Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:furtje schreef:met van die prikpaaltjes en zo'n koord een cirkel maken?
Levensgevaarlijk. Een paard dat echt niet wil gaat daar dwars doorheen, blijft met zijn benen in het koort hangen of springt in het ergste geval bovenop zo'n prikpaaltje....
bente_sat schreef:Waarom wil je een cirkel maken? Je kan prima je paard met je lichaam de hoeken doorsturen. Je paard zal al zeer snel om je heen gaan cirkelen waardoor het niet meer uitmaakt of je in een paddock werktbof een roundpen
Brendaaaa schreef:bente_sat schreef:Waarom wil je een cirkel maken? Je kan prima je paard met je lichaam de hoeken doorsturen. Je paard zal al zeer snel om je heen gaan cirkelen waardoor het niet meer uitmaakt of je in een paddock werktbof een roundpen
Dat dacht ik dus ook, maar wilde het even weten voor ik ermee begin. Ik heb het inmiddels heel uitgebreid bestudeerd en weet waarom ik dit wil en hoe het moet. Het enige waar ik maar niet uitkwam is het feit dat het altijd in een roundpen wordt gedaan, en ik simpelweg een vierkante paddock heb:-)
Cassidy schreef:Ik ben ook wel benieuwd...in mijn ogen is een Join Up alleen nodig bij echt lastige paarden, en echt lastige paarden kun jij niet aan als je de Join Up alleen hebt "bestudeerd" en er verder geen ervaring mee hebt. In ieder ander geval vind ik het onnodig, want de problemen die je hebt zijn anders, beter en langduriger op te lossen. En als je de JU verkeerd wordt uitgevoerd, kan het heel gevaarlijk worden.
Brendaaaa schreef:Cassidy schreef:Ik ben ook wel benieuwd...in mijn ogen is een Join Up alleen nodig bij echt lastige paarden, en echt lastige paarden kun jij niet aan als je de Join Up alleen hebt "bestudeerd" en er verder geen ervaring mee hebt. In ieder ander geval vind ik het onnodig, want de problemen die je hebt zijn anders, beter en langduriger op te lossen. En als je de JU verkeerd wordt uitgevoerd, kan het heel gevaarlijk worden.
Als je dit beweert dan wordt het tijd dat je jezelf er wat beter in verdiept, want dit is je reinste onzin. Ik zou zeggen kijk naar de redenen waarom Monty Robberts hiermee bezig is, dan weet je ook mijn beweegredenen. Ik ga verder niet in op het hoe en waarom, ik had 1 simpele vraag.
Brendaaaa schreef:Cassidy schreef:Ik ben ook wel benieuwd...in mijn ogen is een Join Up alleen nodig bij echt lastige paarden, en echt lastige paarden kun jij niet aan als je de Join Up alleen hebt "bestudeerd" en er verder geen ervaring mee hebt. In ieder ander geval vind ik het onnodig, want de problemen die je hebt zijn anders, beter en langduriger op te lossen. En als je de JU verkeerd wordt uitgevoerd, kan het heel gevaarlijk worden.
Als je dit beweert dan wordt het tijd dat je jezelf er wat beter in verdiept, want dit is je reinste onzin. Ik zou zeggen kijk naar de redenen waarom Monty Robberts hiermee bezig is, dan weet je ook mijn beweegredenen. Ik ga verder niet in op het hoe en waarom, ik had 1 simpele vraag.
DewiRox schreef:En toch is het na het lezen van alle materie erg fijn om iemand te hebben die jou daar nog mee kan begeleiden en jou (als buitenstaander met kennis) bewust kan maken van jou houding wanneer je dit gaat doen. Zo te horen weet je namelijk wel waar je mee bezig bent en hoe je het in gedachten heb, maar het gaf mij meer zekerheid wanneer ik er toch bij begeleid werd. Zo iemand kan dan eventueel ingrijpen of tips geven. Al zijn het maar een paar lesjes.
Google anders eens op stal karmie.