band vergroten mijn nieuwe paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

1Romy1

band vergroten mijn nieuwe paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 14:14

hi bokkers!

Ik heb nu ong. 4 maanden m'n eigen paard nadat ik uitgegroeid was van mijn pony.
Ze is nog maar 5jaartjes jong en zit al flink in de lengte.
Maar een geweldig karakter! Ik kan haar dan ook prima rijden, nu zijn we wedstrijdgericht aan het trainen en dat gaat ook super; maar ik vind dat je echt een goede band met je paard moet hebben voordat je de volle prestatie kan verwachten. Ze is heel braaf en pakt nieuwe dingen dan ook snel op. :)
Wie weet tips waardoor ik de band met mijn paard vergroot, hoe zij mij als de 100% leider gaat zien en we één worden?
Ik wil wel graag aan het werk met oefeningen die behalve onze band vergroot leuk zijn en ook nog eens goed voor m'n merrie.
dus: alle suggesties zijn welkom! :j

stellanoella

Re: band vergroten mijn nieuwe paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:24

Vrijheidsdressur

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:30

Freestylen, schrikparcoursje

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 14:37

Maflinger_S schreef:
Freestylen, schrikparcoursje

wat houdt freestylen precies in?
Schrikparcours is een goed idee! ga ik zeker doen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:23

Freestylen is de methode van Emiel Voest om grondwerk met je paard te doen en je paard te leiden dmv lichaamstaal.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:34

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:11

Toen ik je openingspost las, was het eerste wat ik dacht; loswerken en grondwerken. Het loswerken legt een prima basis neer voor jullie beiden om elkaar op een andere manier te leren kennen en aan de vertrouwensrelatie te werken. Je vind meer informatie over het loswerken en grondwerken op mijn site, er staat ook een link op naar de site van Emiel Voest en anders via google even zoeken. Veel plezier alvast ;)

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:04

NH_trainer schreef:
Toen ik je openingspost las, was het eerste wat ik dacht; loswerken en grondwerken. Het loswerken legt een prima basis neer voor jullie beiden om elkaar op een andere manier te leren kennen en aan de vertrouwensrelatie te werken. Je vind meer informatie over het loswerken en grondwerken op mijn site, er staat ook een link op naar de site van Emiel Voest en anders via google even zoeken. Veel plezier alvast ;)

Bedankt, dit ga ik proberen!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:23

1Romy1 schreef:
hi bokkers!

Ik heb nu ong. 4 maanden m'n eigen paard nadat ik uitgegroeid was van mijn pony.
Maar een geweldig karakter! Ik kan haar dan ook prima rijden, nu zijn we wedstrijdgericht aan het trainen en dat gaat ook super; maar ik vind dat je echt een goede band met je paard moet hebben voordat je de volle prestatie kan verwachten. Ze is heel braaf en pakt nieuwe dingen dan ook snel op. :)
Wie weet tips waardoor ik de band met mijn paard vergroot, hoe zij mij als de 100% leider gaat zien en we één worden?
Ik wil wel graag aan het werk met oefeningen die behalve onze band vergroot leuk zijn en ook nog eens goed voor m'n merrie.

Twee weken trektocht in je uppie doet wonderen..........

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:25

ik lees even mee. Ik ben van plan een 5 jarige te kopen, afgelopen april 4 maanden training achter de rug en wordt nu niet meer gereden. Ze komt pas in maart.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 16:05

ikke schreef:
1Romy1 schreef:
hi bokkers!

Twee weken trektocht in je uppie doet wonderen..........

haha kon het maar!! Ben nu ong. 7x met haar naar buiten geweest en de eerste keer was álles eng, en de 7e keer was het al een heerlijke ontspannen rit. dus het zou kunnen!! Ze is braaf zolang het 'gevaar' maar niet van achteren komt... maar ja, welke ouder laat een meisje van 15 met een paard 5 echt weg?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:06

parelli is ook heel leuk om te doen.! anders PB je me maar :)

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:45

Gewoon tijd haar doorbrengen. Lekker naar buiten, samen langs enge dingen lopen zodat ze je leert vertrouwen?

Rooszazou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:59

Door poetsen, hem voeren, naar de wei brengen en al die kleine dingetjes kom je al een heel eind ! een paard heeft meer aan duidelijkheid dan aan liefde

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:22

Dan ga je toch samen met een vriendin op trektocht? Trektocht is altijd goed voor de relatie met je paard ;)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:54

Grondwerk, Natural Horsemanship, vrijheidsdressuur, veel bezig zijn... dus ook poetsen, wandelen etc.! :)

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:59

Rooszazou schreef:
Door poetsen, hem voeren, naar de wei brengen en al die kleine dingetjes kom je al een heel eind ! een paard heeft meer aan duidelijkheid dan aan liefde

ik ben ook wel altijd heel concuquent naar haar toe. Wat vandaag niet mag, mag morgen ook niet. En wat gister 'stout' was, is vandaag net zo 'stout'.
Ze pakt het ook prima op en luistert perfect! Maar daarnaast lekker veel knuffelen is niet slecht natuurlijk ;)

hwesteinb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:03

het heeft een half jaar tot een jaar nodig om die band met je paard te krijgen.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:25

the seven games,vrijheidsdressuur,grondwerk,agility enz. :)

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:28

hwesteinb schreef:

Ik geef je geen gelijk hierin het ligt aan het karakter van je paard en jezelf wat je met hem doet enz. bij iedereen is het verschillend wanneer je een goede band met je paard gaat krijgen bij mij heeft het bestwel een tijdje geduurd om het vertrouwen te winnen en een goede band te krijgen met mijn pony dat kwam alleen maar omdat Pepper heel erg dominant was.. dus ga niet meteen dingen zeggen die niet waar zijn ! ; )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:20

hwesteinb schreef:

Er zijn paarden waar ik binnen een paar minuten een band mee heb, en er zijn paarden bij wie dat nooit gaat lukken. Dus niet waar.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:20

gewoon vaak er naar toe gaan zonder dat je degelijk elke keer ermee wilt werken.

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:27

Ik Doe veel aan grondwerk, loswerken en vrijheidsdressuur met mijn pony en het gaat super. Veel mensen zeggen dat het goed te zien is dat we een band hebben. Ik raad dus aan om vrijheidsdressuur, grondwerk en loswerken te doen : ) Veel plezier!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:38

Zoals ik nu doe: buiten met mn paard aan de hand aan het grazen. Hij eet en ik hang ondertussen tegen hem aan, klets 100 uit en vermaak me met bokken op mn mobiel.

Ik heb mijn paard nu bijna 5 maanden. De 1e periode was best pittig. Ik heb in 1e instantie veel met hem gefreestyld en gegrond werkt. Hij reageerde vanaf de grond nu zo goed op me dat ik hem als hij op de race stand staat, ik hem stil kan zetten door alles maar uit te ademen.

En wat dacht je van gewoon lekker spelen? wij stuiteren met enige regelmaat lekker springend en gek doend door de.longeer. Heerlijk zo met zijn weetjes :)
En ik voetbal met mijn paard (zie filmpje onderschrift) daar doet hij het alleen, maar we doen het ook samen.
Mmm... Als ik het zo eens bekijk heeft hij eigenlijk best een feestprogramma. Maar ach hij is nog jong, en moet nog lang mee.

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:58

Volg de methodes van verschillende NH experts, zoals Voest, of Parelli, en doe tijdens het rijden ook dingen waarvan je weet dat je paard het leuk vindt.