Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bonny4life schreef:ja ik ga daar ook zeker voor waken, maar ik vind de pony nu niet egt bijzonder op de hoeven staan, vind ze juist erg lang! onze smid kijkt heel goed naar de benen en zegt juist helemaal niet snel doe er maar een ijzertje onder..
Bonny4life schreef:de pony word niet van mij dus ik ga daar niet over, dat willen de toekomstige eigenaren zo en ik zie ook niet zo heel erg het nut van natuurlijk bekappen in, ze hebben het gedaan omdat ze natuurlijker meer aansprak.. vandaar dat ik vroeg of je over kan gaan op normaal bekappen, al ik een foto heb laat ik het zien.
AthenaWytske schreef:Er sprak me iemand enkele dagen geleden aan dat ik het eens moest overwegen om mijn pony 'natuurlijk te laten bekappen' . Maar ik zou eigenlijk begod niet weten wat dat nu eigenlijk inhoudt.![]()
Ik weet ook niet of ik hier in het juiste topic zit... Mocht ik dat niet zitten, wil je me dan evt. een PB'tje sturen om het me uit te leggen?
Loesjuh schreef:Ja hoor, je kan best overschakelen. Toen ik Indy kocht hebben we ook natuurlijk bekappen geprobeerd, maar dat bleek niet te werken. Dus na twee keer zijn we weer op 'gewoon' overgegaan. Als je maar zorgt dat het goed gebeurt.
Maya schreef:Mensen kunnen voor NB kiezen, maar ze kunnen er ook voor kiezen om het niet te doen, en bij gewoon bekappen blijven. Zonder dat gewoon bekappen gelijk slecht is. Ieder mens maakt keuze's en handelt zoals die denkt dat het het beste is voor diens paard :)
Maya schreef:Dat ben ik dan weer niet met jou eensDat je met natuurlijk bekappen ook gelijk moet overgaan op een andere manier van paard houden. Ik zie ook genoeg mensen die aan die hun paard volgens NB bijhouden, en 's nachts op stal hebben, en buiten op de paddock
Met een deken op
Bovendien ben ik nog wel optimistisch ingesteld tegenover de mensIk denk dat een groot deel wel gewoon nadenkt over waarom hij het een of ander doet voor paarden. En daar spelen vele beslissingen in mee, wat is handig voor mij, wat is het beste voor het paard, wat kosten alle alternatieven? Wat vind ik van de alternatieven? En daar dan de beste oplossing voor paard en mens voor te kiezen. Als iemand ervoor kiest om niet op NB over te gaan, dan betekent dat niet gelijk dat hij niet het beste voor heeft met het paard, en ook niet dat hij niet op NB overgaat omdat het makkelijker is om voor hem op 'traditioneel' te blijven. Een mens kan bewust bij 'gewoon bekappen' blijven, omdat hij dat beter vind dan NB, en dat is echt niet altijd uit gemakzucht ofzo... Maar dat is diens mening, en daar heeft hij ook recht