Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gypsy schreef:Maar waarom trekken? Dat win je toch nooit?
Als je nou les zou nemen had je instructeur je wel verteld dat het gewoon een kwestie is van been geven, en idd nog een ophouding indien nodig.
Aaronliefde schreef:ik denk dat je hier wel wat aan kunt hebben. mijn pony begon vroeger (ook toen ik nog met bit reed te grazen op de wei niet echt maar als ik ergens langs reed waar erg lang gras was dan had ik het zitten. ik wil je al zeggen dat je dit met trekken niet op lost uiteindelijk trekken ze zich toch weer los. ik heb men paard geleerd dat hij niet mag eten als ik het niet toe laat door iedere keer als ik voelde dat hij het zou gaan doen een tikje te geven op de hals met een zweep en nee te zeggen na een tijd hoef je enkel nog nee te zeggen als hij zen hoofd naar beneden wil doen. deze manier heeft erg goed gewerkt voor mij en nee mijn paard heeft geen lappen gekregen van de zweep voor de genen die er zo over zouden denken.
nu kan ik zelfs prima neckrope gaan rijden zonder dit vervelend probleem met gras. als ik hem zelf laat eten en ik wil weet voort gaan hoef ik enkel maar men teugels of men neckrope op te pakken en zeggen genoeg.
dat weg lopen zonder bit zou je kunnen afleren met een one rince stop of door je paard een commando aan te leren zodat je paard weet dat hij moet stoppen