[NH] Paard trailermak laten maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caat_eve

[NH] Paard trailermak laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 13:30

Onze E-Pony ricardo is echt onmogelijk wat laden betreft... Hij weigerd gewoon de trailer in te gaan, en het wordt steeds erger..

We krijgen er gewoon een hekel aan om met hem op wedstrijd te gaan!
We hebben bijna alles geprobeerd, en de enige manier om 'm er in te krijgen is geweld , We hebben het met massages voor de trailer geprobeerd, urene ervoor staan zonder gedram ofzo, of gewoon savonds voeren en als ie er neit oploopt binnen 1 uur dan gaat ie naar stal... en hij is er zo nog nóóit in gegaan! Sins heeft ie 2 dagen geen brok gehad (wel hooi ander sist al helemáal zielig) en dan weigiert 'ie nog de trailer in te gaan..

Hij weet gewoon datie sterker is! Tegenwoordig heeft 'ie wordt ie aan een ketting, met hulp van 5 man(!) en dan met sn alle duwen en roepen, er in geduwd..
Ik vindt het vreselijk dat we eigelijk neit meer op wedstrijd kunnen gaan...

Nu is mijn vraag; Weet iemand een goede Trailermak maak cusces of heeft iemand tips?
dingen zoals; dat zielig heb ik niks aan, ik vindt het ook zielig maar hij wirdt echt gevaarlijk en het is de enige manier die werkt!
Ik zou zo blij zijn als hij er nou is oploopt zonder moeilijk te doen..

Alvast bedankt, groetjes caatje

mammaslamma

Re: Paard trailermak laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:45

Gelijk mee stoppen, dit gaat van kwaad tot erger!!!
Vorige week heb ik zelf thuis hulp gehad van Marijke de Jong, van paardenbegrijpen.nl, daar gaat een wereld voor je open..........
Mijne wilde er ook niet in, werd er bijna ingehesen, maar ik wil gewoon een paard wat er frank en vrij inlooopt, dus hulp gezocht!!
Marijke is om 11.30 begonnen, en met eerst wat grondoefeningen en laten zien wie de leider was, lukte het gewoon.
hij wilde er altijd gelijk met een noodvaart uit, maar na een keer of 15 erin/eruit was ook dat over.
Dus ik geef je 1 hele goede raar, bel Marijke en maak een afspraak, ze komt aan huis, kost een paar centen, maar je bent er in 1 keer vanaf..........
Kijk ff op haar website
www.paardenbegrijpen.nl
succes en met verder aanklooien wordt het nooit wat!!

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 13:58

Ik heb haar een mail gestuurd, hopelijk kan ze me helpen!

mammaslamma

Re: Paard trailermak laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:14

super, verstandig, voor je het weet loopt hij er zo in.
Het mooie is , dat zij eigenlijk niets doet, alleen zeggen wat je moet doen, jij gaat ermee aan het werk, evt met nog iemand samen waar je het normaal mee doet.
Zorg dat je minstens met z'n 2en bent als ze komt, daar steek je een hoop van op en 2 weten meer als 1.
Succes.....

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:32

Ja dat zijn we wel
Normaal als we laden zijn we met minimaal 5 mensen

pruyssen

Re: [NH] Paard trailermak laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:22

Caat_Eve,

Ik kan je gewoon aan huishelpen met het trailer laden.
Heb al vele paarden gedaan bij jouw in buurt o.a. ook in Veldhoven en Eersel. Veel referenties aanwezig.

Ik heb zo'n 1500 paarden gedaan de afgelopen jaren.

Laat het me even weten of ik jouw paard ook mag helpen.

Groet
Conrad van Pruiijssen

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:49

Je hebt PM

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:54

ja idd www.dreamstables.nl heb ik veel goede verhalen over gehoord. Of www.balingehof.nl ook hele goede verhalen

Ben zelf aan het twijfelen over een trailermak cursus. die van mij gaat meestal wel maar soms duurt het oko een uur en dan aleen met biks enzo. Moet toch ook beter kunnen....

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:57

Barreltjuh,

Als je een cursus trailermak hebt gedaan dan gaat je paard er binnen 60 seconden op en zonder gebruik te maken van rare hulpmiddelen of voer.

1 van mijn uitspraken is altijd als hij er op gaat met voer dan doet hij het ook zonder voer. Je paard is namelijk een vluchtdier en geen prooidier hij wordt dus niet gestimuleerd door beloning in de vorm van eten. Het gaat hier bijna altijd om aangeleerd gedrag.

Volgens mij moet jij in 2 of 3 sessie een heel eind geholpen zijn dat is veel goedkoper als een complete training.

Ik weet niet waar Beemster precies ligt maar ik kan jouw paard gewoon aan huis trailer mak komen maken.

Groet
Conrad

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:34

Inderdaad, laat Conrad je helpen. Ik ben een van de referenties.
Mijn paard was ook vreselijk en onmogelijk met de trailer. Er niet op willen, steigeren en er gewoon tussenuit knijpen, niemand kon hem houden, hij ging gewoon.
Momenteel gaat het bij mij ook niet meer zo goed, maar dat is mijn eigen schuld omdat ik het heb laten versloffen en niet duidelijk ben geweest tegen mijn paard met wie er de leider was. Ben weer opnieuw begonnen op de manier die ik van Conrad geleerd heb en gaat alweer de goeie richting uit. Is gewoon vaak een kwestie van leiderschap. Geweld is in ieder geval geen oplossing. Succes, want niks is zo vervelend als een trailer probleem en is niet leuk om zo wedstrijden te moeten rijden. Als je zo door blijft tobben hou je er uiteindelijk zelf een trailer fobie aan over. Daar heb ik zelf nog steeds last van en helpt ook niet echt omdat je paard dat aanvoelt.

