.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 23:38

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 16-01-26 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 23:54

Kende de site idd al.
Als je zo over het i-net surft zijn er al div. site's over ruiters in de hogere dressuur/spring sport die "natural" gaan en of/ blootvoets in de sport zitten.
Ik vind het altijd leuk om te lezen...al heb ik geen bevestiging meer nodig.

dorientjuh

Re: Grand Prix dressuuramazone houdt paarden 'natural'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:23

Leuk stukje hoor! Ik ben het er helemaal mee eens!

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:11

o man ik ben zo slecht in engels... vraag wel of m'n vriend het wil vertalen, of iemand moet hier zin hebben

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 17:16

Mooi om te lezen dat er langzaam maar zeker steeds meer mensen zich realiseren dat een paard geen brommer is, maar een dier dat zich het meest happy voelt in een koppel en lekker veel buiten met schuilmogelijkheden, zonder schoenen zonder dek, en met voldoende ruwvoer. Echt inspirerend.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 20:43

erg leuk om eens te lezen van een GrandPrix ruiter. ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat dit niet mogelijk is met hun 'sportpaarden'. er zullen altijd paarden zijn die hier niet blij mee zijn (vooral omdat ze het niet kennen), maar het overgrote deel zou toch min of meer zo moeten leven!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 21:16

Het moet niet gekker worden
Nee, grapje, ik vind het echt super dat steeds meer mensen (op hoger niveau) dit gaan doen

Voor diegene die niet zo goed engels kunnen, word kan ook vertalen. Hij maakt er geen kloppende zinnen van, maar om iets te lezen is het wel handig

paars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:40

Oh interessant is dat, hoe gaat dat? Mag via PB, of open ff een nieuw topic in Algemeen!!!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 06:23

Kan het hier wel even schrijven.
Kopieer de tekst naar word, selecteer de tekst, ga naar extra, dan taal en dan vertalen.
Bij XP kan het iig, bij oudere windows weet ik niet.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 06:29

Rijd ze nu ook op dat niveau of heeft ze haar wedstrijd carriere aan de wilgen gehangen?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:11

Aan de informatie op haar site leid ik af dat ze het zelf niet meer doet, maar wel lessen, clinics en informatie geeft aan mensen die hun paarden nog wel uitbrengen in de sport.

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 11:29

Er zijn er wel meer. Luis Lucio is er een voorbeeld van. Spaans Olimpisch ruiter die ook het nut van Parelli inziet, en het iedereen aanraad. www.luislucio.com, is welliswaar in het spaans maar met babelfish kan je het omzetten in engels en met een beetje kennis van de engelse taal kan je het goed lezen (of nog is omzetten naar Nederlands)

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:13

Soort Erica Terpstra verhaal

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:58

KiWiKo schreef:
Soort Erica Terpstra verhaal

Ha ha ha! Mooie vergelijking.

Ik zie het al voor me: Je traint je Grand Prix paard, welke is voorzien van een zware wintervacht, lekker een zwaar uurtje. Daarna stap je hem uit en donder je hem weer lekker de regen, vrieskou en/of modder in. Ik vraag me af hoeveel Grand prix paarden dat vol gaan houden.

Ook vraag ik mij af hoe een Grand prix paard voorzien van een dikke wintervacht presteren tijdens een wedstrijd in een bloedhete indoor hal.

Wellicht is dat ook de reden dat ik haar naam nog nooit op startlijsten van belangerijke (internationale) evenementen heb gezien...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:00

De titel had ook anders moeten zijn.

EX GP amazone houdt paarden natural

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:55

wijsheid komt met de jaren schijnt ..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:43

jannico schreef:
wijsheid komt met de jaren schijnt ..

Net als bij Erica Terpstra zeker? Zodra topsport er niet meer inzit, hoef je ook geen aandacht meer aan het lichaam te besteden om het in vorm te houden voor topsport.

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:17

Ach liever paarden die mentaal fit zijn en de vrijheid hebben, dan "toppers" met de mentale gesteldheid van iemand die op het van burn out staat en het grootste gedeelte van zijn leven opgesloten zit in een klein hokje.

+ dat deze amazone de kennis heeft. Ze heeft jaren in het wereldje vertoeft. En toch besluit ze uiteindelijk een andere weg in te slaan, makes you wonder..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 06:24

kan twee kanten op

maar hoe dan ook vind ik dit dus misleidend....... want het is geen GP amazone, ze start niet en ze traint niet.

Alles wat niet gestart en getraind wordt zou bij mij ook 24/7 blootsvoets buiten lopen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:02

jannico schreef:
dan "toppers" met de mentale gesteldheid van iemand die op het van burn out staat en het grootste gedeelte van zijn leven opgesloten zit in een klein hokje

Gaan we weer: generalisatie en polarisatie.

Niet alle toppers zijn gestressed en staan 24.7 in een box hoor. Sterker nog: als de mentale gesteldheid van een topper niet in orde is zal hij ook niet goed presteren, dus is het geen topper.

Ik ben het er zeker mee eens dat je veel potentiele toppers vanwege allerlei commerciele belangen (hengstencompetitie, pavo-cup, etc) op latere leeftijd niets meer hoort omdat ze gewoon overvraagd en uitgebuit zijn.

Maar als je naar paarden als bonfire, gigolo, rembrant, bo, barbria, silvano (kan er nog wel vele opnoemen) kijkt, kan je niet stellen dat deze paarden 24.7 gestessed in een box hebben gestaan. Anders zouden deze paarden gedurende een jarenlange periode geen topprestaties hebben geleverd, en zouden zij nu niet kerngezond van hun oude dag genieten.

jannico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:46

Ik zeg niet 24.7 maar het grootste gedeelte van hun leven.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:36

jannico schreef:
Ik zeg niet 24.7 maar het grootste gedeelte van hun leven.

Kinderachtig hoor, door woordspelingen de aandacht af te leiden van waar het nu werkelijk om gaat. Jij begrijpt vast heel goed wat ik bedoel.

Dus nogmaals voor jou:

jasmijn78 schreef:
Maar als je naar paarden als bonfire, gigolo, rembrant, bo, barbria, silvano (kan er nog wel vele opnoemen) kijkt, kan je niet stellen dat deze paarden het grootste deel van hun leven gestessed in een box hebben gestaan. Anders zouden deze paarden gedurende een jarenlange periode geen topprestaties hebben geleverd, en zouden zij nu niet kerngezond van hun oude dag genieten

Zo goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:38

Ik ken al die paarden niet hoor, behalve Bonfire dan, maar weet jij ook de leeftijden van deze paarden?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:46

Jovarna schreef:
Ik ken al die paarden niet hoor, behalve Bonfire dan, maar weet jij ook de leeftijden van deze paarden?

allen 18+ Prisco van Anky is inmiddels 30, Barbria en Bo zijn geloof ik 23, (kwpn, dus je kan het terugrekenen. deze jaargang moet ook weer met een B beginnen) Silvano is ook in de 20. Maar als je het allemaal exact wil weten moet je even googlen. Gere van Anky is inmiddels ook 18 (heeft ook Grand Prix gelopen). Amon (Annemarie Sanders-Keijzer) leeft ook nog steeds (ook tegen de 30).
Laatst bijgewerkt door jasmijn78 op 29-03-06 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:47

Oh en kijk even op de site van Tineke Bartels. Daar staan als het goed is haar 3 ex-grand-prix paarden op Duco, Courage en nog 1. Deze 3 zijn ook allemaal 26+