dekje onder boomloos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

dekje onder boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 15:24

Ik ben een Startrekk zadel aan het kopen.
Nu wil ik daar een dekje onder hebben.

Best moeilijk! Ik wil geen nepbont,
een echte lamsvacht is errug vervelend met wassen ,moet je er dus eigenlijk 2 hebben.

Nu denk ik aan een Equitexdekje, met Bultex, das traagschuim, erin.
Op t boomloze topic in de HK is dat weleens de grond ingeboord, maar ik weet niet meer waarom.

Kunnen jullie aangeven wat er onder je boomloze zadel ligt en waarom je die eronder hebt liggen?

Morrie

Re: dekje onder boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:52

ik heb ooit een equitex dekje onder een Barefoot zadel gehad en dat was heel erg waardeloos omdat de ruggegraat niet vrij bleef, ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is bij een Startrekk zadel.

Ik heb nu een sympanovapad van Torsion en dat vind ik verreweg het fijnste pad dat ik ooit gehad heb, geen zweterig fleece zoals bij Grandeur, geen merino of ander schaap dat je omzichtig moet wassen, ik mik gewoon het hele pad (met inlages) in de wasmachine en het is in een paar uur droog, ideaal!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:07

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:10

Leuk AM dat je dat startrek zadel gaat kopen. Daar zal Merrit wel blij mee zijn. Ehm ik heb een grandeur onder mijn zadel liggen en dat bevalt prima. Zweten doet die ouwe van mij toch wel vanwege die achterlijke vacht die hij al heeft.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 17:18

smurf schreef:
ik heb ooit een equitex dekje onder een Barefoot zadel gehad en dat was heel erg waardeloos omdat de ruggegraat niet vrij bleef, ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is bij een Startrekk zadel.

Ik heb nu een sympanovapad van Torsion en dat vind ik verreweg het fijnste pad dat ik ooit gehad heb, geen zweterig fleece zoals bij Grandeur, geen merino of ander schaap dat je omzichtig moet wassen, ik mik gewoon het hele pad (met inlages) in de wasmachine en het is in een paar uur droog, ideaal!

Op de site staat dat dit dekje alleen werkt met sympanova onder het zadel.
Dus met jouw model kan dat wel.

"Mijn" kussens zijn van een raar spulletje ,met leer er geloof ik omheen (Don!!!!!!!!).

Wat zit er dan in jouw pad Smurf? Het testdekje is voorzien van vilt. Heb jij dat ook?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 17:45

SM: kan helaas je fotoos niet zien , maar Bokt is lekker traag hier.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:53

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:03

Citaat:
Wat zit er dan in jouw pad Smurf? Het testdekje is voorzien van vilt. Heb jij dat ook?

geen idee, beslist geen vilt want dat is in geen 5 jaar droog...... je zou het aan BZ kunnen vragen, daar komt het dekje vandaan namelijk, het is van Tosion

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:27

Ik had eerst een gewone grandeurpad, maar die vond ik ook niet bepaald super, is veel te snel vuil, en te warm.
Nu heb ik de physiopad, maar kheb hem vandaag pas toegestuurd gekregen, dus kheb hem nog niet kunnen uittesten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 20:00

jakary1511 schreef:
Ik had eerst een gewone grandeurpad, maar die vond ik ook niet bepaald super, is veel te snel vuil, en te warm.
Nu heb ik de physiopad, maar kheb hem vandaag pas toegestuurd gekregen, dus kheb hem nog niet kunnen uittesten

Kun je me beschrijven wat erop en erin zit?
Wat voor onderkant ,waar van gemaakt? En wat voor inlages? Ohja, dat zijn die schuimdingen he

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 00:51

Sugarmiss schreef:
Ik heb 4 verschillende pads voor onder mijn boomlose Bob Marshall. Allemaal met schoftvrijheid en ruggegraatvrijheid.

De 'gewone' gebruik ik voor Sugar
http://www.bokt.nl/upload/317/pad-gel-zijkant.jpg
en de Swayback
http://www.bokt.nl/upload/317/pad-swayback-jpg.jpg
voor Missy vanwege haar ingevallen rug/hoge schoft, die pad is nl in het midden wat dikker als aan de zijkanten.

He, SM, mag ik vragen waar je die swayback vandaan hebt? (eBay zeker ) En wat die normaliter kost? *gaat ondertussen ook meteen zelf googlen*
Ik ben al lange tijd op zoek naar zoiets, omdat mijn opaatje ook geen vlees meer naast zijn ruggegraat heeft. Ik leg hem trouwens onder een barebackpad (zonder pad daaronder, rijd ik mijn achterste door op zijn ruggegraat ), ik weet niet of die pad daar geschikt voor is.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 06:42

de inlagevakken zijn sympanova aan de onderkant, en bovenop de pad zit zoiets anti-slipachtigs, ik zou ni weten hoe het noemt. Het is ook een extra dikke pad, de inlagevakken kan je losmaken van de pad, ze zijn met velcro bevestigd.
Maar op de site van bianca kan je hem ook zien: www.boomloosrijden.nl

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:54

ik heb ook de sympanovapad onder mijn Torsion liggen... Geloof dat er iets van Latex ofzo in zit?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 09:40

Ben er uit hoor!

