Als ik hem corrigeer met het touw, bijv hem van achter aan blijven sporen als we langs een kudde vriendjes lopen, en hij telkens stilstaat, of als hij aan mijn andere kant wilt lopen en ik dat niet wil, of ik hem naar een bepaalde richting wil sturen, word ie helemaal gestressed, gek, trekt ie zich los (dit is hem al 2 keer gelukt, gelukkig bij stal, vandaag buiten probeerde die het weer, niet gelukt) en hij kan het echt niet verdragen.
In het begin ging het eigenlijk allemaal wel, alleen sinds ik echt wat meer games ben gaan doen, en dan specifiek de jojo-game, kan ie het niet meer verdragen. Ik heb er voor nu ook even een punt achter gezet omdat ik niet wil dat onze relatie nog krakkemikkiger en onstabieler word dan dat het al was en is, maar ik vind het wel erg raar en ook een beetje jammer.
Dingen zoals achter mij blijven doet ie braaf. als ik stop, loopt me vaak wel (perongeluk) voorbij, maar corrigeert zichzelf 9 van de 10 keer. En zelfs tijdens het lopen zie ik dat hij zichzelf wel is corrigeert als ie zelf opmerkt dat ie mij voorbij loopt. Ook lichamelijk druk, waar die geen aanraking bij nodig heeft doet ie echt prima. Dus waar ik bijv een straat in wil slaan, dan draait ie gewoon mee ook al is het aan zijn kant, ook rondom bijv een pion of iets doet ie.
Maar dingen zoals aansporen van achter, de achterhand met het touw opzij sturen, een zijkant blokkeren, daar kan die echt niet tegen.
Verder mag ik hem wel overal aanraken, vind ie geen probleem. Hij is ook niet bang van me ofzo want als ik niks van hem wil maar hem gewoon een aai over zijn neus wil geven vind het ook geen punt.
Tips, advies en hulp zijn ontzettend welkom