ik heb een tijdje terug ook al een topic geplaatst over een "dominant paard" helaas wordt het niet minder.... sterker nog, het lijkt allemaal alleen maar erger te worden, zo heeft ze de bovenarm van dr verzorgster gekneusd door er met het voorbeen (hoe krijgt ze het voor elkaar

ze gaat (waarscheinlijk) binnen nu en een week naar de kliniek in Utrecht om dr te laten onderzoeken (geestelijk en lichamelijk...) maar als daar niks uit komt moet ze waarscheinlijk naar de slager

ik heb het er op school al over gehad (opleiding dierverzorging, ruim de halve klas rijd paard enzo). er is ook een meisje die me een join-up aanraadde (ik weet dat half bokt tegen join-up is). ik ben zelf ook niet helemaal voor, maar als dit kan helpen om dit paard meer respect bij de brengen heb ik er echt alles voor over!
ik heb verder niet echt iets met haar, maar het is een paard van 5 jaar, loopt GEWELDIG en kan super springen. daarbij heeft ze (dat weet ik uit ervaringen) er ook nog een knuffelachtig en nieuwschierig karakter bij. ik weet dat ze super is, dus ik vind gewoon dat ze een kans verdient!
maar het moeilijke is ook nog eens dat de eigenaar NH maar niks vind, hij vind het onzin... (ik heb het er namelijk al een keer met hem over gehad, maar hij wimpelde het gelijk weg).
weet iemand soms een site, met GOEDE uitleg over grondwerk (eventueel join-up ook al ben ik hier niet helemaal voor). aangezien ik niet veel geld heb, kan ik niet echt boeken gaan kopen over NH em grondwerk, daarom zoek ik ook écht goede uitleg op sites...
sorry, het is een heel verhaal geworden, maar ik wil dit paard écht een kans geven!!
Groetjes Imke