Het is een schat van een beest, maar veeel te verwend! De eigenaar maakt alleen stapritjes buiten (soms een stukje draf) en staat dan meer dan de helft van de tijd te grazen. Festo is dus behoorlijk dik en wil ook absoluut niet werken.
Festo is western aangereden en ik rij meestal zonder zadel (dat vindt hij volgens mij fijner) en de laatste tijd met halster.
Tijdens het rijden wil hij continue richting uitgaan of stoppen... Als ik hem wel in beweging krijg is het moeilijk om hem rechtuit te laten gaan, aangezien hij rondjes draait of richting uitgang gaat.
Ik vind het heel leuk om hem te rijden omdat het echt een uitdaging is... doordat hij niet luisterd

Ik wil geen sporen gebruiken (ben ik tegen) en ook de zweep gebruiken vind ik maar niks, gebruik em nu wel of het uiteinde van de halstertouwen... maar hij is echt een half uur bezig met niet luisteren en ik kan em toch niet eindeloos tikken geven???
Heeft iemand een idee om dit paard voorwaarts te krijgen???? Ik weet het echt niet meer... pfff... Mijn enigste idee op dit moment is een peentje aan een touwtje binden...