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:07

Mag ik vragen wat het ongeveer kost als er iemand bij je komt?!

Ik heb namelijk een zeer lastige merrie en zou ook graag geholpen willen worden..

Zou ik een prijs indicatie mogen hebben?!

Mijn mail doet het niet anders had ik haar zelf wel gemaild..

Graag een PM van iemand die me meer kan vertellen.. dank je..

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:50

Nouran,

Ik zal je even een pb sturen met wat informatie over het trailermak maken. Ik denk dat het niet past binnen het topic om hier verder op in te gaan.

Groet
Conrad

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:55

ik heb hem ontvangen..

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:40

Zeer zeker er iemand bij halen! Ik heb er super veel van geleerd.
Heb bij meerdere geinformeerd o.a. bij dreamstabels en balingehof. Ik was druk aan het sparen (was toen nog een arme student) en was zeker van plan er hulp bij te halen.
Uiteindelijk ben ik via mijn tante (die mij stiekum als verassing had opgegeven voor de show van Monty Roberts) terrecht gekomen bij Annemarie van der Toorn van Monty Roberts nederland. Ik heb er super veel aan gehad en mijn paard loopt nu zo de trailer op en ik heb ook geen problemen meer met hem uit de wei halen!

Veel succes er mee en je vind vast iemand die je kan helpen.

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 12:04

Ik kan niet veel weis uit de site van de dreamsteables...

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:10

mijn paard heeft een keer haar hoofd gestoten tegen de rand boven de staldeur. Sindsdien durfde ze ook niet meer in de trailer.
Wat wij nu doen is zelfverzekerd op de trailer aflopen. Deurtjes moeten open. Als je voelt dat hij stopt, stop jij en duw je hem naar achteren, weg van de trailer. Dan neem je hem weer mee en duw je hem weer weg van de trailer. Zo probeer je steeds dichter bij te komen, maar steeds terugduwen. Ook als hij al met een voetje op de trailer staat. Paarden zijn wezens die graag doen wat niet mag, juist het tegenovergestelde, dus uiteindelijk wil het paard er graag in. Deze methode heeft met mijn paard goed gewerkt. Het is ook belangrijk dat je zelf niet bang bent, en er gewoon vanzelfsprekend op af loopt. Niet twijfelen, gaan met die banaan.
Het paard waar ik het over heb loopt nu in 1 keer achter me aan de trailer in.

Heel veel succes, touwen en hulpmiddelen werken gewoon niet, daar wordt een paard alleen maar angstiger van.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:34

Ken het probleem dat paarden niet in een trailer willen, maar op al die sites en bij al die mensen die hier genoemd zijn ben ik geen een keer tegen gekomen dat paarden niet de trailer opwillen omdat ze niet bij elkaar weg willen. En dat is nu net mijn probleem; beide liepen voordat ik ze bij elkaar had zonder problemen de trailer op maar nu willen ze onder geen beding (wel of geen voer, grondwerk e.d.) erop.

snoep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:18

Hoi, Mijn paard is naar de Balinghof geweest en ik ben er uiterst tevreden over!!!!!!!!!!
Erge aardige mensen en het heeft goed geholpen. Ik vond training bij mij thuis prima, maar helaas ging mijn paard er wel in op eigen erf, maar elders nog niet (alleen daar waar het geleerd was)
Ik kan nu ook alleen laden, mijn vriendinnen staan ergens anders gestald en wij treffen elkaar altijd ergens. Altijd had ik iem nodig, nu kan ik alleen.
Was het geld MEER DAN WAARD.

Opie1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:31

[quote="Essie"]Zeer zeker er iemand bij halen! Uiteindelijk ben ik via mijn tante (die mij stiekum als verassing had opgegeven voor de show van Monty Roberts) terrecht gekomen bij Annemarie van der Toorn van Monty Roberts nederland. Ik heb er super veel aan gehad en mijn paard loopt nu zo de trailer op en ik heb ook geen problemen meer met hem uit de wei halen!

Als je echt een goede wil hebben moet je zeker naar Annemarie van der Toorn gaan. Zij komt ook aan huis en zij is nu bezig om mijn fjord normaal te laden wanneer ik het wil. Ze is nu 2 keer geweest en 2 febrauri komt ze weer. Ze is echt heel goed. Wedden dat zij hem zo de trailer in krijgt.

Je kan haar vinden op www.montyroberts.nl

Succes

Liesje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:59

Sorry maar ik moet naar de 50...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:25

En zo werkt dat dus niet
Ik ga ff aanvraag doen om je teller terug te schroeven.

Mitnait

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:37

Balingehof is super...hebben mij ook geholpen!

monya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:58

Alytuiere schreef:
Ken het probleem dat paarden niet in een trailer willen, maar op al die sites en bij al die mensen die hier genoemd zijn ben ik geen een keer tegen gekomen dat paarden niet de trailer opwillen omdat ze niet bij elkaar weg willen. En dat is nu net mijn probleem; beide liepen voordat ik ze bij elkaar had zonder problemen de trailer op maar nu willen ze onder geen beding (wel of geen voer, grondwerk e.d.) erop.

Geen probleem!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:39

Zijn er ook mensen die met de Parelli manier een paard helpen om de trailer op te gaan?
Ik ben zelf nu begonnen met Parelli, met als "hoger doel" mijn paardje ook de trailer op te krijgen. Helaas heb ik op dit moment even helemaal geen auto, en kan ik dus het trailerladen niet oefenen

Dusssss: iemand met auto die volgens Parelli werkt en aan huis komt???

Of anders iemand anders die aan huis komt? Zouden die mensen mij in dat geval kunnen en willen PB-en met informatie over de methode die ze gebruiken, en een prijsindicatie?

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:47

je hebt pm