Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:" Ik wil mijn verzorgpaard dingen leren met parelli.
ze reageert al heel goed, alleen lukt het achteruit gaan niet.
voor de rest luisterd ze heel goed. ook naar commando's met stem."
Angela schreef:Ik denk dat het gezien je vraag verstandig is dat je het parelli pakket gaat kopen, en deze ook eerst helemaal gaat bekijken voor je aan de slag gaat. Naar mijn mening kun je niet "ergens" met Parelli beginnen zonder ook echt het level 1 door te nemen, en stapje voor stapje toe te gaan passen.
Je geeft aanCitaat:" Ik wil mijn verzorgpaard dingen leren met parelli.
ze reageert al heel goed, alleen lukt het achteruit gaan niet.
voor de rest luisterd ze heel goed. ook naar commando's met stem."
Maar als ik daarna lees dat je niet weet wat een carrotstick is, dan denk ik dat je echt bij het begin moet gaan beginnen, en niet halverwege..
_horselovee_ schreef:naar me toe lopen doet ze wel heel goed.
hoef maar een klein 'trekje' te geven en ze komt. of kom maar te zeggen
alleen achteruit gaat dus niet goed (van phase 1, de rest komt nog wel
Cassidy schreef:Als het goed is heb ik je toen geadviseerd om begeleiding te zoeken en niet zelf maar wat aan te gaan klooien.
Als ik dat toen niet gedaan heb, wil ik dat alsnog doen.
Zoek begeleiding bij Parelli als het niet lukt.
Aparte oefeningen geisoleerd meenemen gaat niet lukken.
Er zit een volgorde in de oefeningen en die dien je te respecteren.
Anders loop je tegen het probleem aan waar je nu al tegenaan loopt...namelijk dat je paard niet uitvoert wat jij wilt en jij niet weet hoe je de aanwijzingen moet versterken.
Cassidy schreef:_horselovee_ schreef:naar me toe lopen doet ze wel heel goed.
hoef maar een klein 'trekje' te geven en ze komt. of kom maar te zeggen
alleen achteruit gaat dus niet goed (van phase 1, de rest komt nog wel
Iedere aanwijzing die je paard niet hoeft op te volgen is een aanwijzing die je niet had hoeven geven.
Werkt fase 1 niet ga desnoods door naar fase 4. Als je wat vraagt MOET je paard dat uitvoeren. Al het andere creeert ruis!
_horselovee_ schreef:huh? je zegt net dat je bij het begin moet beginnen, en niet in het midden moet gaan klooien?