Op zoek naar een betaalbare carrot stick.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op zoek naar een betaalbare carrot stick.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:35

Ik zou graag jullie kijk op de aanschaf van een carrot stick willen.
Alweer een paar jaar terug had ik zowel de stick als de string van Parelli, ik heb het in een ondoordachte actie verkocht en daar heb ik nu natuurlijk spijt van.
Ik wil mij weer gaan richten op het grondwerken want ons paard dwingt mij hier toe :o :') .
En dan is zo'n carrot stick wel weer handig.

Nu was die van Parelli destijds flink aan de prijs en ben ik op zoek naar een betaalbaar alternatief.
Ik kwam deze site tegen en ben benieuwd of jullie de site kennen ervaringen hebben met het materiaal.
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-29017943-2262156,0/grondwerk-longeren/bk-stick-profi/

Omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik een carrot stick in handen had zou ik ook graag willen weten wat de beste afmeting is voor de stick.

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:39

Ik heb één keer in mijn leven zo'n ding gezien en ben geschrokken van de prijs. Bamboestokje met wat ducktape is net zo effectief...

Anoniem

Re: Op zoek naar een betaalbare carrot stick.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:40

Je hebt toch ook de namaak versie?
Die zijn gewoon betaalbaar hoor, ik heb ook een 'neppe'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:41

Geen ervaring met die stick, maar deze kost hetzelfde als die van Parelli? (tenzij er een string bij zit maar dat denk ik niet aan de pagina te zien, toch?). Dus dan zou ik toch voor die van Parelli gaan.

Sowieso zou ik dat doen eigenlijk. Heb zelf een tijd met een stick van FRA gewerkt (deze was € 20 inclusief string, maar is wel al een aantal jaartjes geleden) en dat ging prima in mijn ogen. Totdat ik een stick van Parelli aanschafte en dat is toch echt wel een héél groot verschil .. Zowel qua gevoel voor jezelf (deze kan in tenminste langer dan 15 minuten gebruiken zonder pijn in mijn pols) maar ook qua communicatie, deze stick doet heel gek exact wat ik voor ogen heb, wat bij die van FRA nogal eens anders was (maar kan ook wel de 'ervaring' zijn natuurlijk ;) ). Verder is zowel stick als string van Parelli net een tikje langer dan die van FRA, en dat maakt soms net dat verschil wat je nodig hebt ..

Dus als je de stick van die site wil kopen zou ik voor die van Parelli gaan, aangezien het gewoon dezelfde prijs is .. Wat die van FRA tegenwoordig kosten weet ik niet, moet je eens opzoeken :)

@ Rytir : denk niet dat het gezond is dat iedereen zomaar dingen zelf in elkaar gaat knutselen .. Kan me niks voorstellen bij een bamboestokje met ducktape, lijkt me ten eerste al niet erg stevig te zijn en volgens mij doet dat gewoon pijn als je daar een paard mee raakt? Met zo'n stick is dat, gek genoeg, niet zo .. Natuurlijk voelt een paard dat wel, maar je kan jezelf daar gerust mee slaan zonder dat het echt pijn gaat doen (en je werkt ook op die manier dat voordat je paard die stick voelt hij al x aantal kansen heeft gehad om te reageren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:26

[***] bedabkt voor je reactie.
Kun je die parelli stick dan in Nederland ergens kopen?

Ik weet dat ik destijds hem gekocht via iemand die lid was van de savy-club maar dat er nog al wat kosten overheen kwamen ivm met verzenden en btw etc.
De kosten waren toen uiteindelijk meer dan 40,- euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:30

Misschien dat dit via instructeurs wel kan, maar dan zou je even op zoek moeten gaan en kijken hoe dat met de kosten zit inderdaad, denk dat zij het ook gewoon via Parelli zelf bestellen en dan die kosten doorrekenen aan jou (waardoor de stick alsnog duurder wordt). Maar dat moet je even zelf gaan uitzoeken, kan ik zo niet zeggen ..

Ken je trouwens het NH-forum? Daar zitten heel wat mensen die via Parelli werken en zie daar wel regelmatig oproepjes voor groepsaankopen .. Dan bestelt 1 persoon alles wat iedereen wil en heb je alleen de plaatselijke verzendkosten (want de kosten van Parelli zelf vallen weg vanaf een bepaald bedrag) en dat is vaak heel interessant .. Misschien dat zoiets dan ook een oplossing voor je is ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:31

Ik had een stok met een balletje er op werkt ook goed.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:33

String?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:35

marleen_usar schreef:
Ik had een stok met een balletje er op werkt ook goed.

