Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bandida schreef:Ik vind het een marteltuig, zo'n scharen aan zo'n dunne touwtjes.. hoe moet dat voelen als je er druk op zet? Doe dan maar gewoon een goed lederen hoofdstel..
ps: zelf al jaaaren bitloos, maar dit valt voor mij onder hetzelfde type dwang als een bit..
keona schreef:spaanse en portugeese paarden worden vaak zonder veel druk van voor gereden(vaak een los teugeltje)Bandida schreef:
ZusJacobs schreef:Lovely schreef:Dit is waarschijnlijk speciaal voor ruiters die niks voelen of een onuitgewerkt autoriteitsprobleem hebben, want een beetje paard heeft dit niet nodig om de boodschap te begrijpen.
Maar wat mij betreft is dat exact het zelfde als de stang (en trens..)..
Lovely schreef:ZusJacobs schreef:
Maar wat mij betreft is dat exact het zelfde als de stang (en trens..)..
Met dat verschil dat de stang en trens combinatie al sinds mensenheugenis bestaat en deze touwhalster-met-scharen toestand is verzonnen binnen het bitloze, 'paardvriendelijke' concept dat de laatste tijd in zwang is.
Lovely schreef:Met dat verschil dat de stang en trens combinatie al sinds mensenheugenis bestaat en deze touwhalster-met-scharen toestand is verzonnen binnen het bitloze, 'paardvriendelijke' concept dat de laatste tijd in zwang is.