bandages en beenbeschermers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 21:55

Gebruiken jullie naturals beenbeschermers en/of bandages ? Waarom wel/niet ?
Ik gebruik meestal niets, maar één van mijn paarden schopt soms zijn kogels open achteraan...(hij heeft wel hoefijzers, zou dit de oorzaak zijn ??)

monteaura

Re: bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:57

Hier zijn echt mega veel topics over

Ik gebruik pijpekousen tegen aantikken van voorbenen
bandages voor voor en achter [ voor foto's en bij noa voor t aantikken ]
en strijklappen soms, maar ik ben handiger met bandages.

Noa strijkt ook enorm sinds kort. Komt waarschijnlijk doordat ze 1. de verkeerde ijzers heeft of 2. té vast zit..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:14

Wat is een natural beenbeschermer?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:49

ik gebruik niets, vroeger, toen Morrie nog ijzers had, had ik strijklappen achter, anders lag hij open, maar nu hij goed bekapt wordt, is dat helemaal over.
Ook op eventueel transport doe ik helemaal niets om de benen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:06

Ik gebruik niks, en dat heb ik ook nooit gedaan, alleen bij het springen wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:10

Kinke loopt ook 'bloot"

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:50

Citaat:
Antheman schreef:

Ik wou eigenlijk zeggen : jullie "naturals"...

Springen doe ik niet, maar ik zit wel met het probleem van het aantikken achter. Probleem van peesbeschermers vind ik dat er zand komt tussen te zitten en dat schuurt. Onze rijbaan ligt nl. volledig in zand.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:56

Nee, ik gebruik ook niets, ik heb wel peesjes liggen uit mijn dressuur tijd maar die gebruikte ik toen al heel weinig, eigenlijk alleen als ik naar buiten ging maar nu dus niet meer.
Als 1 het nodig blijkt te hebben omdat hij zou aantikken o.i.d. zou ik wel bescherming gebruiken maar verder zie ik het nut er niet van in.
Zou je gaan crossen of zo dan weer wel maar met normaal werk, nee dan niet.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:17

Ik gebruik ook niks. En idd Sevke wanneer je de ijzers eraf haalt en je paard goed laat bekappen, is de kans dat je paard zichzelf verwondt veel kleiner. Waarom is je paard beslagen?

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:29

ik gebruik ook altijd peesbeschermers,, echt voor de bescherming want stel je voor dat je paardje met zijn achter been met een raare sprong perongeluk tegen zijn pees aan klapt tja dan heb je wel een groot probleemoje dus vandaar die peesbeschermers is toch een beetje bescherming daar voor,,,en met badanges is die beschermer toch wel iets minder ik hoop dat je wat aan de tip heb xxxxx

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:56

Dus je gaat je paard altijd beschermen?
De grootste schade ontstaat volgens mij nog altijd door hoefijzers, dus als je die niet hebt...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:08

sevke schreef:
Antheman schreef:

Ik wou eigenlijk zeggen : jullie "naturals"...

Springen doe ik niet, maar ik zit wel met het probleem van het aantikken achter. Probleem van peesbeschermers vind ik dat er zand komt tussen te zitten en dat schuurt. Onze rijbaan ligt nl. volledig in zand.
[/quote]
Aha

Ik gebruik ook niks
Toen ik mijn pony in reed, heb ik hem een poosje met peesbeschermers gereden. Hij was nog niet uitgebalanceerd en tikte zich idd aan.
Dat was snel over en toen gingen de peesbeschermers de kast in.
[/quote]

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:32

Ik vraag het me altijd af als ik die paarden helemaal opgedirkt zie lopen. Ze kunnen toch wel op hun eigen benen lopen?
(zou misschien een leuke poll zijn, heeft je paard ijzers of niet en tikt ie zichzelf aan?)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:47

