Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
noaaa_k schreef:wat is er dan met dat buitenrijden? wat zijn de gevolgen waar je het over hebt? het filmpje duurt namelijk 1 uur en idk waar het staat
Azmay schreef:noaaa_k schreef:wat is er dan met dat buitenrijden? wat zijn de gevolgen waar je het over hebt? het filmpje duurt namelijk 1 uur en idk waar het staat
Het meld dat zelfs met een goed passend zadel de rug in (vanuit mijn herinnering) een kwartier wat vervelend gaat voelen, na een half uur een soort slaap krijgt(met pijn) en na een uur zoveel pijn heeft gehad dat hij gevoelloos wordt.
Hoeveel er van waar is weet ik niet, maar het is niet bijzonder motiverend en voor mij ook best aannemelijk dat er waarheid in schuilt
Citaat:Denk dat het toch niet helemaal klopt, als je paard nl. aan de teugel gaat, ontspant hij zijn rug.
Dus tot hoeverre zal de rug dan gevoelloos worden?
Denk het ook
Angela schreef:Citaat:Denk dat het toch niet helemaal klopt, als je paard nl. aan de teugel gaat, ontspant hij zijn rug.
Dus tot hoeverre zal de rug dan gevoelloos worden?
Denk het ook
Thermografiefoto's van na het rijden laten ook zien dat de rug goed doorbloed is, en bij een goed passend zadel ook gelijkmatig, niet overdreven meer als voor of achter het zadel, dat lijkt me dus niet dat er geen gevoel is.
Azmay schreef:Zelf ben ik al heel lang rustig aan bezig met het begrijpen van paarden. Veel gelezen en gezien, vooral heel veel gezien hoe ik het niet wil. Ongeveer een week geleden stuitte ik via bokt op het filmpje van Path of the horse( http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... QUMAJCh1fA ) en ik wist het: Ik ging het roer om gooien!
Zonder eigen paard, gelukkig is de eigenaresse van mijn verzorgpaarden vrij "Natural".
Door omstandigheden krijg ik wellicht toch een eigen paardje, maar daar gaat het me niet eens echt om. Wanneer doe ik het nou goed?
Bitloos, uiteraard..
Maar sidepull staat het paard toe om enorm sterk te worden en schuift vrij makkelijk. Alleen een nekring vind ik prachtig, maar zodra madame denkt dat ze niet hoeft te luisteren doet ze het ook niet. Wat dan? Touwhalster?
Dan nog het rijden, een bosritje wil iedereen wel denk ik.
Het filmpje hierboven geeft echt gevolgen aan waarvan ik zelf al rugpijn krijg. Dus wat doe je dan? ga je voor goede drukverdeling met een boomzadel, boomloos dan? Zadelloos??
Och, en een paard het leuk laten vinden me je om te gaan, hoe doe je dat dan eigenlijk?
(ijzerloos, 24/7 buiten met kuddegenoten en dekenloos met schuilstal is uiteraard geregeld)
Zoveel manieren, zoveel meningen.
Ik ben best bereid om de lange weg te nemen hoor, ik hoef er ook niet op te rijden zolang het op de grond niet in orde is. Ik wil het zo graag goed doen, en ik weet dat ik fouten ga maken, maar ik ben nu alleen al 2 dagen aan het zoeken naar een geschikt hoofdstel. Het zadel durf ik niet eens naar te kijken.
Ik ga dit weekend naar Equiday, hopelijk leer ik daar nog wat nieuws.
Azmay schreef:Och, en een paard het leuk laten vinden me je om te gaan, hoe doe je dat dan eigenlijk?
Azmay schreef:Bedankt voor de extra reacties, vooropgesteld kijk ik naar het paard.
Bitloos is overigens de keuze omdat ik merk dat de meeste paarden het prettig vinden, en wat met bit kan, kan ook zonder. Als het niet werkt kan ik er altijd nog een bit in hangen, maar de drammers drammen toch wel, metaal of leertje op de neus..
Cassidy schreef:Voldoet een programma niet omdat het programma niet voldoet, of omdat de beoefenaars het niet hebben begrepen, en je het verkeerde referentiekader voor je hebt?
En heb je de filmpjes al bekeken?
Deze was ik nog vergeten. Hele doffe paardjes idd.
http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbBHxI
http://www.youtube.com/watch?v=K5ZmDkhqhW8
Het is maar wat je in een paard wilt zien.