Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_RMHorse_ schreef:iza_viv schreef:Nou bit of geen bit, je zou der moeten stoppen met je houding, niet door in der mond te rukken
Jezus wie zegt dat ik dat doe? Maar zonder contact met de mond stopt ze niet want dat snapt ze nog niet
Ahaa!!!! De reden dat ik met parelli begin
Cassidy schreef:En wat jij nu roept is ook de reden waarom er gezegd wordt dat je in het begin er nog maar beter niet op kunt stappen. Je gaat je paard opnieuw beleren, dus als jij heel veel moeite doet om iets nieuws aan te leren maar toch iedere keer naar het oude moet grijpen omdat ze het anders niet snapt, ben je dan eerlijk en duidelijk voor je paard?
Als jij probeert je paard licht te krijgen in de mond, dat hij op de minste beweging van je teugel, zelfs het gewicht van de teugel gaat reageren, zou het helpen en eerlijk zijn als je een keer heel hard in moet komen, puur uit veiligheidsoverwegingen?
_RMHorse_ schreef:Dacht dat iedereen wel zo'n beetje met teugels remde? Al is dat hard of zacht.
Kan jij dan bij iedere ruiter hethoofdstel afdoen en ze zeggen dat ze nu een rondje moeten draven en dan remmen? Denk dat heeeel veel mensen dat niet kunnen.
Dan is er dus met heeeeel veel mensen iets mis. En wordt op heeeel veel manege's iets verkeerds aangeleerd
Ik begin met parelli juist omdat ik dat wil leren, en niet genoeg ervaring heb om het haar zelf op een goede manier te leren. Dus ja ook ik sluit mijn handen voor een ophouding;) wie niet?
Is daar wat mis mee?
En stoppen met rijden verhaal: omdat ik het erg leuk vind? Maar stond al eerder dat ik aan het afbouwen ben, eerst lezen dus.
Wat een rotreacties zitten er tussen zeg... Zucht bokt