Ik ken zelfs mensen die hun paarden niet zonder peeskappen in de wei durven zetten... ik keek eerlijk gezegd heel vreemd volgens mij toen ik dat voor het eerst zag... alle paarden een eigen weitje en peeskappen om.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:53

Voor Santos gebruikte ik eerst áltijd peesbeschermers en strijklappen. Tot Santos hoefbevangen werd en ik met haar ging wandelen. Toen ben ik er gewoon opgesprongen en dan gaan stappen, later ook draven en galopperen (gewoon onbewust uitgebouwd ) en dat ging prima zonder bescherming dus uiteindelijk ben ik ook met zadel zonder beschermers gaan rijden.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:59

ik gebruikte die dingen vroeger toen mijn paarden beslagen waren wel. sindsdat ze bloetsvoets zijn niet meer en liggen die dingen in de kast te niksen. ook in de trailer gebruik ik geen beenbeschermers en mijn paarden tikken zich ook nooit aan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:00

Ponto heeft wel peesbeschermers om. Vroeger nooit maar de laatste paar jaar wel. Als een paard wat ouder wordt dan gaan ze soms met de voeten voor elkaar lopen. (ropewalking) Daaardoor sloeg hij zijn kogels tegen elkaar.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:03

ik gebruik voor het springen altijd peesbeschermers en als ik ga wandelen ook. je weet nooit wat je tegenkomt.

voor dressuur af en toe peesbeschermers en af en toe bandages maar dat is dan wel meer voor de "show" als eje begrijpt wat ik bedoel.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:08

die van mij komen ooit zonder beschermong hun box uit
altijd met peesbeschermers voor hoge peesbeschermers of strijklappen achter en bij show ook springschoenen voor zo gaan zi in de molen en in de wei. Rijden altijd met peesbeschermers of bandages met lappen eronder.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:11

Mijne heeft met rijden/in de bak altijd peesbeschermers/bandages/springschoenen om/aan.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:03

[quote="opala"]Ik gebruik ook niks. En idd Sevke wanneer je de ijzers eraf haalt en je paard goed laat bekappen, is de kans dat je paard zichzelf verwondt veel kleiner. Waarom is je paard beslagen?

Omdat wij veel gaan wandelen en we hier altijd grote stukken verharde weg over moeten en anders slijten zijn voeten zo erg !

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:12

sevke schreef:
Omdat wij veel gaan wandelen en we hier altijd grote stukken verharde weg over moeten en anders slijten zijn voeten zo erg !

Heb je het weleens geprobeerd zonder ijzers?

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:51

Ik gebruik nooit peesbeschermers of bandages, niet in de trailer, niet als ik dressuur, niet als ik spring, niet als ik ga rijden in de duinen (met veel uitsteeksels van wortels enzo) of ga crossen op het strand of in het bos (met 'natural' hindernissen). Ze heeft nog nooit wat opengehaald...... Ze kijkt waar ze loopt!!

Alleen als ik een wedstrijdje heb en ik wil dr benen wit houden dan doe ik bandages om de achterbenen en de staart, maar das meer omdat er anders altijd wel weer mest aan moet komen, hehe

Dit geld trouwens voor zowel met, als zonder ijzers....... Sinds een half jaar loopt ze zonder..

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:38

wij MOGEN NIETS gebruiken vand e eigenaar
hij vind het allemaal zwakmakers! mja, ik zou het wel willen
vind het handig en mooi, geeft iets sportiefs, maa rhij is er grandioos tegen maar onze paarden schuren of stoten ook niet tegen andere benen, anders denk ik dat hij het wel zou bedenken

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:41

Niets. Vind het niet nodig al moet ik zeggen dat ik ze na het ongeluk van mijn paard wel even om gehad heb omdat ze streek maar door die dikte van die strijklappen werd het alleen maar erger. Ze heeft geen ijzers en is al weer wat sterker een gezond jong paard moet toch zonder kunnen lijkt mij anders is er toch wel iets mis met de stand van de benen als ze zichzelf opentikken.