Zo, wat is dat toch heerlijk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Zo, wat is dat toch heerlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:49

Nee niet denigrerend naar zogeheten traditionals toe bedoeld, maar wou het wel even kwijt.

Ik geniet momenteel van heerlijke sneeuwritten!!!
Geen ijzers, gezonde hoeven. Chase loopt gewoon over ijs zonder uit te glijden, Flame gewoon in de berm maar draf een fikse galop alles kan!
De paarden staan ook gewoon op de wei dus weten prima hoe gek ze het kunnen maken, ik vertrouw ze erop dat ze daar zelf wel op letten, en dat gaat ook heel goed.
Vandaag heerlijk zacht gezeten op mijn boomloosje, geen koude harde kont, absoluut niet.
Gekl**t met dekens? Waarom? Het beest heeft al een vacht hoor, na het rijden even 15 min wachten tot hij niet meer zo heel nat is (dus in de tijd dat ik mijn spullen opruim) en dan weer lekker naar buiten. Nog meer tijdsbesparing, gewoon met halster rijden, vooral omdat poown het fijn vind.
Schrikken, fris zijn? Er sprongen vandaag 2 herten vlak voor me uit de bosjes, ik schrok me 't leplazerus maar paardlief galopeerde doodgemoedert voort. Het was wel een leuk uitzicht, ze bleven een tijdje voor ons uit rennen. :D
En och haast heeft die in de zomer ook, hij zit gewoon euh bijzonder goed in zijn vel.

Oja wat is het leukst om te doen? In de ijzige wind en sneeuw een spelletje doen met je maatje. Schuilstal? Neh das voor mietjes, als er eten in ligt gaan we erin, ook om hem te slopen, maar verder niet. Wij zijn stoere 24/7 12/12 (jep het hele jaar door) buiten paarden.
Poetsen doe ik momenteel alleen om een berg sneeuw van hun rug te halen.

Vriendin die haar paard op ijzers heeft staan lachtte vandaag als een boer met kiespijn toen ik vertelde dat ik buiten ging rijden. :(:)
Tja en daarom ga ik nu voor natuurlijk paardenhouden, met zo min mogelijk rompslomp het wezen paard optimaal benutten!

En, wie geniet er nu ook van relaxte sneeuwritten? ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:51

Ik denk dat je topic beter verplaatst kan worden, natural houden is namelijk wat anders dan Natural Horsemanship. Of is dit beter op zijn plek onder VvdD?

zap

Re: Zo, wat is dat toch heerlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:52

hahaha, ik ken het :D

Heerlijk buitengereden hoor :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:53

Ik ben vandaag hoofdzakelijk bezig geweest met het voorzien van tegen de 100 paarden van water, aangezien de waterleidingen bevroren zijn...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:55

Oja gut ik zie het al, niet opgelet welke van de twee ik pakte natuurlijk. Jij bent nog wel scherp gelukkig. Denk beter bij naturals dan, eventjes een mod vragen...

Ojee Cassidy... Hier is het inderdaad ook emmertjes dragen, maar voor 5 paarden is dat nog te overzien.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:58

Ik heb 1 sneeuwrit gedaan, redelijk relaxt behalve dat mijn paard meende dat er ergens een vreselijk sneeuwmonster in de bosjes zat. Harder dan een sukkeldrafje durf ik toch niet zo aan al staat ze 24/7 buiten, de wei is vlak maar in het bos toch minder. Maar ze glijdt niet uit in ieder geval.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:59

Ik merkte vandaag nog de voordelen van de enorme wintervacht van miss wolletje, het is zo lekker warm als je even zonder zadel gaat rijden :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:00

Haha ach hier zijn ze inmiddels wel gewent aan sneeuw. Dat scheelt.
Flame glijd op de weg nu wel heel erg, maar goed ik zelf ook.
Chase lijkt wel sneeuwkettingen om te hebben, vraag me niet hoe maar die glijd gewoon niet! Ik kan niet eens lopen daar waar hij wel gewoon vrolijk doorstapt. :oo

@Orchid: Ooohhh ja heerlijk! Het is dat ik last heb van mijn stuitje anders had ik dat ook gedaan ja.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:08

NH => NA

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:10

Ben 't helemaal met je eens :j Nu heb ik geen eigen paard maar als ik die had, zeker op deze manier :j

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:27

Vandaag ook heerlijk zonder zadel gereden, af en toe er even naast om weer mijn tenen tot leven te wekken :)

Ik ben niet eens meer te zien in de sneeuwstorm :P
Afbeelding

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:30

Hier genoten van de sneeuw, een echte rit met ijzige wind, sneeuwvlokken om je oren, half bevroren neus en smile van oor tot oor.

