Ik vroeg me af of er meer bokkers zijn die hun paard bitloos willen gaan beleren (dit of volgend jaar) of beleerd hebben. Het lijkt me wel leuk om een (huiskamer)topic te openen waar we elkaar een beetje op de hoogte houden en gedachtes en ideeen uit kunnen wisselen.
Is hier interesse voor? 
Mijn haflinger Alvaro is 28 maart drie geworden. Ik ga hem volgend jaar bitloos beleren. Hij heeft al wel een bitloos hoofdstel om gehad, en we hebben al wat werk aan de hand gedaan daarmee. Hij reageert er prima op. Mijn ventje gaat nooit een bit in krijgen.

maargoed das natuurlijk ook weer een andere discussie.
zie je ook wel op het filmpje, de hele tijd draaien etc. Gewoon vol blijven houden maar wel heel rustig blijven. Been aanleggen, paard liep achterwaarts, been aan blijven houden maar niet meer druk erop leggen en als ze stil ging staan was dat een stap in de goede richting dus been los en daarna weer been aanleggen en steeds herhalen en nu snapt ze dat been aanleggen voorwaarts betekend en als ik mijn gewicht verplaats en beenaanleg dan moet ze achterwaarts of halthouden. Ze loopt nu ook mooi voorwaarts zonder zelf te stoppen, ze wacht gewoon op mijn signalen en hoort ze niets dat doet ze gewoon waar ze mee bezig was dus voorwaarts gaan. De draf doen we nog niet daar ben ik nog niet zeker genoeg van.