Iedereen bedankt, maar ik ga voor de Equitex, met Bultex erin.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:52

AM, toch nog even een vraagje.
Omdat de Startrekk al kussens onder het zadel heeft, heb je dan uberhaupt nog wel een "speciaal" dekje nodig vraag ik mij af?
Lijkt mij dat de ruggengraat door de kussens van het zadel sowieso vrij blijft of zit ik hier helemaal mis? Dat vind ik 1 van de grote voordelen van de Startrekk namelijk

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 09:54

T@nj@ schreef:
AM, toch nog even een vraagje.
Omdat de Startrekk al kussens onder het zadel heeft, heb je dan uberhaupt nog wel een "speciaal" dekje nodig vraag ik mij af?
Lijkt mij dat de ruggengraat door de kussens van het zadel sowieso vrij blijft of zit ik hier helemaal mis? Dat vind ik 1 van de grote voordelen van de Startrekk namelijk

Daarom durf ik een Equitex dekje wel aan. Ik weet dat bij warmte het materiaal dunner wordt. Lig zelf nl ook op een traagschuim matras.

Maar vraag het Don eens! Die is de expert, ik ben gewoon een klant.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:10

Ga ik doen!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:33

Antheman schreef:
een echte lamsvacht is errug vervelend met wassen ,moet je er dus eigenlijk 2 hebben.

Ik zweer bij mijn Christdekjes en een gaaf ruggetje dat ze heeft

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 12:46

loekje schreef:
He, SM, mag ik vragen waar je die swayback vandaan hebt? (eBay zeker ) En wat die normaliter kost? *gaat ondertussen ook meteen zelf googlen*
Ik ben al lange tijd op zoek naar zoiets, omdat mijn opaatje ook geen vlees meer naast zijn ruggegraat heeft. Ik leg hem trouwens onder een barebackpad (zonder pad daaronder, rijd ik mijn achterste door op zijn ruggegraat ), ik weet niet of die pad daar geschikt voor is.
Die van mij komt idd van Ebay en kostte inkl. verzending rond de E70 (nauwelijks gebruikt). Heel zelden zie je ze op Ebay staan. Als je er een wilt hebben kun je eens aan Cornelie vragen wat ze bij haar zouden moeten kosten. Die koopt nl ook spullen bij Busse in Duitsland en die heeft ze ook. Dus misschien kan die er een voor je bestellen.
Anders heb ik wel de namen van wat USA-verkopers.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:10

Ik heb een Tuend boomloos zadel en duw daar een gewoon dun dekje onder. ik heb een speciale onderlegger gehad maar mijn zadel lag er minder stabiel door. Enmet een gewoon dekje blijft COnnors ruggengraat ook droog tijdens het rijden.

Ook heeft hij nog geen last van zijn rug gehad. Wel ben ik aan het sparen voor en dekje van bij loesdau te koop staat. Dit is een gel onderlegger met een uitsparing voor de ruggengraat. Dit is niet zo heel duur maar staat wel bovenaan mijn verlanglijstje.

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:06

Sugarmiss schreef:
loekje schreef:

Die van mij komt idd van Ebay en kostte inkl. verzending rond de E70 (nauwelijks gebruikt). Heel zelden zie je ze op Ebay staan. Als je er een wilt hebben kun je eens aan Cornelie vragen wat ze bij haar zouden moeten kosten. Die koopt nl ook spullen bij Busse in Duitsland en die heeft ze ook. Dus misschien kan die er een voor je bestellen.
Anders heb ik wel de namen van wat USA-verkopers.

THNX, ik had ook al gezocht, maar de prijzen lopen wel erg uiteen.
Ik zal Cornelie eens vragen wat ze bij haar moeten kosten.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:20

Ik rijd met de grandeur. Eentje is in het helblauw, echt heel gaaf!
Mijn paard loopt hier goedmee, en ik heb ondertussen geleerd dat als hij het ergens goed op doet het niet meer te veranderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:50

Mijn vriendin rijdt met een Randolls, en zij zweert bij het zadelvormige sjabrak van nepfleece van de Zadelmarkt Precies de goeie maat en ligt er het beste onder. Ze had wat pads geprobeerd maar die bevielen niet zo evenals gewone sjabrakken ook niet.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 00:31

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 09:55

schaapjuh schreef:
Heeft er iemand mss ervaring met de HAF dekjes? http://www.freeformusa.com/accessories.htm

Dat zou ik ook wel willen weten.
De Agradi verkoopt er eentje van HAF, maar die schijnt dan weer geen ruggegraat vrijheid te kunnen bieden!