Dat is een target-stick, wordt weer voor andere dingen gebruikt ;)

@ Britta31 : de string is het touwtje dat aan het uiteinde van de stick vastgemaakt wordt, op die manier heb je nog meer reikwijdte en kan je makkelijker aanwijzingen geven (beetje idee van longeerzweep, maar dan zonder het zweep-effect ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:03

Om heel eerlijk te zijn is mij dat te veel rompslomp, ik heb verder geen contacten in de parelli behalve dan die kennis en diegene die grondles geeft (maar ik weet niet of zij ook al lid is.)
Het NH-forum ken ik niet, kijkje nemen op dat forum kan ik altijd even wagen.

Zelf lid worden van die club zie ik niet zitten aangezien ik niet zo'n zelf studeerder ben en daarnaast mijn Engels niet zo denderend is.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:49

Het nhforum is zeker een aanrader. Na 15 berichten mag je een oproep plaatsen bij 'vraag en aanbod'. Als je dan om een stick vraagt zal er wel iemand antwoorden 'ik heb er nog wel eentje liggen die je mag overkopen'. Als je dat niet wilt zou ik de FRA stick+string kopen. Ik heb er een paar maanden geleden €23,50 exc. verzendkosten voor betaald. Voor een Parelli stick moet je bij Humphrey Dirks zijn. Die verkoopt ook nog meer spullen van Parelli.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:08

Maar dan kan je toch ook een lange dunne stok nemen en een touwtje aan het eind maken?Of ben ik nu heel dom.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:12

Ik heb er zelf een van http://www.equiplay.eu/equiplay2013/
Natuurlijk is hij wel iets anders dan die van parelli zelf, maar ik vind het een van de beste "namaak" die ik in handen heb gehad.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:13

Britta31 schreef:
Maar dan kan je toch ook een lange dunne stok nemen en een touwtje aan het eind maken?Of ben ik nu heel dom.

Dat kun je doen, maar werkt niet zo prettig als iets wat er speciaal voor gemaakt is.
En dan zou ik zeggen: knoop een touwtje aan je dressuurzweep.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:37

Hey kozieZ bedankt. Ik wist niet dat divoza deze sticks ook had.
Dat is een vriendelijke prijs.

Ik hoef niet perse iets van parelli, tis niet zo dat ik mij vast pin op het naam plaatje.
Waar het mij om gaat is de functionaliteit dus als de stick van FRA vergelijkbaar is en ik er op dezelfde wijze mee kan werken dan is dat okay voor mij.

[***] voor jou zat er dus wel een verschil in beide stick en ben jij meer te spreken over de parelli stick.
Zijn er meer die het verschil ervaren? en welke vond je beter en waarom?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:44

Ik heb ook een stick van equiplay. ben er heel tevreden over, gaat inmiddels alweer 4 jaar mee. Ook de leadrope komt daar vandaan.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:45

Ik weet in ieder geval dat de stick van Parelli zwaarder is, maar voor mij is dat juist een reden om die van FRA fijner te vinden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:11

Per pure toeval heb ik er vanmiddag 1 gekocht bij de eppeljeck :+ .
Een FRA stick met string voor 19,- euro :j

Hij is idd iets lichter maar dat vind ik geen probleem.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:30

ach, ik werk al jaren met een rood springzweepje waar ik een stukje touw van de action aan heb gemaakt.
totale kosten : 2 euro

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:55

paarden kunnen toch helemaal geen rood zien?

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:58

Het lijkt mij een springzweepje op de foto?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 18:39

Een zweep is flexibel, dus die kan je eigenlijk niet zo gebruiken, zoals je een carrotstick kan gebruiken.

19 euro is zeker een mooie prijs!

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:23

KozieZ schreef:
Een zweep is flexibel, dus die kan je eigenlijk niet zo gebruiken, zoals je een carrotstick kan gebruiken.

19 euro is zeker een mooie prijs!

Een spring zweep is niet flexibel.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:27

twinducklin schreef:
Ik heb ook een stick van equiplay. ben er heel tevreden over, gaat inmiddels alweer 4 jaar mee. Ook de leadrope komt daar vandaan.

Hier hetzelfde. Moet er wel bij zeggen dat ik het Parelli materiaal nog nooit in handen heb gehad, dus kan het niet vergelijken.