Mijn paard is nu 20 jaar en staat sinds augustus "natuurlijk". Dat wil voor ons zeggen; weiland/gedraineerde paddock met schuilstal, eet voornamelijk gras en hooi (op een klein beetje muesli met wat vitamientjes na), ijzerloos en dekenloos.
Nu heeft zij 9 jaar lang op een stal gestaan zonder weiland

Ik ben hier ontzettend tevreden over, Immie zelf volgens mij ook!

Op een gegeven moment werd het weer kouder en stond ze weer te rillen! Nu ligt hier een 100grams onderdeken onder en dat gaat prima! Je ziet dat haar hals nog wolliger is dan de rest van haar lichaam, ook haar benen zijn wolliger.
Ik vind het jammer, want ik had haar graag dekenloos gehad... maar het leek mij de beste oplossing. Een trillend paard dat niet meer kon lopen (door de hoefzweer) en zich zo dus niet warm kon houden en dan ook nog eens ontzettend afviel... het leek mij op haar 20ste geen goed idee.
Toch ben ik benieuwd of iemand nog tips heeft, evt. voor het volgende jaar. Hoor ook graag hoe jullie het hadden aangepakt... daar kan ik altijd weer van leren!
O ja, goed om te weten, Immie heeft kissing spines en wordt niet meer gereden. Op haar "goede dagen" gaan we lekker wandelen, wellicht als het weer weer beter wordt ook weer lesjes rechtrichten aan de hand en verder mag ze vooral paard zijn! Zweet e.d. komt bij ons niet voor!

Groetjes,
Lindsy