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:32

ik rij ook in de sneeuw. niet met mijn jonge paard, maar met een oudje. :+ daar ben ik eigelijk ook te groot voor, maar de verzorgen kon niet. zadel erop en gaan,! heb zo genoten. helemaal samen met m'n paard, heerlijk <3

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:35

ook ik heb gisteren en vandaag heerlijk buiten gereden:paard zonder ijzers,glijdt nergens uit, regelt zelf waar en hoe hard hij kan lopen. Ik kreeg wel veel commentaar van wandelaars die het erg gevaarlijk vonden wat ik deed..... zij weten niet dat mijn paard in Oostenrijk in de winter voor de slee heeft gelopen en weet wat sneeuw/gladde ondergrond is :+

In de paddock en op de wei wordt volop gespeeld, vooral mijn bejaarde pony en 3 jarige ezel vermaken zich prima in de sneeuw!

Omdat ezels niet tegen nattigheid kunnen (ze hebben geen vetlaag op hun huid zoals paarden) staat er 1 box open, er ligt niet eens mest in, zo lang staan ze er dus in (tot het hooi op is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:21

Die-hard NH persoon hier, maar mijn paard is echt niet in staat om met glad weer op zijn eigen benen te letten. Gister nog maakte hij een enorme schuiver in de wei omdat hij een beetje jolig was met andere paarden. Denk dus dat dit behoorlijk paard afhankelijk is. (Mijn paard gaat overigens ook op zijn smoel als hij eet tijdens het lopen, een echte man, nooit meer dan 1 ding tegelijk)

LadySierra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:30

Fellor schreef:
(Mijn paard gaat overigens ook op zijn smoel als hij eet tijdens het lopen, een echte man, nooit meer dan 1 ding tegelijk)

Whahahaha!!!! Dat doet mijn paard ook! _O-

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:33

jeeej, bokkers die weet wat een paard is :P :P :P

Heb van de week ook heerlijk buitengereden, over de straat heen gegallopeerd, met ijzel erop, en meneer vind het heerlijk..
Ijzers met kalkoenen, geen last van, meneer heeft 100% evenwicht, dus die kan daar makkelijk op blijven staan.

Druk zijn, ook niet, want meneer staat 24/7 buiten, en kan zijn energie lozen :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:46

Ik heb vandaag ook een klein rondje gedaan maar toen ik halverwege van het dorpje was ben ik toch even afgestapt.
De sneeuw zat behoorlijk platgereden aan de weg vast wat het best glad maakte. Maar verder was het goed te doen en vooral lekker om weer eens op het paard te zitten.

Morgen met het andere beest maar een rondje.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:16

jaaa..lekker stappen in de sneeuw..wel in de berm (want de weg is glad)tot aan het bospad (200 meter) en dan is het genieten . paardjes bokkend en rennend door de wei en als ik koud krijg, warm ik mijn handen even aan hun warme wollige vacht. geen klontjes, geen gepoets, alleen wat gesjouw met hooi en water; ach...zo sielug..ja voor mij:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 13:03

Ik deed ook wel eens afstappen hoor cowgirl, soms is het heel veradelijk. Als je zelf onderuit gaat dan ga ik niet proberen er op een paard overheen te gaan.

moesensjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 01:48

haha

heerlijk he zo'n paard :D ik ben er ook erg blij mee.

Alleen is bij ons de bos opgang bevroren dus moesten we naar de pony club

Daar was het rustig joh :P want ja in de sneeuw kan je niet rijden :+ geen dressuur k*tjes :D
hoefde die ook niet bang te worden van mijn levensgevaarlijke bitloze en boomloze omtoming <3

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 01:51

Nou, lekker respectvol ben je naar anderen toe...:n

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 01:55

er zijn ook dressuurk*tjes die in de winter buiten aan het crossen zijn hoor :+ Zelfs tussen de wedstrijden door... maar ook ik moet toegeven dat het heerlijk rustig is in het bos :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 01:58

ach vooroordelen, sommige mensen zijn een levend voorbeeld.
anderen weer niet :)

paardlief staat ook lekker buiten, grondwerken doen we op een vlak stuk erf.
bak is momenteel niet begaanbaar.
maar niets is fijner dan even lekker door de sneeuwploeteren met een paard dat je lachend eruit wandeld.
je hebt zeebenen en je hebt sneeuwbenen ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:31

Helaas laten de wegen dat hier niet toe...Er is veel sneeuw gevallen, je ziet de gaten en kuilen niet meer...Toen licht gesmolten, nu weer gevroren. Ik ga het risico niet aan.

Paarden komen wel gewoon naar buiten :)