Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Een CRB vind ik beter werken dan een touwhalster , het signaal dat je doorgeeft is duidelijker. Maar vereiste is wel dat hij goed past !
Moet niet te los hangen onder de kin , maar gewoon aansluiten zoals een hoge neusriem , dat je nog 1 of 2 vingers errtussen kunt doen.
En even controleren of je hem wel goed om hebt gedaan.
Het teugellusje dat links hangt (vanuit het paard zelf gezien) , gaat naar de de rechterwang toe.
Het rechtse lusje (voor rechterteugel) gaat naar de linkerwang toe.
Als je hem niet goed omdoet zal het niet goed werken
De teugelhulpen die je hiermee geeft zijn heel begrijpelijk voor een paard. Wel zal hij wellicht even moeten wennen , "omschakelen" in z'n hoofd omdat hij dit niet gewend is en het misschien een beetje raar vindt dat het bit ineens weg is. Het is dus wel fijn als je ook goed met je been / zit / gewicht stuurt en neckreining gebruikt , normaal gesproken al.
Als je dat al gewend bent dan rij je als het goed is zo weg met een CRB
Eerst even in stap wat figuurtjes en dingetjes vragen zodat zowel jij als je paard met het nieuwe gevoel vertrouwd raken.
smurf schreef:ik merk geen enkel verschil tussen de crb en een touwhalster, helemaal 0,0 en ik had de crb goed omgeknoopt en de teugels er goed aan.
Toevallig heb ik hem net meegenomen naar huis, kan de schuur in, bij alle andere voor mij nutteloze dingen.
smurf schreef:ja hoor donkerblauw met rood als je snel kijkt paard, maar jij kan hem om de hoofden van beide pony's knopen en dan heb je nog ruimte over......
nienke07 schreef:Je was de woorden
'ik vind'
vergeten... heb ik er maar even voor je ingezet, geen dank!![]()
![]()
smurf schreef:net als het bandenplakspul
nienke07 schreef:haha!! Scherp hoor dames!!! Nieuw bandenplakspul ligt op een plek die ik kan onthouden... band was trouwens onplakbaar en ik heb eigenhandig een nieuwe binnenband geinstalleerd!!!! Applaus graag!!!!!![]()
![]()