Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorientjuh schreef:Dus vaker aan de hand werken bedoel je dan?
dorientjuh schreef:Maar afvloeien van spanning betekent toch juist dat je paard dan ontspant?
Wendy schreef:dorientjuh schreef:Maar afvloeien van spanning betekent toch juist dat je paard dan ontspant?
Natuurlijk, maar het feit dat er spanning was, en dat het afvloeien nodig is, vind ik een slecht teken. Doel is altijd nog om te voorkomen dat er spanning is (alhoewel dat niet altijd kan natuurlijk, maar ik vraag me dan altijd af hoe het kan dat er toch nog zoveel spanning is opgebouwd, wat is de oorzaak en wat kan de volgende keer anders?).
Lastig te omschrijven merk ik.
dorientjuh schreef:Oke, ik snap het. Maar hoe moet ik het dan opbouwen? Ze zal toch aan de situatie moeten wennen dat ik erop zit en dat er niemand naast loopt. Het lijkt me niet meer dan normaal dat een paard meer gespannen / minder ontspannen is tijdens een nieuwe activiteit dan wanneer het iets moet doen wat hij al 300x heeft gedaan. Kleinere stapjes dan? Als in: opstappen, even zitten en weer afstappen?
Wendy schreef:dorientjuh schreef:Maar afvloeien van spanning betekent toch juist dat je paard dan ontspant?
Natuurlijk, maar het feit dat er spanning was, en dat het afvloeien nodig is, vind ik een slecht teken. Doel is altijd nog om te voorkomen dat er spanning is (alhoewel dat niet altijd kan natuurlijk, maar ik vraag me dan altijd af hoe het kan dat er toch nog zoveel spanning is opgebouwd, wat is de oorzaak en wat kan de volgende keer anders?).
Lastig te omschrijven merk ik.