Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pleiada schreef:Ik heb dvd's van hem en vind het echt fantastisch om te zien wat hij kan met zijn paarden..In een dvd legt hij ook uit hoe pijnlijk een bit kan zijn erg mooi om te zien..
Cozey schreef:pleiada schreef:Ik heb dvd's van hem en vind het echt fantastisch om te zien wat hij kan met zijn paarden..In een dvd legt hij ook uit hoe pijnlijk een bit kan zijn erg mooi om te zien..
Jaaa, ik voelde me ineens heel klein worden, want ook ik trek weleens aan het bit (harder, of strenger dan bedoeld) en dan zijn die foto´s erg confronterend...
H_Nalanta schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat hij zijn paarden alleen houdt, dus ze niet samen heeft zodat hij de leider blijft en ze zo gehoorzaam zijn.. Geen idee of het klopt hoor..
Ik weet niet, ik vindt hem vééééél te kritisch over van alles en nog wat. Hij kijkt te zwart wit terwijl er ook een enorm grijs gebied is.
Bizzybijtje schreef:Het is meer een sekte dan een methode hoor.
VogeltjeM schreef:Ik vind dat forum ook vrij sektarisch... Als je je aanmeldt moet je eerst een hele tijd berichten posten, in een soort subforumpje, die laten zien hoe overtuigd je bent van zijn methode en hoe verschrikkelijk de paardenwereld wel niet is etc., en als je je dan een tijd (kan een maand zijn, maar ook een half jaar) meegaand genoeg hebt opgesteld, dan mag je pas in het forum.
Had me daar dus aangemeld, maar heb het nooit tot het echte forum geredIk vond het allemaal een beetje te beklemmend. Als ik dan vroeg hoe zij wilden dat ik met mijn paard omging, was het antwoord 'laat hem een jaar in de wei staan en ga erbij zitten'. Oké, ik heb respect voor alle denkwijzen, maar ik vond dit voor mezelf, met mijn verzorgpony, niet echt realistisch
.
Ik vond sowieso de hele denkwijze wat te extremistisch. Volgens de mensen op dat forum ben je zelfs fout als je je paard aan het halster ergens naartoe leidt, want dan 'leg je hem je wil op, en wie ben jij om dat te doen?'. Ikzelf geloof in een gezonde leider-volgelingrelatie tussen mens en paard, maar dat kon dus niet, volgens die mensen op dat forum. Want het paard is een levend wezen dat niet ondergeschikt zou moeten zijn aan de mens.
Nou ja, Nevzorov doet natuurlijk mooie dingen enzo, maar ik heb toen wel besloten dat het niet mijn pakkie-an was. Vond de hele denkwijze vrij bizar.