Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
FriesWytske schreef:Verkopen. Jij bent duidelijk nog niet toe aan een jong paard wat net is ingereden. Sorry, maar hier wordt ik gewoon zo kwaad om. Dit paard heeft gewoon iemand nodig die snapt hoe je met jonge paarden om moet gaan. En als het niet lukt niet direct zegt dat ie getraumatiseerd is.
Amalarab schreef:waarom niet nog een jaartje in het land? (goedkoper stallen, desnoods iets verder van huis) en dan rustig weer opbouwen volgend jaar.
kan je intussen weer wat sparen en om je heen kijken voor een andere, beter, mss zelfs goedkopere trainer. ook als je nu met de wedstrijden was gestart had het je toch geld gekost?
succes!
russel schreef:Wat geeft jouw het idee dat dit een getraumatiseerd paard is?
Misschien heeft je trainer wel een verkeerde invloed op dit paard...
Europees niveau of niet....zegt mij niet dat het ook goed gebeurd...paarden zijn individuen en daar is geen standaard training voor..
FriesWytske schreef:Dat iemand op hoog niveau rijd, zegt mij helemaal niks. Hoe iemand met zijn paarden omgaat veel meer. En deze persoon gaat dus duidelijk niet goed om met jonge paarden. Anders was dit helemaal niet gebeurt. Bij een jong paard hoor je de tijd te nemen. En dat heeft deze persoon dus duidelijk niet gedaan. Want dan had hij jou het advies ook gegeven om dit paard rust te geven en lekker het land op te gooien. Nadat ie beleert was. Een jong paard hoort namelijk te kunnen verwerken wat ie meemaakt. En daar de tijd voor te krijgen. Net zoals ieder paard wat iets nieuws meemaakt.
stormy8 schreef:Omdat we maar geen verklaring vinden voor zijn onvoorspelbare en overdreven schrikreacties dachten de trainer en de osteopaat dat de oorzaak misschien bij een vroeger trauma ligt maar dat is ook maar speculatie. Ik ben er zeker van dat hij bij mij nooit iets tegengekomen is want hij stond gewoon in het land en buiten gewoon basic grondwerk is er niets met hem gebeurt.
Dat hij een persoonlijkere aanpak nodig heeft ben ik volledig mee eens, probleem is gewoon waar vind ik iemand met die ervaring en kennis die hem wil overnemen?
FriesWytske schreef:Dat iemand op hoog niveau rijd, zegt mij helemaal niks. Hoe iemand met zijn paarden omgaat veel meer. En deze persoon gaat dus duidelijk niet goed om met jonge paarden. Anders was dit helemaal niet gebeurt. Bij een jong paard hoor je de tijd te nemen. En dat heeft deze persoon dus duidelijk niet gedaan. Want dan had hij jou het advies ook gegeven om dit paard rust te geven en lekker het land op te gooien. Nadat ie beleert was. Een jong paard hoort namelijk te kunnen verwerken wat ie meemaakt. En daar de tijd voor te krijgen. Net zoals ieder paard wat iets nieuws meemaakt.
Dhani schreef:Ik denk dat je te snel wil. ik zeg ook zet hem een jaartje op het land of een half jaar. laat hem de boel eens laten bezinken! Het is een jong paard. wat naar mijn idee veel te veel moet. Een 3 jarige uit het land plukken ( jij zegt dat hij in het land heeft gestaan ) bij een trainer droppen en er dan elke dag mee trainen??
Nee dit dier is overprikkeld. en nog lang niet toe aan elke dag werken.Mijn idee
Cassidy schreef:Mocht je een koper zoeken, kijk even op http://www.trainingsstalstarnmeer.nl
Misschien kunnen ze bemiddelen, of ander hebben ze misschien wel interesse in een overname van het dier.
Dit geeft aan dat het zadel geintroduceerd is toen hij daar nog niet aan toe was, en dat hij daardoor vluchtreacties is gaan vertonen. Is dus niet heel slim geweest. Je gaat pas een zadel opdoen als de singel in alle rust geaccepteerd is, en dat lukt met de juiste voorbereiding. Er zijn gewoon wat stappen overgeslagen. Ik snap niet waarom je volhoudt dat dit goed gedaan is, want dat is het overduidelijk niet.Citaat:In het begin was hij zeer braaf, maar toen hij zadeltraining kreeg begon hij overgevoelig te reageren op de singel. Dat probleem is na 2 maanden elke dag werken langzaam verdwenen. Bij het rijden was hij heel ritselig op de ruiter en hij liet overdreven schrikreacties zien op kleine impulsen.