Ik ben weer op een nieuwe "hype" gevallen die écht wel dicht in mijn buurt ligt dus ik dacht direct: interessant en ben beginnen alles uitpluizen.
Door deze manier kan je paarden zonder enige dwang trainen, wat mij écht doet opkijken want je hebt toch steeds een minimum aan "dwang" nodig. Daarmee bedoel ik, even trekken aan een leadrope is ook al lichte "dwang". Deze manier vind zelfs wiebelen met een touw of ritmisch tikken al een stap te ver en zegt dat je dan een valse connectie hebt.
Nu valt het met op dat die persoon die de cursus geeft hééél veel filmpjes online zet waarin ze niets anders doet dan praten. Er staan tig filmpjes online waarin ze uitlegt en misschien 3 à 5 filmpjes waarin ze iets toont met haar paarden die uiteraard de oefeningen al 100 x gedaan hebben. Ik vind dat het makkelijk is de theorie te geven, maar "bewijs" het ook aub.
Deze hype waar ik over spreek kraakt parelli ook behoorlijk af, goed, ieder zijn recht op een mening. Maar wat mij stoort is dat Parelli er geen probleem van maakt om met een helemaal groen paard aan de slag te gaan of een ouder paard die nog nooit een touwhalster heeft omgehad. Hij doet dat live en geeft fouten toe. De dame van de hype toont nauwelijks iets, en nooit met een groen paard. Dan maak je ook geen fouten en blijft je theorie makkelijk overeind.
Misschien zie ik het helemaal verkeerd en doet ze dat allemaal wel maar enkel als je een leerling ben van haar. Maar ik vind het wel makkelijk, enkel tekst geven en geen beeld. Ik denk dat direct: wat als jij eens een écht probleempaard in je handen krijgt: hoe krijg je zonder dwang respect van bv een pushy zelfverzekerd paard.
Goed, ik moest het even van me af schrijven. bedankt om te lezen