Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EllaBellaah schreef:Bedankt voor al je info! Zal vanavond rustig de filmpjes bekijkenIk heb met NH altijd zo'n associatie hoe er in films op die mustangs enzo gereden wordt, helemaal vrij zonder hoofdstel etc puur op het vertrouwen tussen paard en ruiter, echt prachtig om te zien vind ik dat!
EllaBellaah schreef:Er was iemand bij die haar eigen paarden heeft ingereden die stuk voor stuk hele lieve brave paarden zijn (zowel op de grond als in het zadel). Bij mij op stal zijn er nog 3 mensen die hun paard hebben ingereden en iemand die van een verpest manege paard een heel leuk westernpaard heeft gemaakt.
Bij het longeren heb ik eerst de beugels er af gehaald en later laten bungelen, hier reageerde hij niet op. Ook bij het opstappen bleef hij ontspannen en liet het maar over zich heen komen, het wegstappen ging heel goed maar ineens raakt hij dan in paniek. Hij ziet wel vaker spoken en kan daar heel heftig op reageren.
Ik ben nu aan het rondvragen op stal wie zij er dan bij hadden die hun les gaf en wat hun ervaring daar mee was. Iemand bood al aan omeen keer te komen kijken bij haar les, van diegene heeft ze ook NH lessen gehad en heeft haar begeleid in het omscholen van het paard.