeelding
Op wedstrijd

Afbeelding
Of aan het trainen

Afbeelding

En nu dus meer Natural dan Normal
Ik vindt het veel fijner om zo om te kunnen gaan met mijn pony en ik merk dat zei het toch ook wel fijner vindt.
Ze is rustiger en schikt minder vaak en zeker minder ver

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:25

[/quote]
En jij bepaalt wat natural is? [/quote]

Nee, jij?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:35

ijslanderfan schreef:

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:46

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:50

Afbeelding
die had ik nog ergens

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:59

Ik heb een tijdje alleen met halster gereden , maar nu rijd ik niet meer op dat paardje
Afbeelding
nu rij ik zo :
Afbeelding
Ik heb geen goede rij foto
Ja deze : Afbeelding
Soms op een arabier zonder zadel
Laatst bijgewerkt door Miss_Maya op 31-05-06 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:01

Is dat natural, Maya? (zoals je nu rijdt)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:01

Oke,ik begon als normal,op de manege.
Op de eerste twee afbeeldingen ben ik met een manegepony en natuurlijk met alle normal kenmerken.
Op de onderste van de drie staat mijn (huidige) tinker,met normal look.
Afbeelding

Ik ben over gestapt naar natural,omdat mijn paard zich daar veel beter bij voelt.
(ik ook)
24/7 op de wei,geen ijzers,boom en bitloos,
zweep en spoorloos,en caploos.(da's wel dom ja..)
Soms ook optomingsloos.
Foto's van mijn natural look:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 16:02

Nee Die 'keuze' heb ik nu niet . Maar ik heb wel zo gereden ... wat ik best wel mis

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:04

sorry, die keuze heb je nu niet. Dat snap ik niet. Wat denk je, paard heeft ook geen keuze, moet lekker doen wat jij wil..???

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:35

Dat paardje is niet van mij
En er is mij gevraagd om dat paardje mee te rijden bij de club . Die dressuurmatig is en soms zijn er ook dressuur wedstrijden . Soms kan ik ook wel eens springen en het bos in gaan .
Maar zo zonder zadel rijden is meer 'tijdverspilling' dan ...
Tja ...

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:41

Je hebt toch de keus om niet op dat paardje te gaan rijden als dat niet volgens jouw methodes is? Ik zou liever niet rijden dan tegen mijn principes in gaan.

Maar goed we gaan off topic.

Ashquar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:10

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:42

om je dood te schamen: dressuurles met een zwaar trekpaard: stang in z'n mond, ijzers onder z'n voeten, de dikste die er waren mét wideapunten, sporen, zweep en kijk eens naar het protest (staart), klemmend boomzadel omdat er in zijn breedte gewoonweg geen zadels gemaakt worden die goed passen, arme paard zeiknat van het zweet want galopperen moest ie in dat bakje, of ie wilde of niet, hij had geen wil, hij moest gehoorzamen.... dat was 3 jaar geleden, hij was achteraf zelfs veel te jong om überhaupt op te gaan zitten toen..... maar het inzicht ontbrak mij totaal tot mijn grote schaamte

de helm op mijn harses ontbreekt op deze foto; het was zo'n 30 graden en de helm ligt ergens op de bakrand.......

Afbeelding

natural rijfoto's heb ik niet eens... ik zit er bijna nooit meer op
nu is het meer dit werk: grondwerk.........
De ijzers zijn er onderuit, hij heeft een zeer ruim boomloos zadel, geen bit meer in z'n mond, geen hulpteugels, sporenen zwepen, alleen nog een touwhalster, leadrope en carrotstick en ook w.b. huisvesting gaat er binnenkort e.e.a. veranderen

Afbeelding

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:56

@Morrie: Ik kan er natuurlijk niet over oordelen, ik ken je paard niet, en ik ken jou niet, maar als ik deze 2 foto's zo bij elkaar zie, dan denk ik: Wat is dat dier opgeknapt!

Ik reed zelf eerst gewoon 'gewoon'. Engels boomzadel, bit in de mond, zweep erbij, blablabla. Totdat ik reuma en ME kreeg, en ik niet meer kon rijden. Ik kon het niet meer, alles deed pijn, mijn paard was altijd best druk, ik kon het niet meer aan.

Ik heb ruim 4 jaar niet gereden, met pijn in mijn hart. Ik heb het wel eens weer geprobeerd, maar mijn lichaam kon het niet aan.

Totdat ik het echt zat was, ben me eens wat meer gaan orienteren, en ben tot de conclusie gekomen dat er gewoon veel meer ontspanning in moest.

