Ik ben nu ook al 4 jaar bezig met cursussen en clinics bij Emiel, en het bevalt nog steeds echt supergoed. Ieder jaar één of twee cursussen gedaan, 2 maanden geleden ook weer op trainingsweek geweest en de afgelopen 3 dagen op het horse event (@hexodrien, je zult me dan wel gezien hebben in de stand
)
Sinds ik met Jelmer op deze manier werk is hij echt stukken beter gaan lopen, na een cursus zitten we echt plotseling twee nieveau´s hoger. In de handleiding loswerken wordt het piramidesysteem heel goed uitgelegd, welke onderdelen er allemaal invloed hebben op het latere grondwerk en rijden, en hoe je problemen vanaf de basis kunt aanpakken.
Ik ben nu ook op zoek naar instructie die op dezelfde manier werkt, op zijn site staat een lijst van mensen die door hem zijn opgeleid. Ik heb in de trainingsweek ook les gehad van Marion van de Klundert, zij heeft dit voorjaar een interne opleiding gedaan bij hem. Jammer dat zij in de buurt van Breda zit, zij werkt ook heel erg fijn.
Natuurlijk verdiep ik me ook in andere methodes, mijn boekenlijst is van het weekend ook weer behoorlijk uitgebreid
Ik denk dat overal wel iets goeds in zit, en dat je gewoon moet kijken wat je het beste past. Maar ik raad het iedereen aan om te proberen, dat deed ik ook en ik zweer erbij