Boomlooszadel gekocht, bitlooshoofdstel, ik heb 2 weken geleden voor het eerst weer gereden. Voor het eerst bitloos. Mijn paard is nog nooit zo rustig geweest, en zo ontspannen. Voor mij was het ook een heerlijk ritje. Ik rijdt weer, en wil dit zeker zo doorzetten. Helaas heb ik na dit ritje giga spierpijn gekregen waar ik een week later pas weer vanaf was, en toen heb ik mn voet gekneusd. Rijden zit er nu dus even niet in. Maar dat komt wel weer. Ik ga gewoon als ik kan rijden, ook al zit er soms 2 week tussen, maakt me niet uit.

Ik ben in ieder geval super blij hiermee, heb er veel mee geleerd, en leer er nog steeds veel van.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:20

Citaat:
Wat is dat dier opgeknapt!

hij kijkt in ieder geval een stuk gelukkiger nu!

Goed dat je weer bent gaan rijden en een heel andere weg bent ingeslagen!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:10

Over de helm gesproken. Ik heb vaak het idee dat de helm in het rijtje ijzers, bitten, hulpteugels thuishoort. Maar ik kan niet begrijpen waarom de helm niet natural is. Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik ga niet op een paard zonder helm en als ik met een jolig paard loop wil ik hem ook nog wel opzetten.

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:13

Ik heb ook ALTIJD een cap op. Voel me gewoon bloot zonder cap. Bovendien vben ik me ervan bewust dat ik er zonder cap misschien niet eens meer was geweest. Ik had vroeger een verzorgpony die om onder de galop uit te komen in de buitenbak keihard rond ging sjezen om dan ineens voor de bakrand te stoppen met dr kop naar beneden. 3x raden wie er altijd met een smak afvloog (met dr kop tegen de bakrand)...
En als ik het al niet vor mezelf zou doen, dan altijd al nog voor de kinderen. Zou ze het niet graag aandoen: een moeder met weet-ik-wat-voor-letsel terwijl het dmv zo'n cap voorkomen had kunnen worden.
genoeg off-topic. Ik ben benieuwd hoe lang het topic open blijft. Ik hoop lang genoeg om Des met haar nieuwe zadel (die wrsch in oktober pas komt) te tonen....

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:00

@Morrie, ik vind zelf dat hij op de foto echt geluk en ontspanning uitstraald. Maar ja zoals ik als zei, ik ken je paard niet, ik ken jou niet. Maar dit is wat ik er in zie

Ik vind een helm niet echt natural. Maar draag er zeker 1. Ik heb zelf bij natural het idee dat je zo dicht mogelijk bij de natuur staat, terwijl je met je paard bezig bent. Een helm is absoluut niet iets natuurlijks, in mijn oogpunt dan. Daarom past hij bij mij niet echt in het rijtje.

Wie droomt er niet van om als echte penny optomingloos en caploos gewoon in je spijkerbroekje door het bos te galopperen? Ik wel, maar het blijft bij dromen, want ik draag toch zeker een cap.

Het laatse wat ik er bij kan gebruiken is een andere ziekte of handicap. Als ik dat met een cap voor een gedeelte kan voorkomen, doe ik dat direct. Ik ben mij goed bewust van het eventuele 'gevaar' van paardrijden, en probeer me zo goed mogelijk te beschermen. Dan zit ik lekkerder op mn paard, en loopt mn paard ook lekkerder en zit er meer ontspanning in. Hiermee is er toch wat minder kans op een ongelukje. En dat wil ik nou juist bereiken.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:16

Ik denk dat een cap heel goed bij Natural kan want het is toch "veilig en natuurlijk" omgaan met paarden.
Volgens parelli mag je zonder level 1 en ik dacht zelfs 2 nieteens rijden.
Dus ook die gaat voor veiligheid.

Ik draag mijn cap altijd ook op een kleine pony of eentje die volledig vertrouw, ik kan niet op een paard/pony stappen zonder cap dan voelt het alsof ik "iets" mis
Ooit was ik met het inrijden van een welsh cob bezig om voor het eerst door het bos te rijden.
Daar was een man met 2 honden, ik riep nog "kunt u even wachten met loslaten tot ik voorbij ben" maar helaas hij liet ze toch los.
Pony schok ik viel maar bleef vasthouden aan de teugel, ik hoopte hem om het voorbeen te kunnen trekken.
Op het moment dat dit lukte stapte hij met zijn hoef op mijn hoofd.
Cap in 2en maar mijn hoofd alleen wat blauw vanaf dat moment zijn mijn cap en ik onafscheidelijk